Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Sønnen i huset drømmer om å se og klappe en sel. Vi bor i Østfold. Noen som vet? Anonymous poster hash: ef096...3a7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Jeg tror jeg ville holdt meg til å tittet på sel, det er et rovdyr og kan bite... Anonymous poster hash: 3a952...c3a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 I det fri kommer man neppe innpå sel, ellers er det Akvariet i Bergen, Atlanterhavsparken i Ålesund eller Polaria i Tromsø som jeg vet har sel, men ikke til å klappe på. Seler er ikke nusselige vesner som liker og klappes. De biter! Anonymous poster hash: 52e08...e76
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 I Larvik kan du være heldig å se disse. Selv har jeg klappet en sel og delfin. Selen måtte vi avlive, så det var ikke like hyggelig. Men vi ser de uttenfor hytta ofte på våren og høsten, men kun i skikkelig uvær så da kan du ikke komme nære de. For de som orker å bade når det er kaldt kan bade med sel, men om det er lurt er en helt annen sak. Engang jeg lekte i bølgene var det en sel som også lekte i bølgene like ved meg. Helt tilfeldig. Tror du bør kontakte akvariet eller noe slikt, de har muligens litt mer informasjon om steder du kan møte disse. Evt gjøre en avtale med de. Anonymous poster hash: defe9...3cf
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 Hvis du reiser til Mexico, så kan du klappe delfiner :-) Anonymous poster hash: 40147...a1d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Du kan jo lære sønnen din at seler er ville dyr og at de ikke skal klappest. Kun se på avstand i sjøen eller på svaberg hvor de lever vilt... Anonymous poster hash: 84d7c...6b1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Vanlig dødsårsak blant selunger er å bli klemt ihjel under voldtekt. Ikke at du trenger å fortelle det til sønnen din, men sel er et rovdyr som er finest å se på avstand. Litt som isbjørn. Lær sønnen din skikkelig natur. Ikke disneyversjonen som alt for mange vokser opp med. Anonymous poster hash: 830fb...095
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #8 Skrevet 10. september 2016 Lofotakvariet har sikkert ennå noen (noen av de hos akvariet i Bergen er fra Lofotakvariet). Litt langt å reise men paradis på jord! Anonymous poster hash: bfe80...0c1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #9 Skrevet 10. september 2016 Lofotakvariet har sikkert ennå noen (noen av de hos akvariet i Bergen er fra Lofotakvariet). Litt langt å reise men paradis på jord! Anonymous poster hash: bfe80...0c1 Altså Lofoten og ikke selve akvariet som er paradis 😂 Anonymous poster hash: bfe80...0c1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #10 Skrevet 10. september 2016 Seler er ville dyr og har nok svært lite glede av å holdes fast slik at folk kan kjæle på dem. Litt dyremishandling Anonymous poster hash: b41e9...ae8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå