Gå til innhold

Bruke hjelm eller ikke? Voksen på sparkesykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, vi har allerede slått fast at "alle andre gjør det". Men jeg trodde helt ærlig at det bare var barn som brukte det argumentet. :P

Anonymous poster hash: 5026f...367

Haha beklager, leste feil, trodde du også skrev at du aldri så voksne med hjelm på sparkesykkel. Nei, det er ikke så vanlig med voksne på sparkesykkel her jeg bor heller. ;)

Anonymous poster hash: 5026f...367

Skrevet

Her inne sitter folk å taster på tastaturet med hjelm ;) Kom dere ut i den virkelige verden. Jeg har aldri, og da mener jeg aldri, sett en voksen person på sparkesykkel med hjelm. 

Anonymous poster hash: e7ea0...2b9

Da har du ikke møtt meg! :) Jeg bedriver mange aktiviteter. Når jeg elvepadler, klatrer, rir, sykler, sparkesykler, rolleblader, kjører "nedoverski" eller snowboard eller motorsykkel, bruker jeg hjelm. MEN jeg bruker ikke hjelm når jeg havpadler, med mindre jeg skal bølgesurfe - da er det lurt :)  DU som sikkert bare sitter i sofaen eller kjører bil til treningssenteret - da er det helt greit å ikke bruke hjelm.

Anonymous poster hash: 4fca8...7b7

Skrevet

Jeg traff en dame jeg kjenner på sykkeltur sammen med 3 barn. De to minste på ca 4 og 6 år hadde hjelm, men hun selv og gutten på 13 år syklet uten. Jeg hadde så lyst å spør henne om hun er mer glad i de minste ungene enn han eldste, siden de hadde hjelm og ikke han. Men feiget ut.. Hun er brannmann(dame) og bør vel hvertfall være opptatt av sikkerhet!

For mine egne unger er det ingen nåde; hjelm når en bruker noe med hjul, ellers må de gå!

Anonymous poster hash: f7abc...485

Skrevet

Bedre å se teit ut enn å bli teit. På med hjem på voksne og barn.

En fot, en arm kan du leve uten. Men jeg har aldri sett noen leve uten ett hode.

Jeg hadde brukt hjelm, sikkerhet først. Så får jeg heller se teit ut.

Skrevet

Statistisk sett vinner man ikke så veldig mye på hjelmbruk. Det er verre å droppe sykkelturen fordi man ikke vil bruke hjelm enn å sykle uten hjelm.

Anonymous poster hash: f2949...d3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...