Gå til innhold

Celleprøve under mensen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser at det ikke er anbefalt, så jeg ringte for å høre." Det gjør ikke oss noe, så du kan bare komme" fikk jeg til svar..?

Anonymous poster hash: 60e9a...80b

Skrevet

Legen min sier det er helt greit så lenge jeg ikke blir veldig mye. Da kan det være vanskelig å vite om hun har fått med celler nok.

Anonymous poster hash: 99de6...5d8

Skrevet

du vil ikke få riktig svar om du blør, her utfører hverken fastlege eller gynokolog disse prøvene om man har mensen, di tar heller ikek prøvene om du skal ha mensen dagen etterpå, eller var ferdig i går, da slimhinnen er så tynn at den kan gi falske svar. villet ventet.

Anonymous poster hash: c5fc9...f76
Skrevet

Jeg var nettopp på gu nå mens jeg hadde mensen. Ble ikke tatt celleprøve, måtte komme tilbake senere (når jeg ikke blødde) for det.

Anonymous poster hash: a5acf...2a8

Skrevet

Er celleprøve vondt?

Anonymous poster hash: ecb9f...6a1

Skrevet

Ringte igjen, og det gikk helt fint sa de..? Jaja, da får vi se da..

Skrevet

De prøver og sender inn, men om det er for mye blod i prøven får man ikke ordentlig svar og da må man gjøre det igjen. Jeg hadde ganske lite mens da jeg tok en celleprøve, og da var gyn litt usikker på om den kom til å gå gjennom. Så om du har full mens synes jeg det er rart at de sier det ikke er noe problem 😕

Anonymous poster hash: 01676...ba4

Skrevet

Så irriterende.. Det er jo ikke så stas å dra dit generelt, i hvertfall ikke med mensen. Enda mer irriterende hvis jeg må tilbake om 2 uker i tillegg. Det er jo kun den celleprøven jeg skal dit for!

Hi

Skrevet

Da hadde jeg utsatt timen til du var ferdig med mens, for hvis det er for mye blod så er det vanskelig å få sett cellene. Så syns det er rart de sier det er greit. Vi anbefaler alltid å vente så slipper du å komme 2 ganger og betale 2 ganger, helt unødvendig. Er det legen eller helsesekretæren som sier det er greit?

Anonymous poster hash: d8ca4...1d0

Skrevet

Jeg har opplevd å måtte ta ny prøve pga blod i den, selv om jeg ikke hadde mensen, bare legen som fikk skrapet med litt blod når han tok den

Gynekologen min rar ikke celleprøve når jeg har mensen for da er sjansen stor for at den er "forurenset" og man må ta ny

Anonymous poster hash: 5036a...831

Skrevet

Det var helsesekretær som svarte.. Men jeg sa ganske tydelig at det kanskje ikke ble bra prøver.

Joooda, det går fint, var svaret 😖

Hi

Skrevet

Det kan være umulig å analysere prøven hvis det er mye blod. Men det skjønner vel ikke noen på legekontoret

Anonymous poster hash: ed923...b12

Skrevet

Dårlig svar fra helsesekretær. Ikke er det kult å ligge der i utgangspunktet og ihvertfall ikke med mensen. Det kan gå hvis du er helt på slutten av en menstruasjon og du blir lite, men ingen garanti så jeg sier til pasienter som ringer og spør at det er bedre å vente til du er ferdig med mens så man forhåpentligvis slipper det to ganger.

Er jo ikke hast å få tatt den så må man vente 2 uker til går nok det bra.

Hilsen meg som spurte deg om hvem du snakket med. (Er helsesekretær selv og fått spørsmålet maaaange ganger)

Anonymous poster hash: d8ca4...1d0

Skrevet

Dette er privat i tillegg, så det koster 1300kr. Jaja, vi får bare la det stå til- Grøss😖

Hi

Skrevet

Dette er privat i tillegg, så det koster 1300kr. Jaja, vi får bare la det stå til- Grøss

Hi

Og hvorfor kan du ikke utsette timen i to uker?

Anonymous poster hash: 01cc2...122

Skrevet

Dette er privat i tillegg, så det koster 1300kr. Jaja, vi får bare la det stå til- Grøss

Hi

Jeg har også gått til privat, hadde dessverre mensen, fikk gjort alt utenom celleprøve. Fikk beskjed om å komme tilbake etter 1 uke for å ta den, slapp å betale ekstra.

Anonymous poster hash: ccef3...958

Skrevet

Og hvorfor kan du ikke utsette timen i to uker?

Anonymous poster hash: 01cc2...122

Jo, det kunne jeg gjort. Men etter å ha ringt 2 ganger i dag, og hun var ganske bestemt på at dette gikk bra, gjorde jeg det ikke. Og nå må jeg betale uansett, så da blir det sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...