Gå til innhold

Dere i 30 årene, er det mange her som har egen hytte?

Anbefalte innlegg

Har så lyst på hytte til familien som vi kan dra på i helgene, men her vi bor koster det jo skjorta for en skikkelig hytte med ok standard. Vil helst ikke ha utedo da jeg har ulcerøs Kolitt samt at strøm hadde vært praktisk.

Og leie blir ikke det samme for vår del i forhold til følelsen av at dette er faktisk vår hytte. Derfor lurer jeg på om det er mange her i 30 årene som har egen hytte, hva betalte dere for den og bruker dere den ofte?

Anonymous poster hash: f041c...01b

Fortsetter under...

Vi har hatt hytte siden vi var midt i 30-årene. Fulgte med gården da vi kjøpte den (odel). Vi bruker ikke den så veldig mye, men det er utrolig fint der. En av grunnene til at vi ikke bruker den så mye er en familiehytte vi bruker veldig mye - og som vi når tiden kommer nok kommer til å ta over. MEN vi håper det blir mange år til (for det vil jo bety at foreldre dør).

Anonymous poster hash: 55d6b...5c7

Annonse

Vi vurderer å kjøpe hytte. Nå har mannen en sammen med sin bror, men de har mange barn og jeg ønsker et sted vi kan være når vi vil. Begge familiehyttene på min side av familien er solgt etter mye krangling.

Det føles rart å vurdere hytte, men jeg ønsker jo at vi kan dra på ferie til samme sted hvert år og være mye ute 😊

Anonymous poster hash: be8b6...6ca

Kjøpte nybygget hytte i fjor, da var jeg 39 år. Den ligger ved sjøen, har innlagt vann og strøm. Betalte 1,4 for den, inkl alle hvitevarer. Ikke noe palass, men et koselig sted vi drar til i helger og ferier.

Anonymous poster hash: 761d0...6fc

Vi har ikke egen hytte og kommer heller ikke til å få det om vi ikke vinner kjempesummer i lotto. Mine foreldre har en hytte som vi kan bruke som ligger en liten tur unna bare. Ex-svigers har hytte på fjellet vi kan bruke når vi vil. Eneste er når de er der og det virker bare som det er påske og når de må reparere noe de er der nå. Ungene syns det er for lang reisevei og er ikke så veldig glade i fjellet så det holder med at de er der til påske med de. Vi har vurdert å ta en natt eller to når vi skal til vestlandet, men det har aldri blitt slik. Koselig hytte og alt det der, men reiseveien liker vi ikke. Er nok litt bortskjemte med den andre hytta som er så nære, kan være de selv om vi jobber.

Jeg kan ikke tenke meg en egen hytte når jeg har unger som krever endel, altså det er så mye som skjer. Fotballcup den helga, konsert en annen osv. Huset trengs oppussing osv da vil jeg ikke ha en hytte som også trenger mye fra oss. Selv om hytta hadde vært ny så er det mye å gjøre og det har vi ikke kapasitet til. Min mann sier det er så koselig med hytte helt til han må hjelpe til med noe lå hytta. Han gjør ikke mye på hytta, for han kan heller lage mat og passe barn når jeg ordner ting. Jeg syns slikt er gøy, men på hytta så gjør vi alle noe og da blir det aldri noe som må gjøres akutt. Slik som å male den har vi en uskreven regel om at en vegg skal males hvert år. Vi har masse vegger, siden det er mye påbygg og buer osv. Så en vegg i året gjør at det ikke er mye å male. Da er alt helt greit og skulle vi ikke få tid ett år gjør det ikke noe. Min mann klager over at jeg maler hvert år, men han skjønte hvorfor vi gjør det nør vi måtte male hele huset hjemme. Mye deiligere å male en vegg enn hele huset, for jeg mister fort tolmodigheten og lysta. En vegg er nok til at jeg ikke mistr tolmodigheten.

Anonymous poster hash: 4cf07...5e0

jeg har egen hytte. Er 29 år og har hatt den siden jeg var 25. Farsarv.

Den ligger rett ved Oslo fjorden og har standard som et vanlig hus.

Veldig deilig å ha et sted å reise til selvom jeg kunne ønske vi fikk vært der litt oftere.

Hytta ligger ca 35 min fra der vi bor, men det skjer gjerne noe i helgene endten det er bursdager eller andre aktiviteter som gjør at vi ikke får reist så ofte.

Men vi er der i ferier og enkelte helger gjennom hele året.

Anonymous poster hash: c1725...0fc

Vi er snart 40, og har to hytter. Den ene har vi kjøpt selv, og vi bruker den mye hele året. Ligger kun 2 timer unna der vi bor. Den andre har mannen fått, og ligger i tilknytning til gården det foreldrene hans bor. Den er 5 timer unna, og vi bruker den kun når vi er på besøk hos foreldrene hans. Vi har ikke samvittighet til å selge den i dag, men den blir solgt den dagen det ikke er noen foreldre å besøke der mer.

Anonymous poster hash: 32984...d83

Annonse

Vi har akkurat rundet 40 og har ikke egen hytte, heller ingen drøm om å ha en. Foreldrene mine har hytte ved Oslofjorden som vi kan besøke når de er heller vi lager avtaler om å være der alene i ferier. Mannen liker å være hjemme i helger og fikse ting på hus, hage, bil etc. Bor i eldre enebolig på 180kvm og nesten 1 mål tomt så stadig noe å renovere, fikse, pynte på mm. Naboene kjøpte ny hytte for 4-5 år siden, men solgte den ifjor da det kostet mer enn det smakte og de ikke orket "presset" om å måtte dra dit hver helg uansett vær og andre planer.

Anonymous poster hash: fedf2...225

Nei, vi har ikke. Bruker mine foreldre sin. Skulle gjerne hatt en egen, men vi er kresne og for godt vant 😜 Den vi bruker nå er som en flottt villa med alle fasiliteter.

Vi vil ha max en times kjøring, innlagt vann og strøm, ok standard, ved sjøen og med kai. Her koster det sikkert 3 mill. Da prioriterer vi heller større hus, gjerne med sjøen.

I teorien har vi egen hytte.

Den hører til gården vi bor på, som mannen har overtatt. Men foreldrene hans bor også her på gården, og det føles som det er de som er eierne i praksis. De bruker hytten endel, jeg har faktisk bare vært der en gang.

Det er ikke innlagt vann eller strøm der, skulle jeg valgt selv ville jeg nok hatt det - i det minste når vi har små barn.

Vi tenker litt på å kjøpe en hytte selv da, men føler det på en måte er litt unødvendig når vi egentlig har en allerede.

Anonymous poster hash: 1a8ff...90f

Jeg er 28 og mannen er 29. Vi tok over familiehytta i fjor da hans foreldre var for "gamle" mente de. Han er yngstemann men vi er de eneste familien som har barn og vi er de som har vært/brukt hytta mest siste ti årene. De to eldre søsknene drar dit sikkert en gang hvert skuddår. Vi har hatt ferier, påske, jul og en helg i mopeden der så lenge vi kan huske -vi har også hjulpet til med vedlikehold osv.

Vi har ingen kostnader på den da bortsett fra en slags hytteårsavgift, strøm og vedlikehold. Hvis vi ikke hadde tatt over hadde vi nok bygget/kjøpt en selv, men vi fikk vite for 5 år siden at vi skulle ta over og det var greit for søsknene som bruker den sjeldent. Nekter ikke hans foreldre å bruke den om de vil det nå, og om broren plutselig vil ta deg en tur er han velkommen. Men det er vår 👍🏼😁

Anonymous poster hash: 32867...bbd

Jeg innså at vi ikke hadde hverken tid eller penger til hytte. Derfor kjøpte vi oss campingvogn og et spikertelt (et tilbygg som står inntil vognen). Vognen og spikerteltet har vi stående på en campingplass med ordentlige sanitærforhold og veldig nært til fantastisk natur. Vi har fjell, mulighet for fiske og godt skiterreng rett utenfor døra. For vognen og spikerteltet betalte vi ca 250000 tilsammen. Det har også blitt til at vi har tauet vognen på ferie, og for har det vært helt fantastisk og kunne ha med seg et kjent "hus" til unger som ikke tåler forandringer så greit. Dermed har feriebud sjette også blitt rimeligere.

Nå står vi faktisk i en posisjon at vi blir å arve en hytte denne høsten. Det blir en del jobb, men hytta er koselig og det er flott natur rundt. Vi blir å gjøre den i stand, men blir nok ikke å bruke den veldig mye før ungene er eldre. De liker nemlig å dra i vogna der det er flere unger de kan leke med. Jeg ser at det å ha hytte er foreløpig mye mer vedlikehold (ihvertfall den vi overtar) enn det er med vogn og et relativt nytt spikertelt.

Vi drar til vogn eller hytte hver helg vi har mulighet.

Vi er 31 og 32 år og kjøpte hytte for 2 år side. Brukt den ca annenhver helg og ferier. Bruker ca 3 timer dit og mannen er lei (jeg bryr meg ikke). Nå har vi valgt å selge den pga vi bygger nytt hus da barn nr.3 kommer i oktober. Vi klarer fint lånet, men vil ha litt romsligere økonomi. Evt tenker vi på å leie på åremål eller leie hytte i ferier osv...blir selvfølgelig ikke det samme og jeg kommer til å savne hytta vår masse. Vi betalte 820 000,- med innlagt vann og strøm. Veldig fin hytte til den prisen.

Anonymous poster hash: 86855...0a1

Ja, har en liten hytte. Kostet 800.000kr. Den er liten, koselig, men litt slitt. Men siden den er enkel, går det raskt å åpne og stenge den. Og den varmes opp raskt om vinteren. Derfor går det an å bruke den året igjennom. Vi er der 1 helg pr mnd. Ofte reiser vi opp tprsdag eller fredag morgen slik at vi får mest mulig ut av helgen.

Vi holder på å bygge oss hytte nå. Mannen er meget handy og vi får god hjelp av svigerfar og pappa++ Jeg er 33 og mannen 37 år. Med oppusset hus, 2 biler og hytte kommer vi til å ha en gjeld på 2,3 mill så er fornøyd med det. Krever stor egeninnsats men blir så bra til slutt med egen hytte😊

Anonymous poster hash: 6939a...2bb

Vi skulle kjøpe, men har bestemt oss for å betale ned mer på huslån først. Har hytte ca 1 time unna, men den er veldig primitiv, uten vann og strøm. Så tungvint med 2 små unger. Og jeg liker det litt mer komfy 😁

Anonymous poster hash: 31fde...791

På utkikk etter hytte nå, skal på visning til helgen så spent på om vi skal kjøpe eller ikke. Er 32 år, hytta har takst 600.000 og ligger ved sjøen. Litt å gjøre på den da.

Anonymous poster hash: 6270c...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...