Gjest Skrekkøgla Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Her er det grassalt mange store (kropp som en femtiøring) edderkopper over alt. Kan ikke huske å ha sett så mange før? Global oppvarming? Edderkoppår? 😱😱😱
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Høres ut som vanlig husedderkopp. Gjør ingen skade og er helt vanlig. Spesielt på denne tida. Anonymous poster hash: 8cd17...00a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #3 Skrevet 9. september 2016 Satt akkurat og tenkte på at jeg har sett mistenkelig få edderkopper i år. Kanskje 3/4 helt siden i vår. Anonymous poster hash: 1da16...787
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #4 Skrevet 9. september 2016 Har nesten ikke sett noen.. I ditt tilfelle hadde jeg flykta landet. Kanskje til og med planeten. Anonymous poster hash: eaf12...8bf
GeeGee Skrevet 9. september 2016 #5 Skrevet 9. september 2016 I går fant jeg 4 stk inne!!! Grøss! Tror ikke det er skitnere her enn andre steder... 😜Ingen i dag, da. Men jeg har soveromsvinduet åpent omtrent året rundt, og jeg kan ihvertfall se 2 stk som bor rett utenfor vinduet, så det er nok mulighet for st de vandrer inn også 😁
Gjest Skrekkøgla Skrevet 9. september 2016 #6 Skrevet 9. september 2016 Satt akkurat og tenkte på at jeg har sett mistenkelig få edderkopper i år. Kanskje 3/4 helt siden i vår. Anonymous poster hash: 1da16...787 De er her, kom og hent! 😓
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #7 Skrevet 9. september 2016 De er her, kom og hent! Hos meg og Har tatt flere store husedderkopper inne i sommer. Er mange år siden jeg så en inne sist. De er store og utrolig ekle På hvilken kant av landet bor du skrekkøgla? Kanskje det er edderkoppår bare noen steder. Jeg bor på Sørlandet Anonymous poster hash: 13c4b...9c0
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #8 Skrevet 9. september 2016 I går fant jeg 4 stk inne!!! Grøss! Tror ikke det er skitnere her enn andre steder... 😜Ingen i dag, da. Men jeg har soveromsvinduet åpent omtrent året rundt, og jeg kan ihvertfall se 2 stk som bor rett utenfor vinduet, så det er nok mulighet for st de vandrer inn også 😁 Skitnere? De spiser ikke skitt. De spiser insekter. Anonymous poster hash: b4e7f...dad
Fandens Oldemor Skrevet 9. september 2016 #9 Skrevet 9. september 2016 Ett ord: Permetrin Har aldri edderkopper lenger. Sprayer 3-4 ganger i året.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #10 Skrevet 9. september 2016 Her har det også vært mindre enn tidligere. I fjor på denne tiden var det myyyye! Jeg mistenker imidlertid at de bare gjør som oss - nyter den sensommeren vi har fått ute. Bor på Østlandet og for noen uker siden - da det var ekstremregn her med masse oversvømmelser osv. - da la jeg meg sent på natta. Det hadde begynt å regne litt da, men ikke mye. Soveromsvinduet står som regel åpent bestandig, og den kvelden var det plutselig flere stoooore på soverommet. Sprang som en gal for å fange dem i glass og kaste dem ut på andre siden av huset. Etter den kvelden har jeg ikke sett noen. Så jeg tror de trakk inn den natten fordi de visste at uværet kom. Og stemmer teorien min så vil det dessverre komme mange med det samme det begynner å bli kaldere igjen. Sukk! Anonymous poster hash: e97c0...991
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #11 Skrevet 9. september 2016 Veldig mange her også, både ute og inne. Bor i Oslo. På terrassen, ved inngangspartiet og mellom trær og busker i hagen dukker det opp det ene spindelvebet større enn det andre. Og de kommer tilbake med en gang jeg ldelegger dem Anonymous poster hash: e423e...74e
GeeGee Skrevet 9. september 2016 #12 Skrevet 9. september 2016 Skitnere? De spiser ikke skitt. De spiser insekter. Anonymous poster hash: b4e7f...dad Det er vel noen insekter som liker seg bedre når der er mer støv/skitt? Da blir det jo mer mat til edderkoppene?
Kjerringa med agurken Skrevet 9. september 2016 #13 Skrevet 9. september 2016 Mange store korsedderkopper her i alle fall. Enorme kropper... Dreper alle vi kommer over. Det kommer ekstremt sjeldent edderkopper inn i huset, men ute er det mange. Vi bruker av og til sånn plugin mot edderkopper når vi skal sitte ute med hvite puter og slikt. Da forsvinner de på 1-2-3 (kan kjøpes på Jula og Clas Ohlson).
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. september 2016 #14 Skrevet 9. september 2016 JA!!!! Det rabler snart 😅 Er hele tiden i alarmberedskap!!!! HVA i helvete kan hjelpe og hvor får jeg kjøpt det brennkvikt i morgen?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #15 Skrevet 9. september 2016 Mange store korsedderkopper her i alle fall. Enorme kropper... Dreper alle vi kommer over. Det kommer ekstremt sjeldent edderkopper inn i huset, men ute er det mange. Vi bruker av og til sånn plugin mot edderkopper når vi skal sitte ute med hvite puter og slikt. Da forsvinner de på 1-2-3 (kan kjøpes på Jula og Clas Ohlson). Har du link? Klarer ikke å finne Anonymous poster hash: 13c4b...9c0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #16 Skrevet 10. september 2016 Hos meg og Har tatt flere store husedderkopper inne i sommer. Er mange år siden jeg så en inne sist. De er store og utrolig ekle På hvilken kant av landet bor du skrekkøgla? Kanskje det er edderkoppår bare noen steder. Jeg bor på Sørlandet Anonymous poster hash: 13c4b...9c0 Samme her, sørlandet her også. Har vært like mange siste uka som det var i hele fjor til sammen! Anonymous poster hash: f6a3e...e00
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #17 Skrevet 10. september 2016 Bor i Trøndelag og syns også det er ekstremt mange i år! Anonymous poster hash: d6e01...983
Kjerringa med agurken Skrevet 10. september 2016 #18 Skrevet 10. september 2016 Har du link? Klarer ikke å finne Anonymous poster hash: 13c4b...9c0 http://m.clasohlson.com/no/Silverline-edderkoppjager/31-8578 Denne har jeg. Har fungert bra hittil, men jeg setter den bare inn en times tid før jeg skal være ute der (har den ikke i hele tiden).
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #19 Skrevet 10. september 2016 Permetrin! Felleskjøpet og Planstasjen mener jeg har. Koster 199 på plantasjen, tror det er billigere på Felleskjøpet.. De blir digre på høsten, hater korsedderkopper!! Anonymous poster hash: 9ee21...175
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #20 Skrevet 10. september 2016 Anonymous poster hash: 733d9...ed9
Mia_73 Skrevet 10. september 2016 #21 Skrevet 10. september 2016 Anonymous poster hash: 733d9...ed9 DU ER SLEM!!!!!! Jeg datt av stolen!
GeeGee Skrevet 10. september 2016 #22 Skrevet 10. september 2016 Anonymous poster hash: 733d9...ed9 HERREGUD!!! Og jeg som skulle fortelle hvor forferdelig morgen jeg har hatt, med en edderkopp på kjøkkenveggen, rett ved lysbryteren, jeg kom med et lite utrop når jeg nesten tok på den, ja! Men det der er jo noe å miste nattesøvnen av! Er de inne??
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #23 Skrevet 10. september 2016 Haha tror nok bildet bare var for gøy😂 Anonymous poster hash: 9fc97...cd2
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #24 Skrevet 10. september 2016 I år er det mange ja. Vi har en fuktig kjeller på hytta, der er det gigantiske edderkopper i år. Aldri sett så store i Norge tidligere. De lager forresten kjempe fine reir som de spinner av tråd, nesten litt koselig med hunnedderkoppen som vokter over eggene sine 🙂 Anonymous poster hash: 9f5a0...347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå