Gå til innhold

Noen beredskapshjem her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er interessert i å høre litt om deres erfaringer. Det jeg spesielt lurer på er de som jobber fro de private aktørene på markedet (Fyrlykta, Aleris, Connexa ol). Der får man vel ingen lønn når man ikke har plassering, så jeg lurer litt på hvor lenge man kan måtte gå uten inntekt?

Det er jo ikke mulig å jobbe ved siden av, i tilfelle man får en akuttplassering, men det er vel et fåtall som kan gå uten inntekt i flere måneder også?

Er det noen av de private som tilbyr lønn slik Bufetat gjør?

Hvordan er det med oppfølging ol.? 

Takk! :-)

Anonymous poster hash: c1655...90d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du eller mannen din blir frikjøpt. Har du ingen jobb har du heller ingenting å bli frikjøpt fra og da er det vanlig utgiftsdekning og arbeidsgodgjørelse som gjelder.

Anonymous poster hash: 79767...451

Skrevet

Du eller mannen din blir frikjøpt. Har du ingen jobb har du heller ingenting å bli frikjøpt fra og da er det vanlig utgiftsdekning og arbeidsgodgjørelse som gjelder.

Anonymous poster hash: 79767...451

Jeg snakker ikke om fosterhjem, jeg snakker om beredskapshjem. Tror du misforsto spørsmålet mitt. 

Skrevet

Jeg snakker ikke om fosterhjem, jeg snakker om beredskapshjem. Tror du misforsto spørsmålet mitt.

Vi jobber som beredskapshjem i Fyrlykta. Er veldig fornøyd med det. Det er super oppfølging og fantastiske fagsamlinger, men i perioden mellom plasseringene får du ikke lønn. Du avgjør selv hvor lenge du vil ha fri mellom plasseringene. Hos oss går det aldri mer enn 1-2 uker mellom plasseringene, hvis vi ikke selv ønsker mer fri. Vi tar gjerne 3-4 uker fri mellom de lengre plasseringene for å lande litt som familie og finne tilbake til "oss". Det er ganske tøft så lenge plasseringen varer, så smart med en pause. Lønnen betales etterskuddsvis. Hvis et barn drar 15. august får du halv lønn i september. Tar du da to uker fri fra 15. august, får du barn igjen i september og dermed lønn også i oktober. Vi har ikke hatt noen måneder med null i inntekt så langt.

Anonymous poster hash: 2f45d...2bb

Skrevet

Vi jobber som beredskapshjem i Fyrlykta. Er veldig fornøyd med det. Det er super oppfølging og fantastiske fagsamlinger, men i perioden mellom plasseringene får du ikke lønn. Du avgjør selv hvor lenge du vil ha fri mellom plasseringene. Hos oss går det aldri mer enn 1-2 uker mellom plasseringene, hvis vi ikke selv ønsker mer fri. Vi tar gjerne 3-4 uker fri mellom de lengre plasseringene for å lande litt som familie og finne tilbake til "oss". Det er ganske tøft så lenge plasseringen varer, så smart med en pause. Lønnen betales etterskuddsvis. Hvis et barn drar 15. august får du halv lønn i september. Tar du da to uker fri fra 15. august, får du barn igjen i september og dermed lønn også i oktober. Vi har ikke hatt noen måneder med null i inntekt så langt.

Anonymous poster hash: 2f45d...2bb

Takk for svar! 

Kan jeg få spørre hvorfor dere valgte private og ikke Bufetat? Jeg tenker at Bufetat må være  bedre siden man da får lønn også når man ikke har plassering, men har også hørt at de er veldig dårlige på oppfølging.... 

Jeg har også hørt om et beredskapshjem som ikke fikk plassering på over 8 uker (ufrivillig), så de måtte slutte fordi de var avhengige av to lønninger. Tror det var gjennom et an de andre aktørene, ikke Fyrlykta.

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i dårlig oppfølging i bufetat . Jobber selv som beredskapshjemkonsulent ved bufetat og vi har stort fokus på oppfølging av beredskapshjem. Mye telefonkontakt, men også veiledning både i grupper og individuelt. Opplever at vi er der for hjemmene når de trenger oss, og mere til.

Anonymous poster hash: 1f0fe...c03

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i dårlig oppfølging i bufetat . Jobber selv som beredskapshjemkonsulent ved bufetat og vi har stort fokus på oppfølging av beredskapshjem. Mye telefonkontakt, men også veiledning både i grupper og individuelt. Opplever at vi er der for hjemmene når de trenger oss, og mere til.

Det er godt å høre. Vi skulle gjerne gått mellom Bufetat men hun vi snakket med virket ikke særlig interessert da vi har en sønn på 5 år. Hun var over hodet ikke interessert i å høre noe om våre ressurser og erfaring, det var bare blankt nei. 

Jeg vet godt hva det vil si å være beredskapshjem og hvor utrolig krevende det kan være store deler av tiden, men jeg er av den formening at reaksjonen til eget barn ikke kommer an på om det er 5 eller 10. Selvsagt krever en 5-åring fysisk mer enn en 10-åring, men en 10-åring kan ha større vansker med å tilpasse seg en situasjon hvor nye barn stadig kommer inn i familien og krever mye av mor og far. Det kommer helt an på barnet.

Skrevet

Helt enig i dine argumenter, men dessverre så er regelen ikke egne barn under skolealder. Vi er nøye med i godkjenningen ifht hvordan egne barn vil tåle å få et beredslmkapsbarn inn i familien. Noen blir ikke godkjent hvis man tenker at barnet ikke vil tåle dette.

En viktig og ja krevende jobb, men gir nok mye for de som er egnet.

Lykke til, og ta gjerne kontakt med bufetat neste år 😉

Skrevet

Hvor mye tjener man i året som beredskapshjem? Og hvor mange barn kan man få samtidig?

Anonymous poster hash: ee71e...14d
Skrevet (endret)

Hvor mye tjener man i året som beredskapshjem? Og hvor mange barn kan man få samtidig?

Hvor mye man tjener kommer an på om man jobber for private eller for Bufetat, dette er ikke en jobb man tar for å bli rik. Jobber man for private kan man, i verste fall, risikere å gå perioder (måneder) uten noe lønn i det heletatt. Ikke kan man ha en jobb ved siden av heller, siden man må være i beredskap (og det UTEN betaling).

Du kan få søsken, men du får ikke flere "forskjellige" barn når du først har fått ett. 

Endret av LillaFrue
Skrevet

Hvor mye man tjener kommer an på om man jobber for private eller for Bufetat, dette er ikke en jobb man tar for å bli rik. Jobber man for private kan man, i verste fall, risikere å gå perioder (måneder) uten noe lønn i det heletatt. Ikke kan man ha en jobb ved siden av heller, siden man må være i beredskap (og det UTEN betaling).

Du kan få søsken, men du får ikke flere "forskjellige" barn når du først har fått ett. 

Takk for svar. Er ikke ute etter å bli rik, men å overleve økonomisk sett. For det vil jo si at man må si opp den jobben man har i dag. Men det virker veldig interessant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...