Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Tok sånn kroppsanalyse nylig. I det ene feltet sto det at jeg hadde 25 % kroppsfett, men i det andre, som er rgenet på en annen måte, tror jeg, sto det 34 5!! Og jeg har for mye fett inni, rundt organene. Sykt ekkelt å tenke på - så nå er det masse trening, kondis og styrke og et stramt, balansert kosthold som gjelder. Noen som har målt dette og kommet seg ned i fettprosent? Anonymous poster hash: 954ec...bea
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Jeg kom ned i fettprosent og opp i muskelmasse ved å spise enda mer næringsrikt og trene 2-3 ganger i uka :-) Jeg trente vanligvis 2-3 ganger i uka, men jeg la inn mer styrke. Dette hjalp veldig :-) Jeg følte ikke jeg gjorde drastiske endringer, jeg spiser relativt sunt og trener fast hver uke, men begynte å spise mer nøtter, grønnsaker og sunt fett, samt da trene mer styrke. Det tok ca 6 mndr mellom de to analysene jeg tok, og på den tiden ble jeg 12 år yngre innvendig enn første gang (fra 44 til 32 år (jeg er 35), gikk ned 2 kg fett og opp 2 kg i muskelmasse. Endret også farlig fett fra 5 til 4. Fra 4 og nedover er man innenfor den sunne grensen. Har ikke trent på 1,5 uke nå pga hektiske dager og slapp kropp, men etter dette innlegget tror jeg at jeg må få rumpa i gir igjen Anonymous poster hash: 63b64...892
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 Hva er normal fettprosent da? Anonymous poster hash: e14e2...d34
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #5 Skrevet 7. september 2016 Jeg ville ikke stolt på disse vektene etter denne advarselen her :-) http://www.tv2.no/nyheter/8571133/ Hvis du spiser regelmessig, og beveger deg ganske ofte, helst litt hver dag, trenger de færreste å vite hvilken fettprosent man har, sier Sundgot-Borgen. På Norges idrettshøgskole har vi scannet åtte personer i en avansert kroppsscanner som bruker røntgenstråler for å måle kroppssammensetningen. De samme åtte personene har også blitt målt på fire populære badevekter kjøpt i norske butikker. Resultatene viser at vektene er presise på veiing av antall kilo, ingen bommer med mer enn én kilo. Men på fettprosenten er det betydelig avvik. Lengst unna fasiten i vår test er badevekta Senz SE974 fra Expert, som i snitt bommer med drøyt 16 prosent på de åtte personene. Den vekta som klarer oppgaven best er Soehnle DeLuxe kjøpt hos Jernia, men også denne viser 10 prosent feil på fettprosenten. Anonymous poster hash: bd560...aca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå