Gå til innhold

råd til ei som slit me pcos!!!!!!

Anbefalte innlegg

vi vil gjerne få nr 3. hadde sa den 22 juli. 6+2 gravid var vi da. er på dag 50 no å ingen mens ..... fult av hormoner. ser skyggestreker for ønsker å bli gravid igjen. vonde pupper, mye menssmerter som kan vare i et par dager og som er så sterke at må ta paracet. føler jeg ikke har hatt el. ingen skikkelig elslim.  men kan vare mye som ligner titt og ofte. veit jeg må gå ned i vekt men det er vanskelig attpåill jeg er deprimert.    sliter med ustabile sykluser. alt fra 30 til 55 dager.   noen råd eller motivasjon....... hilsen deppa vilbli gravid

Anonymous poster hash: 22550...350
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144291798-r%C3%A5d-til-ei-som-slit-me-pcos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også PCOS, og forstår frustrasjonen din. Jeg har en sønn på 9 år som overraskende ble unnfanget på naturlig måte. I 2015 ble vi gravide på første forsøk etter lap, provera og dobbel pergo, men fødte i uke 18 grunnet svak livmorhals. Vi har hatt noen runder med pergo i etterkant uten å lykkes. Jeg har "normalt" mensen kanskje 2-3 ganger i året. Jeg har også en BMI på 35 og en ellers typisk PCOS-kropp. Små pupper, stor mage, økt behåring osv.. Vi orker seriøst ikke mer prøving vi nå, og går i gang med privat prøverørsbehandling neste vår. Så mitt råd er rett og slett å "gi opp" hele greia og heller la profesjonelle hjelpe dere med å bli gravide. Det tærer veldig på psyken med all prøvingen og feilingen, og også når man vet at PCOS gjør ting så vanskelig. Vi har prøvd i 5 år, og nå greier vi ikke mer. Jeg orker ikke sex lenger heller, da det bare har vært fokus på aksjene som må legges inn. Dette ble ingen oppmuntring, men mer et klarsignal på at det er lov å kaste inn håndkleet. Det tærer på forholdet mellom deg og mannen også når dere så gjerne vil ha en til men ikke får det til.

Ventetiden i det offentlige kan være lang, og vi vil gjerne være i den posisjonen at vi kan planlegge når vi forhåpentligvis skal bli gravide, slik de fleste andre gjør og tar for gitt. Derfor går vi privat hvor det ikke er ventetid. Da blir prosessen mer opp til oss, og derfor oppleves den mer personlig enn det klassiske rullebåndet man kan oppleve i det offentlige. Spar penger og kjør på :)

Varm og god klem til deg ❤️💙

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...