Gå til innhold

Når på dagen pleier lønn å utbetales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter på min første lønn i dag og arbeidsgiveren sa det utbetales den 10.e hver måned, vi har samme bank så hun sa at da kommer det inn med engang så fort det overføres.. Når på dagen er det da vanlig å overføre penger til lønn? 

Kommer det helt an på når de gjør det eller skal det skje automatisk?

Anonymous poster hash: 30524...878

Fortsetter under...

Skrevet

I dag er det lørdag og skjer antagelig ikke stort. Lønnsfiler som kjøres en gitt dag går ikke rett på konto.

Har du lønn 10. i kontakten og 10. Faller på en Helge- eller helligdag skal du ha den tilgjengelig på konto dagen før.

Anonymous poster hash: 12f23...7b6

Skrevet

Så rart hun sa det skulle bli overført i dag.  Og at jeg skulle få det mest sannsynligvis rett inn på konto da vi har samme bank :/

Skrevet

Du skulle fått lønn igår. Bankene er vel stengt på lørdager?

Anonymous poster hash: 0cba6...295

Skrevet

Er det lønningsdag den tiende skulle pengene vært på konto i går. De kommer ikke før tidligst mandag nå, men man kan jo lure på om de har gjort en feil?

Anonymous poster hash: d05b3...72d

Skrevet

Nei snakket med hun som har ansvaret på torsdag da spurte jeg om det kom inn på fredag, da sa hun at siden vi hadde samme bank skulle det komme inn samme dag selv om det falt på en lørdag, siden de overfører pengene på en lørdag. Hun sa om vi ikke hadde samme bank kommer det inn på en mandag.. Ja.. rart. Siden jeg leser nå at lønnen skal være inne en dag før. Kjipt bare fordi jeg har nesten ikke penger til mat til mandag nå. Hadde jeg visst dette hadde jeg ordnet noe på fredag.

Annonse

Skrevet

Er pengene satt til overføring på lørdag kommer de ikke før mandag. Ikke greit, spør du meg!

Anonymous poster hash: d05b3...72d

Skrevet

Her skurrer det altså synes jeg , har heller ikke fått lønnslippen enda.. Jaja.. Får se hva som skjer på mandag da. Men synes ikke dette er greit.

Skrevet

akkurat lønn blir ikke håndtert som en 'overføring', selv om det er samme bank.

første forfallskjøring er mandag kl 00:30 - så skal det avregnes og litt frem + tilbake mellom ulike systemer.

pengene bør være på konto mandag mellom 04 og 05.

siden du har lønningsdag i helg, burde arbeidsgiver rukket siste forfallskjøring siste virkedag før helg.

Anonymous poster hash: cd8eb...c34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...