Gå til innhold

Hva er "innesko"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pleid å funne sokketøfler opp til str 30-32, men ellers er det gjerne salg på sandaler på slutten av sommeren.

Skrevet

Disse er dødsgode! Husk å bruke størrelsesguiden da de er litt store i størrelsen (var i hvert fall det før).

Ofte noen på tilbud slik at du kanskje slipper toll.

Anonymous poster hash: 88bbc...229

Skrevet

Jeg syns det er så utrolig sært, tøysete og unødvendig at unger skal gå med sko/tøfler i opptill 9 t i skole/bhg i tilfelle en akuttsituasjon oppstår. De fleste barnehager og skoler brenner ikke, så hvorfor gå med fottøy hver dag i barneåra, i tilfelle noe usannsynlig skjer. Må vi liksom på død og liv ha det max komfortabelt HELE tiden?

Og ved øvelse er det vel noen voksne som er informert om det på forhånd, så de kan ha på fottøy bare den aktuelle dagen, evt få skiftet sokker umiddelbart etter øvelsen.

I bhg der mine går er det få som går med fottøy, det syns jeg er bra.

Anonymous poster hash: aa6b6...12b

Skrevet

Jeg syns det er så utrolig sært, tøysete og unødvendig at unger skal gå med sko/tøfler i opptill 9 t i skole/bhg i tilfelle en akuttsituasjon oppstår. De fleste barnehager og skoler brenner ikke, så hvorfor gå med fottøy hver dag i barneåra, i tilfelle noe usannsynlig skjer. Må vi liksom på død og liv ha det max komfortabelt HELE tiden?

Og ved øvelse er det vel noen voksne som er informert om det på forhånd, så de kan ha på fottøy bare den aktuelle dagen, evt få skiftet sokker umiddelbart etter øvelsen.

I bhg der mine går er det få som går med fottøy, det syns jeg er bra.

Anonymous poster hash: aa6b6...12b

Ganske liten sjanse for bilulykke også i forhold til antall biler på veien. Du bruker ikke bilsikring heller?

Anonymous poster hash: 0b006...26b

Skrevet

Det er jo andre fordeler også, for eksempel når barna er på badet og i møkkete garderober.

Anonymous poster hash: 88bbc...229

Skrevet

Ganske liten sjanse for bilulykke også i forhold til antall biler på veien. Du bruker ikke bilsikring heller?

Det var jo veldig sammenlignbart...

Anonymous poster hash: 8c6f4...0f7

Skrevet

Det var jo veldig sammenlignbart...

Men skal en brannøvelse være reell må de rett ut. Greit at ungene står i sokker ute på vinteren mens klassene blir talt?

Eller mener du de ikke burde hatt brannøvelser?

Skrevet

Men skal en brannøvelse være reell må de rett ut. Greit at ungene står i sokker ute på vinteren mens klassene blir talt?

Greit at småbarnsavdelingen står ute med skinntøflene sine?

Det går an å bruke hodet her også. De ansatte vet det er øvelse og kan ta på sko.

Hvis det brenner på ordentlig er det selvsagt greit med sokker på snø!

Anonymous poster hash: 045b2...243

Skrevet

Greit at småbarnsavdelingen står ute med skinntøflene sine?

Det går an å bruke hodet her også. De ansatte vet det er øvelse og kan ta på sko.

Hvis det brenner på ordentlig er det selvsagt greit med sokker på snø!

Hvordan skal de kunne øve med 10-12 småbarn hvis det ikke skal økes med barna?

Skinntøfler er da ikke et must? Tror du skal være veldig glad de øver på reelle situasjoner. Ingen barn lider av å gå med tøfler på dagtid.

Skrevet

Hvordan skal de kunne øve med 10-12 småbarn hvis det ikke skal økes med barna?

Skinntøfler er da ikke et must? Tror du skal være veldig glad de øver på reelle situasjoner. Ingen barn lider av å gå med tøfler på dagtid.

Altså...jeg bryr meg ikke hvordan de øver på dette. Sko, tøfler hva nå enn. Så lenge de ikke har brannøvelser ukentlig går det nok bra uansett

Det er så søkt å argumentere for bruk av sandaler pga brannøvelser. Så søkt at jeg nesten ikke kan tro noen seriøst mener dette..

Skrevet

Altså...jeg bryr meg ikke hvordan de øver på dette. Sko, tøfler hva nå enn. Så lenge de ikke har brannøvelser ukentlig går det nok bra uansett

Det er så søkt å argumentere for bruk av sandaler pga brannøvelser. Så søkt at jeg nesten ikke kan tro noen seriøst mener dette..

Kan man ikke få frostskader av å stå ute i snøen i bare sokker i f.eks. 20 minus? Kanskje ikke den tiden en brannøvelse tar, men hvis det er virkelig brann?

Anonymous poster hash: 52387...1f2

Skrevet

Det var jo ikke det jeg mente. Jeg mente det ikke gikk an å sammenligne bilsikring og innesko i barnehagen/skolen!

Selvfølgelig bør barna ha innesko, av flere grunner enn brannalarm, og selvfølgelig må øvelsene være reelle.

Skrevet

Kan man ikke få frostskader av å stå ute i snøen i bare sokker i f.eks. 20 minus? Kanskje ikke den tiden en brannøvelse tar, men hvis det er virkelig brann?

Da håper jeg noen har hjerneceller nok til å stå på en jakke eller noe... Dette er seriøst et fullstendig oppkonstruert problem!

Skrevet

Da håper jeg noen har hjerneceller nok til å stå på en jakke eller noe... Dette er seriøst et fullstendig oppkonstruert problem!

De er jo instruert til å bare gå rett ut uten å ta med seg noe som helst. Hvor skal de da få en jakke fra?

Skrevet

De er jo instruert til å bare gå rett ut uten å ta med seg noe som helst. Hvor skal de da få en jakke fra?

Jeg lurer også på hvor de skal få jakka fra.  En ting er planlagte øvelser, da kan vi selvfølgelig be ungene ta på seg sko, og er det skikkelig guffent vær, lar vi dem faktisk også hente ei jakke / regnjakke før alarmen går.  Men minst et par ganger i året går det en alarm som ikke er planlagt, og da er det rett ut, uten jakker og uten sko. For selv om det antageligvis er falsk alarm, kan vi ikke vite det når alarmen går.

Skrevet

Nei da..må de nok dø. Av frostskader. Pyttsann. Sånn går det når man går uten sko, kan de si neste år.

Skrevet

Haha, dette utviklet seg til idioti. På flere plan!

Barn bør IKKE gå med sko hele dagen! Dette er en gammeldags holdning som er direkte skadelig for små føtter i utvikling. Dere som foreldre burde si ifra til barnehagen om at barna kan til bød ha skinn-sokker, men IKKE såler!!

Jeg jobber på skole. Vi vurderer det sånn at brenner det og barna står i livsfare, tåler de helt fint å springe ut på sokkene. I gen barn skal måtte skade føttene sine hele dagen for et hysterisk problem som dere her inne har skapt.

Altså; ikke tillat at barna deres går med sko hele dagen!

Anonymous poster hash: 76475...a11

Skrevet

Nei da..må de nok dø. Av frostskader. Pyttsann. Sånn går det når man går uten sko, kan de si neste år.

Kan du ikke heller svare ordentlig? Jeg lurer seriøst på om det finnes en mulighet for at jeg kan slippe å stenge mitt barns føtter inne i sko hele dagen, det er derfor jeg stiller disse spørsmålene. Nei de dør ikke av frostskader, men de dør da ikke av sko heller. Jeg har trodd at sko var det minste av to onder på vinteren, men vil gjerne vite det hvis jeg tar feil...

Skrevet

Må de ha innesko da? I barnehagen til sønnen min bruker ingen på hans avdeling innesko av noe slag. Det er småbarnsavdeling.

Anonymous poster hash: c3127...6c6

Skrevet

Vi har pleide å la barna ha sandaler som innesko da de gikk i barnehagen. Det er også det de har brukt på skolen.

Innesko har de slett ikke bare pga mulige brannalarmer. Særlig i garderoben er det ofte sølete og grisete på gulvet. Da er det veldig greit å ha på seg noe så man ikke blir klissvåt. 

Anonymous poster hash: 8e4d7...8f6
Skrevet

Hvis dere synes såå synd på ungene deres som må ha på tøfler den tiden de er INNE i bhg, så drit i det da...

Eller...godta at de må ha tøfler på inne og la de gå i sokker resten av døgnet...

De er da ikke inne HELE dagen i bhg...og de er vel hjemme også?

Snakk om å lage et problem over at barn må ha noe på beina når de er innendørs i bhg..

Skrevet

Som sagt finner jeg ikke skinntøfler i str 28.

Anonymous poster hash: 615f4...285

På enkelte sportsbutikker selger de skinntøfler/gymsko i skinn av merket Aniell. Vet G-sport og Anton sport fører disse.

Skrevet

Vi har pleide å la barna ha sandaler som innesko da de gikk i barnehagen. Det er også det de har brukt på skolen.

Innesko har de slett ikke bare pga mulige brannalarmer. Særlig i garderoben er det ofte sølete og grisete på gulvet. Da er det veldig greit å ha på seg noe så man ikke blir klissvåt. 

Anonymous poster hash: 8e4d7...8f6

Det er selvfølgelig helt riktig. Garderoben er en ting, både på skole og i barnehagen, og på skolen trenger ungene i alle fall sko når de skal gå på do. I og med at altfor mange gutter lærer at de absolutt må stå å tisse, blir det tidvis temmelig ekkelt på golvet. Ikke alle som er like treffsikre. På skolen er forresten crocs helt ok, for da kan de sparke av seg skoene når de sitter ved pulten og ta dem fort på seg om de må ut eller gå på do.

Skrevet

En kollisjon uten bilsikring er direkte livsfarlig. Å stå i skolegården med våte sokker er ubehagelig, thats it.

Uff, dette må være selve definisjonen på ilandsproblem! 😳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...