Gå til innhold

Hva er "innesko"?

Anbefalte innlegg

Barnehagen sendte ut felles mail om at de vil at barna skal ha "innesko". Hva er det for noe egentlig? Hva ligger i begrepet "innesko", kan jeg sende med ubrukte joggesko liksom? Eller mener de tøfler? Kan være vondt for en liten barnefot med sko på hele dagen...

Hva bør jeg kjøpe? Finner ikke skinntøfler str 28 heller...

Anonymous poster hash: f9aaa...d71
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144291616-hva-er-innesko/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har alltid vasket sommerens sandaler under og brukt dem som innesko til de blir for små ut på nyåret en gang.

Hadde ulltøfler en gang, men de ble for varme, og crocs for ustabile.

Innesko er vel bare sko som brukes inne, at man ikke går inn med møkkete og sandete utesko.

Vi bruker å ha liggende et par gode sandaler og et par mokkasiner (sokk med skinnsåle) eller skintøfler så barna kan bytte på litt. Joggesko synes jeg blir litt tett på foten inne hele dagen.

Som sagt finner jeg ikke skinntøfler i str 28.

Anonymous poster hash: 615f4...285

Begge barna mine brukte noe ala dette http://dressmykid.no/produkt/skinntofler/brune-skinntofler-med-rev-ny (finnes på mange nettsider, tok bare den første som kom opp på Google, kjenner ikke til denne butikken). Disse er gode og myke, skinn som puster, og sitter godt på en liten fot :)

Anonymous poster hash: b30f6...695

Annonse

Vi har alltid vasket sommerens sandaler under og brukt dem som innesko til de blir for små ut på nyåret en gang.

Hadde ulltøfler en gang, men de ble for varme, og crocs for ustabile.

Innesko er vel bare sko som brukes inne, at man ikke går inn med møkkete og sandete utesko.

Er det ikke slitsomt for foten å aldri kunne slappe av, men hele tiden være i en sko?

På småbarnsavdelingen hadde mine skinntøfler. Da de begynte på storbarnsavdeling og videre på skolen brukte de Crocs. Nå har jeg en på ungdomsskolen og der er det Adidas-slippers som er poppis å bruke som innesko. Nå fikk du tips for de neste 10 årene, minst 😂

Anonymous poster hash: 74583...3ef

Begge barna mine brukte noe ala dette http://dressmykid.no/produkt/skinntofler/brune-skinntofler-med-rev-ny (finnes på mange nettsider, tok bare den første som kom opp på Google, kjenner ikke til denne butikken). Disse er gode og myke, skinn som puster, og sitter godt på en liten fot :)

Men de har ikke den i størrelse 28...............................................

På småbarnsavdelingen hadde mine skinntøfler. Da de begynte på storbarnsavdeling og videre på skolen brukte de Crocs. Nå har jeg en på ungdomsskolen og der er det Adidas-slippers som er poppis å bruke som innesko. Nå fikk du tips for de neste 10 årene, minst

Anonymous poster hash: 74583...3ef

Nei, for det var en som mente at crocs er ustabilt, det er jeg forsåvidt enig i :) 

(Hun har et par hjemme). Vi hadde aldri innesko på ungdomsskolen :o ! Synes det er kjempesært med innesko :P Bedre å løpe i sokkelesten.

Er det ikke slitsomt for foten å aldri kunne slappe av, men hele tiden være i en sko?

Jo det vil jeg tro. De vil ha innesko i vår bhg også, men jeg sender det bare med om vinteren. Det er i tilfelle brann/brannøvelse og for at de ikke skal bli våte på sokkene. Men jeg tenker at å gå ut ved brannalarm uten sko klarer de fint når det ikke er minusgrader, og blir sønnen min våt på sokkene så kan han skifte. Har rikelig i kurven. ;)

Anonymous poster hash: 52387...1f2

Annonse

Disse da?

http://www.epleskrinet.no/products/skinntoffel-brun-chelsea

Ja, de var fine :) Men SVINDYRE da.. hoi, så dyre de var! Jeg skal til Sverige i helga, kanskje jeg finner noen i en fysisk butikk, litt billigere. 

Takk for link

Ja, de var fine :) Men SVINDYRE da.. hoi, så dyre de var! Jeg skal til Sverige i helga, kanskje jeg finner noen i en fysisk butikk, litt billigere. 

Takk for link

Synes ikke det var så ille jeg. Men sønnen min er fryktelig sær på sko, så jeg kan ikke bestille på nett. Si gjerne fra om noen vet om en fysisk butikk som har noe tilsvarende. ;)

Synes ikke det var så ille jeg. Men sønnen min er fryktelig sær på sko, så jeg kan ikke bestille på nett. Si gjerne fra om noen vet om en fysisk butikk som har noe tilsvarende. ;)

Nei, det kommer vel an på hva man tjener hehe. Jeg tjener 10 000 kr/mnd så for meg var det dyrt ;) 

Ja, det skal jeg.....! 

Så forresten at eurosko har tøfler til 300 kr, men det er fast såle da.. 

Nei, for det var en som mente at crocs er ustabilt, det er jeg forsåvidt enig i :)

(Hun har et par hjemme). Vi hadde aldri innesko på ungdomsskolen :o ! Synes det er kjempesært med innesko :P Bedre å løpe i sokkelesten.

det er ikke kult med sokkelesten hvis brannalarmen går, det gjelder både hvis det er øvelse eller reelt. Da må elevene, uansett årstid og vær ut i sokkelesten. Ønsker du det for barnet ditt?? Stå ute i snø, regn etc i sokker? Det er ikke tid for at 25 barn for eksempel skal finne seg sko hvis det brenner eller hvis det er øvelse. Egentlig ikke vanskelig å skjønne hvis du legger godviljen til.

Anonymous poster hash: 0b006...26b

Dei har då tøflar/innesko i str 28 i dei fleste skobutikkar?  Har ikkje vore eit problem for oss iallefall.  Ville ikkje ha brukt joggesko, då det fort vert varmt og klamt.  Enkelte i vår bhg har berre brukt turnsokkar med skinn eller gummi under.

Her er eit utval..

https://www.zalando.no/barnesko-tofler/__storrelse-28/?gender=10

Innesko-sko som ikke er brukt ute.

Mine barn har aldri klart å gå med tøfler lenger enn opp trappa til avdelingen. Så har vasket opp sommerens sandaler, og joggesko vi ikke har begynt å bruke ute enda.

Til andreklassingen kjøpte jeg nå disse tøyskoene på europris til 30kr paret. Hun i bhg har, hvis ikke hadde jeg kjøpt med til hun også. Lette og myke sko som sitter på mine barns ben.

Anonymous poster hash: e906f...341

Mine barn, både i skole og barnehagealder, foretrekker tovede tøfler. Ikke sånne store, opp på leggen, men lave, under ankelen. Kjapt, enkelt og billig å strikke, og mykt og godt å gå med.

Anonymous poster hash: 4c1e2...9dc

Blir ikke det veldig varmt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...