Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 I går var jeg på kontroll, fortalte dette til fastlegen. Hun lytta på meg, hjerterytmen var bra. Hun prøvde å ringe til sykehuset men ingen svar. Siden hun hadde mye å gjøre så sa hun at hun skulle ringe meg senere i løpet av dagen!(noe hun ikke gjorde) var innom legekontoret igjen idag for blodprøver, fikk snakket med en annen lege på huset, han lyttet det var bra men han var enig med meg at det var lite aktivitet. Han ringer sykehuset men de sier at jeg skulle se det ann i løpet av helgen? 🤔 Jeg blir kjempe bekymra siden jeg har barn fra før, vet hvordan begavelsene burde være. Det er 0 bevegelser i magen, har vært sånn i to-tre dager nå. Jeg kjente en bitte liten bevegelse mens jeg var hos legen i dag men thats IT!!! Anonymous poster hash: 41eeb...f52
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 I går var jeg på kontroll, fortalte dette til fastlegen. Hun lytta på meg, hjerterytmen var bra. Hun prøvde å ringe til sykehuset men ingen svar. Siden hun hadde mye å gjøre så sa hun at hun skulle ringe meg senere i løpet av dagen!(noe hun ikke gjorde) var innom legekontoret igjen idag for blodprøver, fikk snakket med en annen lege på huset, han lyttet det var bra men han var enig med meg at det var lite aktivitet. Han ringer sykehuset men de sier at jeg skulle se det ann i løpet av helgen? 🤔 Jeg blir kjempe bekymra siden jeg har barn fra før, vet hvordan begavelsene burde være. Det er 0 bevegelser i magen, har vært sånn i to-tre dager nå. Jeg kjente en bitte liten bevegelse mens jeg var hos legen i dag men thats IT!!! Anonymous poster hash: 41eeb...f52 Svaret er JA Anonymous poster hash: f2655...311
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Ring du. Og krev å få komme inn til undersøkelse. Om ikke annet for å få ro i sjelen din. Anonymous poster hash: 873f0...c77
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #4 Skrevet 9. september 2016 Ring du. Og krev å få komme inn til undersøkelse. Om ikke annet for å få ro i sjelen din. Anonymous poster hash: 873f0...c77 Ja, det er jeg enig i. Men for ikke så veldig lenge siden når jeg var på sykehuset pga noe lignende så fikk jeg nesten kjeft for at jeg hadde kommet på sykehuset! De tok ctg på meg, babyen hadde visst sparket masse siden det ble registrert på skjermen. Men jeg kjente aldri disse sparkene? Kanskje 3-4 spark! De var så sure på meg virket det som, at jeg hadde kommet dit å kastet bort tiden på noe tull liksom. Så har litt angst får å ringe Anonymous poster hash: 41eeb...f52
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #5 Skrevet 9. september 2016 Ja, det er jeg enig i. Men for ikke så veldig lenge siden når jeg var på sykehuset pga noe lignende så fikk jeg nesten kjeft for at jeg hadde kommet på sykehuset! De tok ctg på meg, babyen hadde visst sparket masse siden det ble registrert på skjermen. Men jeg kjente aldri disse sparkene? Kanskje 3-4 spark! De var så sure på meg virket det som, at jeg hadde kommet dit å kastet bort tiden på noe tull liksom. Så har litt angst får å ringe Anonymous poster hash: 41eeb...f52 Noen jordmødre er hurper. Drit i dem. De aller fleste er greie. Tenk så fælt hvis det var noe i veien, og så er det hurpene som gjør at det ikke blir undersøkt. Jeg har forresten god erfaring i at mannen ringer føden. Anonymous poster hash: 873f0...c77
Preggie Skrevet 9. september 2016 #6 Skrevet 9. september 2016 Det bør du absolutt. I min siste graviditet var jeg flere ganger på sykehuset på slutten da jeg syntes det var lite liv. Jordmødrene sa at det var helt riktig å komme når man er bekymret. Ikke noe å tenke på- ring dem og be om å komme!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #8 Skrevet 9. september 2016 Herregud, RING med EN GANG. Dette MÅ du få sjekket ut så fort som bare mulig! Det er veldig bra at de har hørt hjertelyd, men mindre aktivitet kan tyde på svært alvorlige tilstander som i ytterste konsekvens kan føre til fosterdød. Om de oppdager dette på ultralyd før det er for sent kan babyen reddes. Det kan selvfølgelig være ingenting også, men her må du få sjekket det så fort som mulig! Ring føden, ikke vær redd for kjeft! Nå skal du ikke være redd for å være til bry, det er nå du skal stå på og kun ha ditt barns beste i minnet! IKKE gå fra føden før du er blitt sjekket grundig! Anonymous poster hash: 4da68...4b7
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #9 Skrevet 9. september 2016 Ja alltid!!! Ved endring av bevelsesmønster til babyen så skal sykehuset ALLTID kontaktes! Anonymous poster hash: 64a91...936
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #10 Skrevet 9. september 2016 Ja, bare ring, krev og vær vanskelig 😉 Husk på at det er din samvittighet som vil plages i etterkant hvis det var noe og du ikke ringte. Kan du leve med det? Treffer du på sure folk får du prøve å tenke at du sannsynligvis ikke kommer til å treffe dem igjen! Det er din fulle rett, og det er riktig og viktig, å ringe føden når det er lite liv! Anonymous poster hash: 1be36...4a0
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #11 Skrevet 9. september 2016 Mye bedre å ringe 3 ganger for mye, enn 1 gang for lite... Ring du! Du har tydeligvis vært uheldig og møtt en ikke spes hyggelig jordmor... Det er jo jobben deres å ta vare på gravide kvinner! Jeg har aldri nølt med å ringe selv, og har vært inne til sjekk flere ganger i mine 3 svangerskap. Alltid blitt godt mottatt, selv om undersøkelsene viste at ingenting var galt. Med sistemann var jeg inne en gang fordi jeg følte meg skikkelig dårlig...kvalm, uvel osv...sjuk rett og slett! I tillegg var det lite liv, slik som du er bekymret for... Vel, ble utrolig godt tatt imot, ingenting var i veien... MEN, han hadde flyttet seg fra seteleie til hodeleie, og der med voldsomme bevegelser, før det ble stille i magen... Det var der kvalmen og uvelheten kom fra. Og han hadde lagt seg godt til rette med hodet ned, og tydeligvis roet seg... Ring !! Anonymous poster hash: 3de35...3dd
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #12 Skrevet 9. september 2016 Ikke alle babyer er like så du kan ikke sammenligne med tidligere svangerskap. Men om denne babyen var mye mer aktiv før så er det jo rart. Men ring uansett du! Er bedre å bli sjekket en gang for mye enn for lite. Anonymous poster hash: 3bccb...995
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #13 Skrevet 9. september 2016 Du SKAL dra til føden! Bare ring og si at du kommer. Jeg har reddet livet til begge mine barn på den måten. Førstemann lå heeeelt stille på slutten. Det viste seg at hun fikk lite næring fra morkaka og hadde begynt med hjernesparing. Endte i KS med begge mine barn. Du skal ha UL-undersøkelse, ikke bare ctg. Anonymous poster hash: 60f32...3e4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #14 Skrevet 9. september 2016 Du SKAL dra til føden! Bare ring og si at du kommer. Jeg har reddet livet til begge mine barn på den måten. Førstemann lå heeeelt stille på slutten. Det viste seg at hun fikk lite næring fra morkaka og hadde begynt med hjernesparing. Endte i KS med begge mine barn. Du skal ha UL-undersøkelse, ikke bare ctg. Anonymous poster hash: 60f32...3e4 Enig med henne! Det er så viktig! Du må kreve å komme inn på sjekk. Ikke finn deg i å bli avvist! Du må ha ultralyd og gjerne doppler ultralyd for å sjekke blodgjennomstrømning i navlestrengen. Anonymous poster hash: d5b66...59c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #15 Skrevet 9. september 2016 Herregud JA!!! Jeg kjente ikke liv en hel dag (uke 37), og dro på føden for sjekk. Ble satt igang noen timer etter. Babyen hadde puls, men hun rørte ikke på seg under sjekken heller. Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde tatt kontakt... *grøss* Anonymous poster hash: a5547...7d8
Darwina Skrevet 9. september 2016 #16 Skrevet 9. september 2016 Ring med en gang!!!! Var også inne 3-4 ganger i slutten av mine svangerskap. De sa da at det er bedre at du ringer med en gang og kommer ned,hvis det da er noe galt kan vi gjøre noe med en gang. Verre hvis du venter og kommer ned og de ikke kan gjøre noe😳
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #17 Skrevet 9. september 2016 Herregud JA!!! Jeg kjente ikke liv en hel dag (uke 37), og dro på føden for sjekk. Ble satt igang noen timer etter. Babyen hadde puls, men hun rørte ikke på seg under sjekken heller. Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde tatt kontakt... *grøss* Anonymous poster hash: a5547...7d8 Altså ble du satt i gang bare fordi babyen ikke rørte på seg under UL? Da er jeg redd for at det samme kommer til å skje meg i kveld :/ Anonymous poster hash: 41eeb...f52
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #18 Skrevet 9. september 2016 Takk for hjelpen damer! Jeg har ikke ringt enda, venter på mannen som er på vei hjem. Han må være med de andre barna før jeg kan dra på sykehuset. Men helt ærlig jeg gruer meg! Tror dere en dusj vil hjelpe å vekke liv i babyen? Anonymous poster hash: 41eeb...f52
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #19 Skrevet 9. september 2016 Altså ble du satt i gang bare fordi babyen ikke rørte på seg under UL? Da er jeg redd for at det samme kommer til å skje meg i kveld :/ Anonymous poster hash: 41eeb...f52 Jeg ble satt igang pga ingen liv. De så jo at baby levde pga hjertet, men det var det. Ingenting som tydet på at det skulle bli bedre. Jeg tok sparketest og ul,holdt på i 2-3 timer. Så ble det bestemt at de ikke tok noen sjanse og at jeg ble satt igang. Frykter du det? Så du lar heller være å ringe? Når kjente du liv sist?? Kjenner jeg blir stressa av at du ikke har gjort noe enda... Anonymous poster hash: a5547...7d8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #20 Skrevet 9. september 2016 Takk for hjelpen damer! Jeg har ikke ringt enda, venter på mannen som er på vei hjem. Han må være med de andre barna før jeg kan dra på sykehuset. Men helt ærlig jeg gruer meg! Tror dere en dusj vil hjelpe å vekke liv i babyen? Anonymous poster hash: 41eeb...f52 Nei, en dusj hjelper ikke!!! Ring føden NÅ slik at de vet at du kommer!!!!!! Anonymous poster hash: a5547...7d8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #21 Skrevet 9. september 2016 Jeg reddet livet til sønnen min ved å overse sure og hurpete jordmødre. Hadde ikke jeg stått på mitt vil han ha dødd. Da de først innså alvoret var han ute på 15 minutter. Før de skjønte alvoret ble jeg behandlet som et hår i suppen. Jeg tok kontakt med sykehuset på grunn av lite liv. Håper alt er bra med din baby (som regel er det jo greit, men lite liv skal ALLTID sjekkes grundig)!!! Anonymous poster hash: 231dc...1b7
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #22 Skrevet 9. september 2016 Jeg kjenner denne tråden bringer meg 26 år rett tilbake i tid. Vær så snill å komme deg til sykehus nå, slik at det kan bli tatt en grundig sjekk av babyen din. Babyen skal ikke ha så lange perioder hvor den er stille. Da kan noe være galt. Anonymous poster hash: 67d8a...c2a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #23 Skrevet 9. september 2016 Jeg ble satt igang pga ingen liv. De så jo at baby levde pga hjertet, men det var det. Ingenting som tydet på at det skulle bli bedre. Jeg tok sparketest og ul,holdt på i 2-3 timer. Så ble det bestemt at de ikke tok noen sjanse og at jeg ble satt igang. Frykter du det? Så du lar heller være å ringe? Når kjente du liv sist?? Kjenner jeg blir stressa av at du ikke har gjort noe enda... Anonymous poster hash: a5547...7d8 Nei nei jeg lar ikke være å ringe pga at jeg frykter for å bli satt i gang ikveld. Venter bare på mannen! Er kjempe stresset og redd faktisk!!! Så jeg skal nok ta tlf nå straks Anonymous poster hash: 41eeb...f52
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #24 Skrevet 9. september 2016 Jeg kjenner denne tråden bringer meg 26 år rett tilbake i tid. Vær så snill å komme deg til sykehus nå, slik at det kan bli tatt en grundig sjekk av babyen din. Babyen skal ikke ha så lange perioder hvor den er stille. Da kan noe være galt. Anonymous poster hash: 67d8a...c2a Hvor mange timer kan det gå uten at man skal være bekymret pga ingen eller lite spark? Anonymous poster hash: 41eeb...f52
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #25 Skrevet 9. september 2016 Både lege og jordmor sa jeg skulle ha lav terskel for å kontakte føden om jeg følte at noe ikke var som det skulle. Forhåpentligvis er alt som det skal, men best å få det sjekket! Lykke til! Anonymous poster hash: 1ef26...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå