Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Han søker heller ikke blikkontakt og holder blikket bare forbigående før det føles som han ser forbi meg. Jeg prøver flere ganger om dagen å få kontakt med han, men han titter til siden eller forbi meg. Hvor sent er det "greit" at dette kommer? Kjenner jeg begynner å bli litt bekymret... Hva kan evt dette være tegn på? Anonymous poster hash: 8594d...6cd
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Sånn var begge mine. Trodde det var noe galt begge gangene for jeg hadde jo lest at det kom tidlig, men hos mine kom det litt sent. Nå er eldste 3 og yngste 7mnd og ingenting i veien med noen av de 😊 Tror ikke noen av de begynte å smile i det hele tatt før rundt 2-3mnd. Anonymous poster hash: 5fb42...afc
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 Leste at det kom mellom 4 og 6 uker... han er nå 9 uker.. men det er godt å vite at andre også er sene og at det allikevel går bra hi Anonymous poster hash: 8594d...6cd
Pobie Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 Sosialt smil kommer mellom 6 og 12 uker.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 Kom etter 6 uker her også, og nå er a 5 måneder og smiler dagen lang! Er ikke bare bra alle disse bøker og apper som forteller hva og når, for unger er nå engang forskjellige. Anonymous poster hash: ed88f...220
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 http://www.babyverden.no/Baby/Maned-for-maned/3-uker/ Anonymous poster hash: 8594d...6cd
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 Min var 3 uker til tross for mild autisme. Det er helt inviduelt når barnet smiler. Noen sent og andre tidlig. Anonymous poster hash: 7b9a7...8ec
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 Kom etter 10 dager. Hs var sjokkert på hjemmebesøket 😝😍 Anonymous poster hash: d8a4c...e4a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 Her kom det også sent. Begynte vel ikke smile før hun var 2/3 mnd. Og frem til hun var ca 7 mnd var hun ikke den som smilte mest heller, måtte alltid jobbe for det Likevel var hun alltid blid og fornøyd til sinns. Etter hun fylte ett år kom smilende på løpende bånd dagen lang, og hun smiler og tøyser og ler hver dag nå, en skikkelig go' jente som alltid er blid :-) Anonymous poster hash: 8adc0...6fc
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 Nå er han 11 uker og fortsatt ikke noe smil. Han har smilt i søvne og rett før det kommer bæsj, men ikke direkte til meg. Han søker heller ikke øyekontakt, ikke tegn til å ville se meg i øynene bevisst. Han har tittet mot meg så det kunne se ut som jeg fikk øyekontakt et kort øyeblikk, men det virker mer som han ser forbi meg. Han snur ofte hodet til siden når jeg snakker til han, og virker ikke som han helt er med når jeg snakker. Han er som i en egen liten boble. Det er tydelig at han hører meg, for han stopper opp litt, men gir ingen respons tilbake. Skal til hs på onsdag, spennende å høre hva hun har å si! Hi Anonymous poster hash: 8594d...6cd
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 Sender en klem. Ikke greit å gå sånn å føle på at ikke alt er som det skal. Anonymous poster hash: e5810...fcc
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #12 Skrevet 19. september 2016 Nå er han 11 uker og fortsatt ikke noe smil. Han har smilt i søvne og rett før det kommer bæsj, men ikke direkte til meg. Han søker heller ikke øyekontakt, ikke tegn til å ville se meg i øynene bevisst. Han har tittet mot meg så det kunne se ut som jeg fikk øyekontakt et kort øyeblikk, men det virker mer som han ser forbi meg. Han snur ofte hodet til siden når jeg snakker til han, og virker ikke som han helt er med når jeg snakker. Han er som i en egen liten boble. Det er tydelig at han hører meg, for han stopper opp litt, men gir ingen respons tilbake. Skal til hs på onsdag, spennende å høre hva hun har å si! Hi Anonymous poster hash: 8594d...6cd Hva sier legen om det ? Anonymous poster hash: c0f33...503
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #13 Skrevet 19. september 2016 Sender en klem. Ikke greit å gå sånn å føle på at ikke alt er som det skal. Anonymous poster hash: e5810...fcc Takk Anonymous poster hash: 8594d...6cd
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #14 Skrevet 19. september 2016 Hva sier legen om det ? Anonymous poster hash: c0f33...503 Har ikke vært hos legen siden 6ukers-kontrollen. Han sa at alt virket greit. han sjekket om babyen reagerte på lys, og det gjør han. Jeg tenkte jeg skulle høre med hs på onsdag om hva hun tenker, om vi kanskje bør ta han med til legen igjen eller om vi skal vente litt og se om han bare er litt sen. Hi Anonymous poster hash: 8594d...6cd
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #15 Skrevet 19. september 2016 Jeg har jobbet som psykokog i helsestasjon i mange år, og møtt haugevis med unger. Og en del bekymrede foreldre. Barn er så forskjellige! Og din har bare vært på denne jord i mindre enn 3 måneder. Og da regner jeg med at han ble født til termin? Noen barn blir lettere overstimulert enn andre. Mye smiling, intens blikkontakt og prating fra foreldre kan stresse noen babyer. Noen babyer liker å studere ansiktet til mammaen sin i ro og mak. Ser han vekk så trenger han en liten pause Så mitt eneste råd er å bare la han ligge i fanget ditt og se på deg, mens du ser vennlig ut. Anonymous poster hash: 0fffe...c1c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #16 Skrevet 19. september 2016 Sånn har begge mine vært også, ikke noe sosialt smil før rundt 4mnd. Ingenting galt med noen av de 😊 Jeg trodde det begge gangene og var bekymret, men for ingen grunn 😊 Så håper det kommer hos deg snart også 😊 Anonymous poster hash: 5fb42...afc
februarprins2013 Skrevet 20. september 2016 #17 Skrevet 20. september 2016 min smilte fra 3 uker,men barn er forskjellige, smilte vel sosialt fra han var 6 uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå