Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Noen som vet hva som er minste str på ridehjelm og ridevest? Har en 2 åring som skal begynne å ri på mandag. Anonymous poster hash: 03411...885
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Hvorfor! En toåring har ingenting på en hest å gjøre Anonymous poster hash: edd47...f4f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Hvorfor! En toåring har ingenting på en hest å gjøre Anonymous poster hash: edd47...f4f Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 221e0...a39
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Det er vel opp til oss å bestemme. De har kurs fra 3 år og hun skal få begynne selvom hun er noen måneder for ung, men hun har veldig lyst til å ri og har vært mye med i stallen fordi søsteren rir. Hun er veldig tidlig ute både motorisk og intellektuelt og ridelærer mener hun er moden nok. Anonymous poster hash: 03411...885
mT3 Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 Både hjelm og vest bør vel egentlig prøves. Går ann å kjøpe minste str. hjelm av de regulerbare, kan strammes slik som sykkelhjelmer. Ridevesten må være god å ha på, hør med ridelærer hvilke merker hun anbefaler. Vestene er jo ofte veldig regulerbar, men må jo bli kort nok i ryggen så den ikke blir dyttet opp av salen.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Jeg begynte på mitt første ridekurs når jeg var 3. Rir fremdeles 30 år etter! Ville aldri vært uten hesten min. Når det er sagt så burde dere nok gå i butikken å prøve utstyret. Det er svært viktig at det sitter riktig. Anonymous poster hash: 0fad3...e1f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Utstyr må prøves. Det er svært individuelt med størrelser. Jeg tenker at hjelm bør barnet ha, men vest? Vil det ikke være en som går og holder barnet nå i starten? Hjelmen kan jo også være type sykkelhjelm e.l. så lenge en voksen går ved siden av. Jeg har ridd så lenge jeg kan huske fordi bestemoren min hadde hest. Vi brukte hverken hjelm eller vest. Selvsagt ikke så lurt. Da jeg ble større og red alene og var på leir osv, så brukte jeg hjelm. Vestene var ikke funnet opp enda..... Erfaringen min med å få tak i hjelm til små barn i ulike idretter er at de ofte er for store. Vi endte med å bruke tykk "balaklava" under hjelmen for å få den til å passe til vårt barn i en annen idrett som krever hjelm. Når vi har klatret har vi bare brukt sykkelhjelmen. Anonymous poster hash: 4dea2...0de
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #8 Skrevet 10. september 2016 Takk for svar. De får låne hjelm og vest på rideskolen, men så slo tanken meg nå i helgen at jeg ikke vet om det er smått nok til minsta og så skal hun jo dit alt på mandag. Men da tar jeg med sykkelhjelm for sikkerhetsskyld, så har hun den hvis ridehjelmene er for store. Anonymous poster hash: 03411...885
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #10 Skrevet 10. september 2016 hun er altfor liten Tull! En som er snart 3 år klarer fint å ri. På første kurset leies uansett hestene rundt, så ingen fare for at hesten springer ut. Anonymous poster hash: 066f3...3c7
februarprins2013 Skrevet 10. september 2016 #11 Skrevet 10. september 2016 hva er vitsen? men gjør hva di vil
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #12 Skrevet 10. september 2016 hva er vitsen? men gjør hva di vil Hva tror du er vitsen? Anonymous poster hash: 221e0...a39
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #13 Skrevet 11. september 2016 Blair du svarer så tvert i mot bestandig, alltid i mot. Om noen spør om noe så sier du alltid at ungen er for liten, ikke klar, ikke moden selv om du umulig kan vite mye om det. Selv om ditt barn er litt sen i utviklingen betyr ikke det at alle andre er like vettu. Min jente var klar til å slutte med bleie før hun fylte 2 år selv om du hadde mange negative meninger om det da jeg spurte om erfaringer her tidligere. Hun er klar til å begynne på knøttekurs på rideskolen og gleder seg masse, hun elsker dyr, er vant til hester og kommer til å ha mye glede av det. Vitsen med det er at vesla også skal få delta i dette som hun er med og ser at søsteren holder på med og at de etter hvert kan ha glede av ridning sammen. Å omgås, stelle og ri hest er bra for barn. Anonymous poster hash: 03411...885
sotosmor Skrevet 11. september 2016 #14 Skrevet 11. september 2016 Kos deg på ridekurs med jenta di Angående størrelse på ridehjelm og vest til så så små,vet jeg ikke. Det eneste jeg vet,er at alle under 18 år må ha ridehjelm/ sykkelhjelm og vest. Og jeg har ofte sett så må ri på ponnyridning i stallen vigår i,og når det er ponnyridning i byen eller museet.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #15 Skrevet 11. september 2016 hva er vitsen? men gjør hva di vil Du skjønner ikke at en unge på 2,5 nesten 3 år synes det er gøy å ri? Min sønn hadde akkurat fylt 2 år første gang han satt på en ponni, og han elsket det. Snakket om hest på inn og utpust i ukesvis etterpå (han fikk prøve på et bondegårdsbesøk). Selvfølgelig ville han prøve igjen, og igjen, og igjen Anonymous poster hash: 95562...263
februarprins2013 Skrevet 11. september 2016 #16 Skrevet 11. september 2016 Du skjønner ikke at en unge på 2,5 nesten 3 år synes det er gøy å ri? Min sønn hadde akkurat fylt 2 år første gang han satt på en ponni, og han elsket det. Snakket om hest på inn og utpust i ukesvis etterpå (han fikk prøve på et bondegårdsbesøk). Selvfølgelig ville han prøve igjen, og igjen, og igjen Anonymous poster hash: 95562...263 det har jeg ingen tro på, de er altfor små, og tenkt om de faller av
Anonym bruker Skrevet 11. september 2016 #17 Skrevet 11. september 2016 det har jeg ingen tro på, de er altfor små, og tenkt om de faller avSå kjedelig for deg at ikke din unge synes sånt er gøy da, men min synes det. Passer på så de ikke faller av da vettu. Anonymous poster hash: 03411...885
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå