Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Vil du fortelle om prosessen? Hvordan er barnet ditt? Blir mest sannsynlig utredning på min 8 år gamle sønn. Er både glad, trist, spent og redd for hva vi har i vente fremover. 😞 Anonymous poster hash: a3a76...8af
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Første gang noen snakket om ADHD var etter skolestart , det ble sendt en henvisning til bupa med avslag fordi han på den alderen var for liten og det var stort spenn på hva som kom innenfor normalen i 1 klasse. Før jul i 2 klasse begynte vi utredning og etter masse testing, oppfølging og samtaler fikk han ADHD diagnose . Han har ikke hyperaktivitet men mye indre uro og sliter med dårlig selvtillit og mestringsfølelse . Det er også vanskelig på det sosiale plan . Hjemme merker vi lite eller ikkenoe til diagnosen da han er helt fin i situasjoner og miljøer han er trygg på. Han bruker conserta som medisin . Ønsker dere lykke til med utredning og veien videre . Min gutt er 5 klassing i dag😊
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Det ble over en periode siste året i barnehage påpekt at gutten min virket svært umoden for alderen, kom lett i konflikter, ble fort sint, var urolig og hadde problemer med å høre etter. Han hadde da nettopp begynt i denne barnehagen pga. flytting og vi som foreldre tenkte at grunnen til atferden var på grunn av det. Han ble på tampen av året henvist til ppt. Han har aldri vært hyperaktiv, men mer motorisk og verbalt urolig, uoppmerksom. PPT rotet i papirer og kom ikke inn i bildet før langt ut i første året på skolen. Vi gikk i mellomtiden derfor gjennom fastlege som henviste oss til bup. Utredningen der tok en del tid, men han fikk god hjelp. En del skjemaer skal både skole og foreldre gå gjennom og svare på som en del sv utredningen. Mye handler om hvilken score barnet havner på innenfor diagnosespekteret. Deretter ble det foreldreintervju og ulike samtaler om oppvekst, miljø, samt spørsmål helt tilbake til graviditeten. Gutten min var til samtale med utreder/psykolog 1-2 ganger i mnd. frem til diagnosen ble satt. De har observasjonslek, samtaler, spørreskjema, iq-test, mm. Han er nå tredjeklassing og har gått på Concerta og Ritalin siden januar i år og fungerer mye bedre på skolen! Anbefaler foreldrekurs innen ADHD om dette er et del av tilbudet. Lykke til! Anonymous poster hash: 8a855...61f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå