Gå til innhold

Sier man ifra om dette i BHG? Blåmerke i panna

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 2,5 åringen. Hun løp i gangen i går med sko på og smalt panna rett i yttedøra. Hun er litt blå der idag :( hun gråt lenge igår, men det gikk bra da. Skal jeg si fra at hun datt? Eller er det "normalt" med blåmerke der på små barn?!

Anonymous poster hash: bf401...724

Fortsetter under...

Skrevet

For meg hadde det vært mer mistenkelig hvis du begynner å forklare hvorfor barnet har blåmerker, hvis de spør er saken en annen. Men jeg hadde aldri sagt hvorfor barnet har et blåmerke hvis det ikke var et unormalt stort et, barn får blåmerker sånn er det bare

Anonymous poster hash: 8eb28...820

Skrevet

Vi har aldri sagt fra om det. Ser ingen grunn til det. Nå må jeg legge til at barnet får sikkert 50% av blåmerkene i barnehagen, så de vet hvor aktiv hun er 😂

Anonymous poster hash: e05fd...a4b

Skrevet

Helt normalt. Men jeg pleier å si ifra i en litt humoristisk tone da. Min datter kom i barnehagen med "horn" her om dagen, hadde dunket seg to ganger 🙈

Anonymous poster hash: 116d0...591

Skrevet

For meg hadde det vært mer mistenkelig hvis du begynner å forklare hvorfor barnet har blåmerker, hvis de spør er saken en annen. Men jeg hadde aldri sagt hvorfor barnet har et blåmerke hvis det ikke var et unormalt stort et, barn får blåmerker sånn er det bare

Anonymous poster hash: 8eb28...820

Neida. Ikke særlig stort. Da lar jeg heller være å si noe.

Anonymous poster hash: bf401...724

Skrevet

Sa ikke ifra da jenta min på 2 fikk kul i panna etter å ha falt i gangen hjemme. Dagen etter var det en barnehageansatt som kunne fortelle at jenta mi i løpet av dagen hadde fått kul i panna og beklaget veldig at de ikke hadde fått med seg situasjonen..☺️

Anonymous poster hash: 76594...a84

Annonse

Skrevet

Jeg syns det er mer rart å levere et barn med DET blåmerket i barnehagen og ikke si fra meg da.

Normal oppførsel å fortelle hva som har hendt.

Skrevet

For meg er det normalt å småprate under levering og da hadde jeg nok nevnt hva som hadde skjedd. Men sikkert ingen som reagerer samme hva du gjør.

Skrevet

Det er helt normalt, så du trenger ikke forklare hvis du ikke føler for det. Men det er heller ikke unormalt å si noe slikt som "Kari snubla og slo seg i panna i dag, men det går fint". Særlig hvis barna er for små til å forklare noe selv kan det være greit å si det, så slipper de ansatte å lure på om det har skjedd uten at de har fått det med seg.

Skrevet

jobber i barnehage og vi synes det er veldig greit å få beskjed om sånne ting, ellers tror vi det har skjedd i bhg uten at vi har fått de med oss 😉

Anonymous poster hash: 3d747...8e5

Skrevet

Da jeg hadde barnehagebarn pleide jeg å gi beskjed om smått og stort i forbindelse med henting og levering forutsatt at ikke jeg eller de voksne hadde det for travelt.  Vi tok oss selvfølgelig alltid tid til viktige beskjeder, men ved anledning tok jeg opp alt fra blåmerker til kranglete glidelåser.  På samme måte gav barnehagen alltid skikkelig beskjed dersom en av ungene mine f.eks. var blitt skadet, dersom det var kommet et plaster på kneet fortalte de hva som hadde skjedd hvis det var tid.  

Anonymous poster hash: 7fdfd...d5e
Skrevet

Pleide alltid å fortelle. Hadde ei som stadig var blå og gul. Hun slo seg jo like ofte i bhg da, så jeg var ikke redd for at de skulle mistolke det.

Anonymous poster hash: 0b7c6...74d

Skrevet

Jeg forteller om det er veldig synlig, tenker det er greit å vite for dem.

Anonymous poster hash: 7e187...cb6

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...