Gå til innhold

Utrolig masse lekser!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye. Her har han hovedlekser i ett fag hver dag. F.eks to sider med matte, en norskoppgave, penskrift e.l. I tillegg har de 15 min med lesing. Det tar vi som regel på senga. I tillegg skal de øve på ukas ord og gloser. Leksene tar 20-30 min mandag-torsdag.

Anonymous poster hash: 10802...4d2

Lesingen fordrer å lese alt 3 ganger selvsagt , og siden vi jobber hardt med lesing (han er ikke helt stø enda) bruker vi mye av tiden på det.. Hi

Fortsetter under...

Skrevet

45 min for en 1.klassing?? Her har vi fått beskjed om at de ikke skal sitte mer enn 10 effektive minutter. Det hender det blir 25 min, men da er hun veldig nøye.

Anonymous poster hash: 9180c...634

Enig i at 45 minutter er ekstremt mye. Her er det vel maks 20 minutter. Ingen av søskenene satt så lenge som 45 minutter i 1. klasse heller. 

Anonymous poster hash: b8d61...f60

Skrevet

Jeg synes i hvertfall at det er bra lærer stoler på at vi foreldre styrer mengde og tid selv😊 Hi

Skrevet

Her har 3 klassingen ukeslekser.

4 sider matte. Noen av sidene innholdet oppgaver som å fargelegge etter regnestykker. Dette tar lang tid. De har ukas ord som skal skrives pent flere ganger. Og de skal lage setninger med ordene. Det er 5 ord. Så har de engelsk som er likt satt opp som norsk. Og det skal leses hver dag i minst 10 min.

Mengden er kanskje overkommelig om vi hadde vært hjemme tidlig, og det ikke er noen aktiviteter på ettermiddagen. Sånn det er nå med lange dager, hjemme 1630 og aller helst i seng til 1930, og med 2 dager trening blir det alt for mye lekser. På de dagene det ikke er trening, skal det gjøres lekser, spise middag, leke og gjøre seg i stand for kvelden. Leksene må jeg overvåke når de gjøres for at det skal gå effektivt, så middag blir ikke laget før etter leksene er gjort. Man kunne kanskje si at treningen skulle droppes, men det utbytte datteren min har av det når det kommer til å være sikker på seg selv og følelsen av å mestre, det er mer verdt ennå strebe etter å få gjort alle leksene. Iallefall sånn ting er nå. Jeg vil ikke ha et barn som går lei av skolen før det er ferdig med småskolen.

Anonymous poster hash: f7be8...fa5

Skrevet

Her har 3 klassingen ukeslekser.

4 sider matte. Noen av sidene innholdet oppgaver som å fargelegge etter regnestykker. Dette tar lang tid. De har ukas ord som skal skrives pent flere ganger. Og de skal lage setninger med ordene. Det er 5 ord. Så har de engelsk som er likt satt opp som norsk. Og det skal leses hver dag i minst 10 min.

Mengden er kanskje overkommelig om vi hadde vært hjemme tidlig, og det ikke er noen aktiviteter på ettermiddagen. Sånn det er nå med lange dager, hjemme 1630 og aller helst i seng til 1930, og med 2 dager trening blir det alt for mye lekser. På de dagene det ikke er trening, skal det gjøres lekser, spise middag, leke og gjøre seg i stand for kvelden. Leksene må jeg overvåke når de gjøres for at det skal gå effektivt, så middag blir ikke laget før etter leksene er gjort. Man kunne kanskje si at treningen skulle droppes, men det utbytte datteren min har av det når det kommer til å være sikker på seg selv og følelsen av å mestre, det er mer verdt ennå strebe etter å få gjort alle leksene. Iallefall sånn ting er nå. Jeg vil ikke ha et barn som går lei av skolen før det er ferdig med småskolen.

Glemte å si at vi har ordnet det sånn at vi får leksene før helgen og kan gjøre noen av de da.

Skrevet

Det er lite tid til frilek og aktiviteter på ettermiddagene ja... Det er veldig dumt at ikke elevene tilbys leksehjelp på skolen.hi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...