Gå til innhold

Hvorfor har jeg ikke gått ned noe i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt om treningsvanene siste 3 månedene. Løper 30 minutter 3 ganger i uken samt noe styrke. Spiser sunt og normalt som jeg alltid har gjort. Hvorfor har jeg ikke gått ned en kilo? Har riktignok blitt strammere, men synes det er rart det ikke merkes på badevekten.

Anonymous poster hash: 595de...338
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er i dine øyne sunt og normalt?

Anonymous poster hash: 45941...fa1

Skrevet

Husk: "Trening er gram og kosthold er kilo"

Det kan godt være at du får i deg mer kalorier enn du tror, og derfor ikke går så mye ned i vekt.

Anonymous poster hash: 0868b...51b

Skrevet

Last ned lifesum og loggfør ALT du spiser og drikker. Kanskje du får deg en overraskelse?

Anonymous poster hash: 203da...ff9

Skrevet

Du må spise annerledes, det er ikke trening som fjerner kilo, det er kosthold

Anonymous poster hash: 278ae...0e0

Skrevet

Hva legger du i å spise sunt og normalt?

Anonymous poster hash: 0726a...b25
Skrevet

Hva er i dine øyne sunt og normalt?

Anonymous poster hash: 45941...fa1

Spiser minimalt med karbohydrater som poteter, pasta, ris og brød, spiser sjeldent ferdigmat, fete sauser og farseprodukter, spiser potetgull svært sjeldent, sjokolade og godteri en gang i uken og i små mengder, unngår sukkerholdig drikke

Spiser fisk minst to ganger i uken, salat til lunch 3-4 dager i uken, lager mye mat fra bunn, har en neve grønnsaker til de fleste middager

Skrevet

Last ned lifesum og loggfør ALT du spiser og drikker. Kanskje du får deg en overraskelse?

Anonymous poster hash: 203da...ff9

Takk for tips!

Skrevet

Du må spise annerledes, det er ikke trening som fjerner kilo, det er kosthold

Selvfølgelig er det trening også! Si at du spiser til vanlig 2000 kalorier. Så har du begynt å trene og forbrenner 300 kalorier daglig i løpet av treningen. Da har du underskudd på 300 kalorier i forhold til perioden da du ikke trente noe. Hvordan kan du da påstå at man ikke går ned?

Anonymous poster hash: 406fa...2af

Skrevet

Det er helt enkelt: Du må forbrenne mer enn du spiser.

Muskler veier mer enn fett ifht plassen det tar (og sitter gjerne på hyggeligere steder). MEN det tar faktisk tid å bygge opp muskelmasse.

Med økt muskelmasse, øker man faktisk også hvileforbrenningen.

Å notere alt man spiser og hvor mye kalorier det er, er absolutt en lur måte å bli bevisst hva man putter i munnen og hvor mye kalorier det er i det.

Ta frem målebåndet og mål deg rundt midje f.eks., så har du ett annet mål enn bare vektnåla.

Anonymous poster hash: 2c107...45c
Skrevet

Selvfølgelig er det trening også! Si at du spiser til vanlig 2000 kalorier. Så har du begynt å trene og forbrenner 300 kalorier daglig i løpet av treningen. Da har du underskudd på 300 kalorier i forhold til perioden da du ikke trente noe. Hvordan kan du da påstå at man ikke går ned?

Anonymous poster hash: 406fa...2af

300 kalorier i underskudd tre ganger i uka utgjør ikke mye på vekten, ihvertfall ikke når du i tillegg legger til vektoppgangen du opplever ved å bygge muskler

Trener du tre ganger i uken og spiser mindre så du i tillegg har et kaloriunderskudd syv dager i uken, da begynner det merkes godt på vekten

Du vil selvfølgelig gå ned litt ved å trene bort 300 kalorier tre ganger i uken også, men det vil gå så smått at de fleste mister tålmodigheten.

Vet du hvor mange kalorier du må være i underskudd for å gå ned 1 kg?

Skrevet

Jeg jogger 30 min 5 ganger PR uke , pluss 30 min styrkeprogram . Spiser sunt , går ned ca en kg i uka . Gått ned fra 44/46 til 38/40 på 2 mnd . Var utrent før jeg begynte. Resultatene dine vil nok komme , men gjør som hun over sier , bruk målebånd istede for vekt . Mer motiverende :-)

Anonymous poster hash: ea651...d1a

Skrevet

Spiser minimalt med karbohydrater som poteter, pasta, ris og brød, spiser sjeldent ferdigmat, fete sauser og farseprodukter, spiser potetgull svært sjeldent, sjokolade og godteri en gang i uken og i små mengder, unngår sukkerholdig drikke

Spiser fisk minst to ganger i uken, salat til lunch 3-4 dager i uken, lager mye mat fra bunn, har en neve grønnsaker til de fleste middager

Høres bra ut det. Kan det være at du ikke får i deg nok fett? Spesielt omega3?

Pass også på å ta tilskudd med D-vitaminer.

Ellers tenker jeg at du sier du merker at du har strammet opp kroppen. Det tyder på at du har greid å bygge muskulatur. Dvs. du kan ha gått ned i fettvekt selv om vekten viser det samme. Muskler veier mer enn muskler, så det kan bli misvisende å bare veie seg.

Du er godt i gang med treningen og du merker positive endringer på kroppen av det :)

Skrevet

Høres bra ut det. Kan det være at du ikke får i deg nok fett? Spesielt omega3?

Pass også på å ta tilskudd med D-vitaminer.

Ellers tenker jeg at du sier du merker at du har strammet opp kroppen. Det tyder på at du har greid å bygge muskulatur. Dvs. du kan ha gått ned i fettvekt selv om vekten viser det samme. Muskler veier mer enn muskler, så det kan bli misvisende å bare veie seg.

Du er godt i gang med treningen og du merker positive endringer på kroppen av det :)

Takk for tips, jeg er elendig på å ta tilskudd både av vitamin D og omega3. Har dette virkelig noe med vektnedgang å gjøre?

Har bevisst ikke veid meg siste ukene og ventet at jeg hadde gått ned et par kilo, fordi jeg merker at klærne sitter penere og at jeg har blitt strammere. Men det er som du sier at fett har blitt til muskler og det veier mer. Men skulle så gjerne ha gått ned 4-5 kilo på vekten også...

Skrevet

Takk for tips, jeg er elendig på å ta tilskudd både av vitamin D og omega3. Har dette virkelig noe med vektnedgang å gjøre?

Har bevisst ikke veid meg siste ukene og ventet at jeg hadde gått ned et par kilo, fordi jeg merker at klærne sitter penere og at jeg har blitt strammere. Men det er som du sier at fett har blitt til muskler og det veier mer. Men skulle så gjerne ha gått ned 4-5 kilo på vekten også...

Hvis du har pæreform er det ikke sikkert du kan gå ned så mye.

Anonymous poster hash: 28716...77c

Skrevet

Hvorfor? Er det viktig å være lettere?

Jeg har veid 58 kg og vært feitere enn da jeg var 62. Hadde mye mermuskler ved 62, og mye mindre fett. Var sunnere og så bedre ut.

Vil råde deg til å ikke bry deg så mye om tallene på vekta. De sier hvor tung du er, men ikke hvor tykk du er ;)

Anonymous poster hash: f49d7...427

Skrevet

Hvis du har pæreform er det ikke sikkert du kan gå ned så mye.

Anonymous poster hash: 28716...77c

Har ikke pæreform og har vekten jevnt fordelt på kroppen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...