Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Må skrive om Menskopp som bokstavelig talt har endret livet mitt 6 dager månedlig. Etter fødsel fikk jeg kjempesterke blødninger. Sånn som kunne lekke gjennom tampong og bind. Utrolig stressende..særlig på jobb. Kjøpte Ladycup i desperasjon..og wow!! Nå kan jeg føle meg trygg uten gigabind i trusa. Så dette anbefales så sterkt..særlig til dere som blør mye. Litt plunder i starten, men nå som jeg har teken på det trenger jeg ikke å tenke på mensen med enn 4 ganger i døgnet (kontra tampongskift ørten ganger i døgnet..) Anonymous poster hash: 858b2...888
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Så bra for deg 👏👏😃😃 Anonymous poster hash: c1988...655
nasse nøffen Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 men når du skal ha ut den koppen da??? Må du grave inn, og finne den jeg ser for meg bare klin, men blod på doen og hender og ja overalt
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 men når du skal ha ut den koppen da??? Må du grave inn, og finne den jeg ser for meg bare klin, men blod på doen og hender og ja overalt For ikke å snakke om lukten når man skal håndtere blodpølen som har ligget og marinert i koppen. Det er jo luft i skjeden, når man setter inn en kopp der. Og luft + mensblod = bakterier. Jeg blør mye, bruker nattbind, det holder akkurat. Puh! Anonymous poster hash: 1ad77...adf
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 men når du skal ha ut den koppen da??? Må du grave inn, og finne den jeg ser for meg bare klin, men blod på doen og hender og ja overalt De første gangene kan det bli gris...men nå søler jeg ikke mer. Angående lukt. Lukten fra tampong og bind kan ikke sammenlignes med menskopp. Når jeg nå må bruke tampong i nødtilfelle blir jeg sjokkert over hvor mye tampong lukter. Det er vakum i menskopp, så ikke god grobunn for bakterier. Anonymous poster hash: 858b2...888
Tjofsen Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 For ikke å snakke om lukten når man skal håndtere blodpølen som har ligget og marinert i koppen. Det er jo luft i skjeden, når man setter inn en kopp der. Og luft + mensblod = bakterier. Jeg blør mye, bruker nattbind, det holder akkurat. Puh! Anonymous poster hash: 1ad77...adf Har brukt menskopp noen år nå og jeg har aldri kjent vond lukt. Bind derimot ... Anbefaler menskopp på det sterkeste. Man merker knapt at man har mensen. Man slipper griseriet med bind og tamponger som enten lekker eller suger seg fast.
Tjofsen Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 Må skrive om Menskopp som bokstavelig talt har endret livet mitt 6 dager månedlig. Etter fødsel fikk jeg kjempesterke blødninger. Sånn som kunne lekke gjennom tampong og bind. Utrolig stressende..særlig på jobb. Kjøpte Ladycup i desperasjon..og wow!! Nå kan jeg føle meg trygg uten gigabind i trusa. Så dette anbefales så sterkt..særlig til dere som blør mye. Litt plunder i starten, men nå som jeg har teken på det trenger jeg ikke å tenke på mensen med enn 4 ganger i døgnet (kontra tampongskift ørten ganger i døgnet..) Anonymous poster hash: 858b2...888 Menskopp er genialt! Synd jeg ikke oppdaget det før. Bytter aldri tilbake til bind og tamponger.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 Lurer på å prøve. .. hvor har dere bestilt? Anonymous poster hash: 2cf69...94f
Tjofsen Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 Lurer på å prøve. .. hvor har dere bestilt? Anonymous poster hash: 2cf69...94f Jeg bestilte på Amazon, men det er noen år siden nå. Har ladycup. Du får også kjøpt menskopp på enkelte apotek.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 Lurer på å prøve. .. hvor har dere bestilt? Anonymous poster hash: 2cf69...94f http://menskopp.ladycup.eu Men det finnes sikkert andre steder også. Anonymous poster hash: 858b2...888
Igelkotten Skrevet 6. september 2016 #11 Skrevet 6. september 2016 Det lukter jo mye mindre av menskoppen. Det er når blodet får ligge i bindet, der det kommer andre bakterier, og mye luft at det begynner å lukte. Jeg ble også kvitt soppinfeksjoner etter mens siden det ikke er det samme fuktige og innestengte miljøet der flere dager etter hverandre. Menskopp er supert!
amandine Skrevet 6. september 2016 #12 Skrevet 6. september 2016 men når du skal ha ut den koppen da??? Må du grave inn, og finne den jeg ser for meg bare klin, men blod på doen og hender og ja overalt Den sitter ikke like langt inn som en tampong, så om du må grave etter den har du problemer med konstruksjonen din😋 du tar den lettere ut enn en tampong, det blir ikke grus fordi det er kontrollert og ikke uberegnelig. Det er jo ikke heller sånn at blodet spruter ut av deg. Det er mindre søl, mindre lukt, mindre styr enn tamponger og bind. Enkelt og greit.
amandine Skrevet 6. september 2016 #13 Skrevet 6. september 2016 (endret) For ikke å snakke om lukten når man skal håndtere blodpølen som har ligget og marinert i koppen. Det er jo luft i skjeden, når man setter inn en kopp der. Og luft + mensblod = bakterier. Jeg blør mye, bruker nattbind, det holder akkurat. Puh! Anonymous poster hash: 1ad77...adf Tenker det lukter mye mer av dine nattbind enn av min kopp🙂Du setter ikke en kopp full av luft inn i skjeden. Jeg tror du bør google og lese litt. Den sitter med vakuum, den er trygg og luktfri og renslig. Endret 6. september 2016 av amandine
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #14 Skrevet 6. september 2016 Jeg kjøpte den minste menskoppen da jeg ikke får inn de største tampongene (har født en gang) men jeg klarer ikke å bruke den Den vil ikke brette seg ut inni meg, jeg prøvde mange ganger og dytta den ikke langt inn så den kom i klem på noe slags vis. Har sett bilder av hvordan det skal gjøres. Tips? Anonymous poster hash: 59bda...35f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #15 Skrevet 6. september 2016 Jeg har født 2 ganger og brukte den lille før. Nå har jeg kjøpt den store, men den stikker ut og gjør vondt. Er den da for stor? Eller er jeg bare blitt for "vid"? Kanskje jeg burde prøve en liten igjen? Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 5a7fa...137
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #16 Skrevet 6. september 2016 Jeg kjøpte den minste menskoppen da jeg ikke får inn de største tampongene (har født en gang) men jeg klarer ikke å bruke den Den vil ikke brette seg ut inni meg, jeg prøvde mange ganger og dytta den ikke langt inn så den kom i klem på noe slags vis. Har sett bilder av hvordan det skal gjøres. Tips? Anonymous poster hash: 59bda...35f Jeg sliter med å få koppen til å åpne seg! Prøv en annen bretteteknikk, eller roter koppen så bretten peker en annen vei. Om du skyller koppen i kaldt vann rett før du setter den inn, blir den stivere, og folder seg letter ut. Eventuelt kan du la den åpne seg litt tidligere og lenger ned i skjeden og deretter skyve den inn det siste stykket mens den er åpen. Prøv også å tilte den litt fram og tilbake eller klem inn sidene for å slippe inn luft. Prøv eventulet også å dytte den bakre veggen i skjeden litt ut med en finger og lag en "kanal" mellom kopp og finger, der luft kan slippe inn. (fra menskopp.org) Anonymous poster hash: 5a7fa...137
Lille krøll Skrevet 6. september 2016 #17 Skrevet 6. september 2016 Jeg kjøpte den minste menskoppen da jeg ikke får inn de største tampongene (har født en gang) men jeg klarer ikke å bruke den Den vil ikke brette seg ut inni meg, jeg prøvde mange ganger og dytta den ikke langt inn så den kom i klem på noe slags vis. Har sett bilder av hvordan det skal gjøres. Tips? Anonymous poster hash: 59bda...35f Snurr den. Jeg sliter litt med at den ikke bretter seg ut men om du snurrer den inni deg så retter den seg. Snurr til den sitter riktig. Er også lettere å justere høyden på den når du roterer den.
Lille krøll Skrevet 6. september 2016 #18 Skrevet 6. september 2016 Jeg har født 2 ganger og brukte den lille før. Nå har jeg kjøpt den store, men den stikker ut og gjør vondt. Er den da for stor? Eller er jeg bare blitt for "vid"? Kanskje jeg burde prøve en liten igjen? Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 5a7fa...137 Jeg har både født og er "for gammel" men den minste passer meg best. Den store bruker jeg kun når jeg trener og da må jeg dytte den lengre inn enn den lille.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #19 Skrevet 6. september 2016 Jeg har født 2 ganger og brukte den lille før. Nå har jeg kjøpt den store, men den stikker ut og gjør vondt. Er den da for stor? Eller er jeg bare blitt for "vid"? Kanskje jeg burde prøve en liten igjen? Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 5a7fa...137 Jeg har klippet av hele stilken på min, har du prøvd det? Anonymous poster hash: c7cfc...52d
klg,2 boys now:) Skrevet 6. september 2016 #20 Skrevet 6. september 2016 Eneste jeg sliter med at er at ikke kjenner når den er full.opplevde ett par ganger at det gikk over kanten.beklager detaljer.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #21 Skrevet 6. september 2016 Hvilken strl burde man ta? Født 3 barn.. Kanskje ta det største? Nå skal jeg jammen meg prøve dette!! Anonymous poster hash: 7f1aa...cb2
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #22 Skrevet 6. september 2016 Hvilken strl burde man ta? Født 3 barn.. Kanskje ta det største? Nå skal jeg jammen meg prøve dette!! Anonymous poster hash: 7f1aa...cb2 Størrelse 2 når du har født barn. Du kommer ikke til å angre Anonymous poster hash: 858b2...888
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #23 Skrevet 6. september 2016 Størrelse 2 når du har født barn. Du kommer ikke til å angre Anonymous poster hash: 858b2...888 Håper ikke det! Kjøpt og betalt, så nå er jeg spent! Anonymous poster hash: 7f1aa...cb2
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #24 Skrevet 6. september 2016 Håper ikke det! Kjøpt og betalt, så nå er jeg spent! Anonymous poster hash: 7f1aa...cb2 Det er litt tilvenning. Og husk, hvis det lekker så sitter den ikke riktig Anonymous poster hash: 858b2...888
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #25 Skrevet 6. september 2016 Nå har jeg bestilt også!😀 Anonymous poster hash: fb4ed...cb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå