Gå til innhold

Noen som har begynt på adventskalendere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange skal du lage? Hva tenker du fylle de med og hvor kjøper du det?

Anonymous poster hash: b17eb...985

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker å starte tidlig hvert år, ender alltid opp med å lage dem i siste liten... 😱😂 (Jobber sikkert best under press...😆)

Uansett: Jeg handler mye på Søstrene Grene, men også lekebutikken, matbutikken og bensinstasjonen f.eks. Putter oppi alt fra julepynt til godteri, skolesaker, sokker, hårpynt, tannbørster, osv...

Skal lage til 3 stk. Ei på 7, en på 9 og en på 13.

Wish me luck! 😅

Skrevet

Lager fire stykker, barna er 7,9,12 og 15 år

Kjøper gaver hele året, restekurver og div salg jeg kommer over

Forrige uke kjøpte jeg lipsmacker og neglelakk til 10 kr stk på Europris

Putter også i ting de uansett trenger som vanter, sokker o.l

Blir også noen småsjokolader, tyggis o.l

Anonymous poster hash: ad754...8e0

Skrevet

Siden det bare er 77 dager til deskal være ferdige, og kun 100 dager til alle julegavene skal ligge under treet ferdig pakket inn, så kjenner jeg at jeg ble litt småstressa av innlegget ditt :P 

Personlig skal jeg lage til to barn og en mann :) Mannen får øl-kalender, ungene får småting som både er morsomme og praktiske (alt fra en liten godteri til nye sokker med en eller annen tegneseriefigur på) kanskje tegnesaker, perler osv osv :) 
kjøper som reler på rimelogie butikker (Nille, H&M, dagligvare, Søstrene Grene osv)

Anonymous poster hash: d872e...474
Skrevet

Jeg lager 5 kalendere.

Hun på 13 får sminke, negelakk, undertøy, sokker og smykker.

Guttene på 9 og 5 år får lego, pepperkaker, votter, lue, småleker, refleks og bøker

Gutten på 2 år og jenta på 9 mnd får leker , klær, og småting som tannbørster,refleks og bok.

Kjøper på salg igjennom hele året og er kommet halvveis 😀

Skrevet

Jeg skal ikke lage en eneste kalender i år. Skal kjøpe. :D

Dessuten skal jeg ikke starte med noe som helst av juleforberedelser før desember for å ikke bruke opp julestemninga. I fjor var jeg lei hele jula da desember startet. Når de får inn julegodt i butikken skal mannen få ta seg av all handlingen frem til desember så jeg slipper å se det. :P

Anonymous poster hash: a1ec8...3e8
Skrevet

Lager til toåringen. Kjøper alt fra småbiler og tog til film, smoothies, kindersjokolade til helg, tannbørste, play-doh osv. Kjøper noe på eBay, matbutikken, lekebutikken, søstrene grene, Nille, tgr. Kjøper bare ting jeg vet blir populært, gidder ikke kjøpe masse småting som bare blir liggende eller raskt ødelagt.

Skrevet

Orker ikke så mye dill som bare blir liggende, så her blir det kinder eller haribokalender.

Men yngste ønsker seg en juleby, så jeg kommer til å kjøpe noen fine julehus etc på ebay og pakke inn i 4 gaver. Ett hus til hver søndag i advent tenker jeg.

Skrevet

Har en fin gammel kalender i tøy. Den fyller jeg med en liten sjokoladebit i hver lomme. Gaver er forbeholdt julaften og første søndag i advent.

Anonymous poster hash: 5b2be...eb5

Skrevet

Jeg skal prøve meg på elf on the shelf "adventskalender" i år, så utfordringen blir å finne på 24 "rampestreker" så denne alven skal gjøre😁 Så kjøper jeg hver sin sjokoladekalender til 10 kr utenom..

Skrevet

Jeg skal lage to, til gutter på 4 og 6. Noen dager får de felles gave.

De får noen kjedelige ting, som sokker, truser, tannbørste. Godteri på lørdagene. Klistremerker, ballonger, et perlebrett, fargeblyanter, blokk med fargede ark, ansiktsmaling, liten pakke rosiner, smoothie, små leker (prøver å begrense dette, siden det vanligvis ender i bosset før nyttår). Og så "får" de opplevelser. Jeg pakker inn en pepperkakeform den dagen vi skal bake, nissekostymet den dagen det er nissefest i bhg, billetter til juleteater, osv. Ting som skjer likevel i desember. På julaften får de en dvd.

Skrevet

Nope, er litt usikker om han bare skal få med sjokolade i år eller ei

Skrevet

Jeg lager fire. En til hver av barna, jenter på 3 og 5 år, en til en veninne (lager kalendere istedenfor å kjøpe julegaver til hverandre) og selv om jeg egentlig syns han er et utakknemlig beist ender alltid mannen opp med å få også

Til veninna har jeg kjøpt mye juleting på salg i romjula og i januar. Til barna har jeg kjøpt litt etter hvert når de har ting og tang til 10 og 20 kr her og der. Småleker, bruksting, tegnesaker, hårpynt og så blir det nok litt julepynt til dem også. Lørdagene får de lørdagsgodtet i kalenderen. Kjøper noe på Ebay til både veninna og barna også.

Mannen ender nok opp med hjemmemekka sjokoladekalender. Kjøper poser med småsjokolader (type Twix, Snickers osv) pluss at jeg kjøper noen rariteter på Ebay.

Anonymous poster hash: b91fd...d53

Skrevet

Lager til 1 gutt. Kjøper diverse billige ting på eBay. Har funnet alt som skal kjøpes og skal bestille det snart. Kjøper kun billige ting jeg vet han vil leke med og blir glad for / ting han trenger.

Anonymous poster hash: f908b...e5c

Skrevet

Artig med så mye forskjellig :) Jeg pleier alltid være sent ute men er omtrent ferdig nå. Vi har en gutt på 7 som skal få, ifjor fikk han legokalender av en tante ved siden av pakkekalenderen. Jeg synes det var så mye smågreier i den så jeg har kjøpt Santa workshop legosett som jeg skal dele opp i pakker i ukedagene, også får han gods på lørdag og noe annet på søndag.

Lurer på å lage en til sambper også. Noen tips?

Anonymous poster hash: b17eb...985

Skrevet

Venter på at forskerfabrikken skal legge sine ut for salg.

Anonymous poster hash: f8888...b63

Skrevet

Her blir det pakkekalender med både småpakker og aktiviteter. Pepperkakerbaking, tur i pirbadet, juleshow. Ellers ting han trenger som sokker og truser.

Anonymous poster hash: f21a3...cef

Skrevet

Har begynt å samle litt ja. Her blir det pysj, da de han har begynner å bli for små. Deler opp så det blir to pk pr pysj. Godis på lørdager. Akedag, kino, basseng, kafébesøk, bibliotekstur og pepperkakebaking/annen baking. Blir også votter og annet utstyr han trenger som han ville ha fått uansett. Hvis han trenger nye finklær til jul, havner det også i kalenderen.

Er det dager igjen kan det hende jeg kjøper noe Lego og deler opp. Prøver å kjøpe minst mulig av småtteri som bare ar gøy den dagen for så å bli liggende urørt.

Dvs at de kommende mndene må han bare slite ut det han har og får ikke nytt før desember.

Anonymous poster hash: a2bde...c23

Skrevet

Har startet med å raide tikroner-bokser i klesbutikkene for smykker, neglelakk, etc. Samt kjøpt et kjempefint led-"stearin"-lys til første luke.

Anonymous poster hash: 8abf9...248
Skrevet

Har alle gavene klar, bare å begynne å pakke inn! Har vært ekstra tidlig ute i år.

Anonymous poster hash: a1c5e...f09

Skrevet

Lager fire stykker, barna er 7,9,12 og 15 år

Kjøper gaver hele året, restekurver og div salg jeg kommer over

Forrige uke kjøpte jeg lipsmacker og neglelakk til 10 kr stk på Europris

Putter også i ting de uansett trenger som vanter, sokker o.l

Blir også noen småsjokolader, tyggis o.l

Hva kjøper du til 15 åringen?

Anonymous poster hash: 65f80...ce2

Skrevet

Hva kjøper du til 15 åringen?

Det blir en del tyggis og sjokolade til han, mye vanskeligere til gutt enn til jente...

Har også kjøpt en del ting han uansett trenger, da blir det litt dyrere gave den dagen, f.eks hårvoks

En pakke boksere deler jeg i tre (kjøper 3-pk på HM) og legger ved en liten sjokoladenisse

Ellers har jeg kjøpt noe på ebay, veldig billig. Mellom 5 og 10 kr pr pakke, refleks med led-lys i, teleskop kløpinne, postkort til å henge på veggen med cola-reklame, en kul nøkkelring med fotballtrøya til idolet, kulepenn, og bare for gøy, en fart whistle

Skrevet

Det blir en del tyggis og sjokolade til han, mye vanskeligere til gutt enn til jente...

Har også kjøpt en del ting han uansett trenger, da blir det litt dyrere gave den dagen, f.eks hårvoks

En pakke boksere deler jeg i tre (kjøper 3-pk på HM) og legger ved en liten sjokoladenisse

Ellers har jeg kjøpt noe på ebay, veldig billig. Mellom 5 og 10 kr pr pakke, refleks med led-lys i, teleskop kløpinne, postkort til å henge på veggen med cola-reklame, en kul nøkkelring med fotballtrøya til idolet, kulepenn, og bare for gøy, en fart whistle

Kjøpte endel fiskekroker og slikt ifjor til 15 åringen her. Må vel bli slikt i år og.

Skrevet

Jeg lager 5 kalendere.

Hun på 13 får sminke, negelakk, undertøy, sokker og smykker.

Guttene på 9 og 5 år får lego, pepperkaker, votter, lue, småleker, refleks og bøker

Gutten på 2 år og jenta på 9 mnd får leker , klær, og småting som tannbørster,refleks og bok.

Kjøper på salg igjennom hele året og er kommet halvveis

Hvem sine barn lager du til?

Anonymous poster hash: 7034e...b1e

Skrevet

Hvem sine barn lager du til?

Anonymous poster hash: 7034e...b1e

Eldste er niesen min.

De to mellomste er mine

De to yngste er grand nevø og grand niese

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...