Gå til innhold

Profilerte eller glatte lister?! Hjeeelp

Anbefalte innlegg

Vi legger nytt gulv i huset. Må også legge nye gulvlister. Alle gulv og vinduslister er profilerte. Legger vi nå glatte lister på gulvet må vi også skifte vinduslister...i taket er det glatte. Hva synes dere er penest?!

Anonymous poster hash: cc65a...7cc

Fortsetter under...

Vi har profilerte i to etasjer (vi kjøpte huset slik). I den etasjen vi har innredet fra scratch, har vi glatte. Liker best glatte, men usikker på om jeg hadde byttet på alle vinduer og dører for å få det slik. Synes det ser helt greit ut med profilerte også. Vi har malt våre hvite, de var furu tidligere

Anonymous poster hash: a6674...912

Nah, dere trenger ikke bytte vinduslister bare for det. Dere har jo allerede en mix, og det har vel fungert? Dessuten kommer det jo an på stil ellers. En stram, minimalistisk stil med glatte vegger matcher selvsagt ikke profilerte lister, mens smartpanel, fransk landstil osv. godt kan ha litt krimskrams. Uansett - det vil alltid være vinduslistene man ser og legger merke til. Hvilke lister folk har i tak og langs gulv er liksom ikke noe man nødvendigvis ser.

Annonse

Har glatte på gulvet. Lettest å rengjøre synes jeg.

Jeg satt og vasket gulvlister med q-tips når vi hadde profilerte på gulvet. Det irriterte meg vanvittig at det ikke var helt rent.

Samme med kjøkkenskap, det er enda verre synes jeg.

Anonymous poster hash: b9ebf...451

Er det et minimalistisk, moderne hus så passer glatte lister.

I alle andre hus synes jeg profilerte er finest, glatte ser billige og kjipe ut. Tror det vil se rart ut om vinduer har en type og tak/gulv en annen. Tak og vinduer/dører bør ha samme, gulvlistene er kanskje ikke så nøye.

Anonymous poster hash: 57033...1e3

Jeg stemmer for ikke lister i det hele tatt bortsett fra på gulvet. Er in med rene linjer rundt vindu / dører og tak. Blir det in med lister senere er det jo bare å ta på da og spare kostnaden for det nå

Anonymous poster hash: f7d1e...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...