Cat.68 Skrevet 4. september 2016 #26 Skrevet 4. september 2016 Vi bruker smeltetablett som smaker bringebær eller banan. Legger den i en matskjed med vann og lar den løse opp seg der. Rører litt rundt og da får det ned. Hun drikker litt godt drikke etterpå.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #27 Skrevet 4. september 2016 Hadde bare gitt stikkpille da. Fort over. Anonymous poster hash: f7b05...c50
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #28 Skrevet 5. september 2016 Pines granulat tar min datter som også sliter med å svelge tabletter. Jeg trodde det skulle være ekkelt, men det e det ikke. Pulver som man spise uten vann, veldig enkelt å ta. Finnes i flere styrker, til barn og voksen https://www.komplettapotek.no/product/860088/smerte/hodepine/pinex-granulat-jordbaer-500-mg Anonymous poster hash: bd8a2...e8a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #29 Skrevet 5. september 2016 Samme tenker jeg. Da har hun jo slutta med både mat og drikke, da. Anonymous poster hash: cb99e...16e Mat og drikke går helt fint Anonymous poster hash: baf5c...f65
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #31 Skrevet 5. september 2016 Gi stikkpiller. Jeg bruker selv stikkpillene, det blir fort en vane og det er en lettelse å slippe å jobbe med å svelge. Jeg klarer å svelge tabletter, men det er mye enklere for meg å ta en stikkpille. Anonymous poster hash: 378be...456
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #32 Skrevet 5. september 2016 Min 9 åring får jeg i tabletter hvis jeg deler dem i fire og gir en bit av gangen. Har prøvd å gi en halv, men det klarer han ikke å få ned. Anonymous poster hash: b527d...7d5
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #33 Skrevet 5. september 2016 Gi stikkpiller. Jeg bruker selv stikkpillene, det blir fort en vane og det er en lettelse å slippe å jobbe med å svelge. Jeg klarer å svelge tabletter, men det er mye enklere for meg å ta en stikkpille. Anonymous poster hash: 378be...456 Litt ugreit bare når hodepinen kommer snikende på deg på busstur ☺ Anonymous poster hash: f9b24...9a7
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #34 Skrevet 5. september 2016 Opp med munnen, svelg! "Klarer ikke" er bare tåpeligheter fra en stor unge. Har du aldri hørt om at noen har vanskelig for å svelge tabletter? Jeg er 42 år og sliter veldig med det selv, jeg må virkelig jobbe for å det til så jeg foretrekker stikkpiller. Det er en grunn til at de selger stikkpiller til voksne på apoteket, og faktisk selger mye av det.... Anonymous poster hash: bd8a2...e8a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #35 Skrevet 5. september 2016 Litt ugreit bare når hodepinen kommer snikende på deg på busstur ☺ Anonymous poster hash: f9b24...9a7 Høres ikke ut som HI er på busstur. Som nevnt klarer jeg selv å svelge tabletter, men foretrekker stikkpiller. Selvsagt er det mer praktisk med tabletter om en sitter på bussen, men hjelper lite med tabletter om en ikke klarer å svelge de. Anonymous poster hash: 378be...456
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #36 Skrevet 5. september 2016 Selvsagt. Det er mye man ikke kan få syte seg fra her i verden. Kjapt googlesøk viser at 1/4 av befolkningen har svelgevansker når det kommet til tabletter, noen verre enn andre så klart Anonymous poster hash: bd8a2...e8a
sug lut Skrevet 5. september 2016 #37 Skrevet 5. september 2016 Kjapt googlesøk viser at 1/4 av befolkningen har svelgevansker når det kommet til tabletter, noen verre enn andre så klart Anonymous poster hash: bd8a2...e8a Pyser.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #38 Skrevet 5. september 2016 Pyser. https://no.wikipedia.org/wiki/Empati Anonymous poster hash: 378be...456
sug lut Skrevet 5. september 2016 #39 Skrevet 5. september 2016 https://no.wikipedia.org/wiki/Empati Anonymous poster hash: 378be...456 http://strawberry-creek.no/slutten.html
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #40 Skrevet 5. september 2016 http://strawberry-creek.no/slutten.html 😆 Anonymous poster hash: f9b24...9a7
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #41 Skrevet 5. september 2016 Avlange parasett er mye bedre å svelge sier ungene her. De tar endel medisiner pga sykdommer de har. Vi har hatt våre kamper før de skjønte de bare måtte gjøre det om de skulle få det litt bedre. For hun minste så ble cola på tåteflaske ettrpå redningen. Hun andre skjønte etterhvert at tablettene faktisk virket, så kampen ble kortere og kortere for hver gang. Nå er minsta 11år og tar parasett når hun er syk helt selv og må ikke ha cola etterpå. Nå er det bare cola på flaske når hun har ett skikkelig migreneanfall, og det er helt greit tenker jeg. Når hun henger over do på badet så er alt som kan gjøre det litt bedre helt greit. Anonymous poster hash: bbe99...2bc
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #42 Skrevet 5. september 2016 Hun klarer ikke flytende eller sugetabletter. Har prøvd å blande knuste tabletter i syltetøy og sjokolademelk. For å svelge de hele klarer hun ikke og stikkpiller sliter jeg litt med når hun er så stor...... Anonymous poster hash: baf5c...f65 Ho ho. Jeg kjenner en som satt stikkpille på sønnen da han var 17 år. Slapp av. Å gi barna sine stikkpille er ganske normalt. Hvertfall opp til ungdomsskolealder. Etter det burde de kanskje kunne sette den selv. Anonymous poster hash: be5c5...080
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #43 Skrevet 5. september 2016 Opp med munnen, svelg! "Klarer ikke" er bare tåpeligheter fra en stor unge. Det sa min mor til meg da jeg var liten også. I dag svelger jeg piller som en helt 😎Men jeg klarer fortsatt ikke 4 kapsler av gangen slik hun kan 🙄 Anonymous poster hash: be5c5...080
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #44 Skrevet 5. september 2016 En 10 åring kan sette egen stikkpille, de vet hvor rompa og rompehullet er så er jo ikke akkurat lett å gjøre feil. Og til Sug Lut: dette er et sykt barn som fortviler over at tablettene ikke går ned, og det går ikke bare på vilje. Jeg synes at du som voksen bør skamme deg over å latterliggjøre og håne et barn, uansett om du synes grunnen er " feil" i dine øyne. Anonymous poster hash: 10bdf...d20
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #45 Skrevet 5. september 2016 En ting er å ikke klare å svelge hele tabletter, men hvorfor går ikke sugetabletter eller mixtur? Vet det smaker py, men da er jo valget py eller vondt. Her velger tiåringen selv (sliter med hodepine). Jeg gidder ikke primadonnanykker. Finner frem smertestillende. Er det plagsomt nok blir medisinen tatt. Anonymous poster hash: 5cca5...3a1
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #46 Skrevet 5. september 2016 Når man er 10 år, er en gammel nok til gjøre en del ting, selv om man ikke har lyst. Her må du faktisk være en voksen som ikke daller med han. Om han virkelig trenger Paracet da. Anonymous poster hash: 6f2cb...bda
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #47 Skrevet 5. september 2016 Hvorfor hopper så mange på luten her egentlig? Som 10 åring må man faktisk bare suck it up noen ganger... Jeg har 4 barn, én er 10 år nå, og har alltid tilpasset smertestillende der jeg kan. Er de for små til å svelge tabletter, da blir det stikkpiller. Når de er så store at de nekter det, da blir det enten tablett, smeltetabletter eller brusetabletter. NOE klarer de faktisk å få ned når de er såpass store. Noen klarer bare ikke å svelge hele tabletter, og det er greit, men da deler man dem opp, knuser dem eller finner andre alternativ. Men at en 10 åring ikke klarer å få ned en knust pille blandet med en skje syltetøy, eller noe annet de liker smaken av, da er jeg tilbøyelig til å tro at det dreier seg mer om å ikke ville, enn å ikke klare.. Jeg er så kjip at jeg også "tvinger" i ungene medisiner. Enkelte ting får de bare ikke bestemme selv.. Vil han ikke ha en paracet, nei vel, er det forsvarlig å ikke gi ham det, så la være. Men er det viktig medisin, da har han ikke noe valg.. Så kjip er jeg Anonymous poster hash: cb4c1...637
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #48 Skrevet 5. september 2016 Fått mange gode svar! Takk. Hun er hverken vanskelig eller primadonna!!!!! Hun prøver VIRKELIG. Her prøver jeg som mor til et sykt barn å finne gode løsninger og søker råd. Og etter og ha prøvd flere ting,flere ganger gikk det på gamlemåten, knust i sylt 👍🏼 Lurer på om dere snakker like hardt til folk i virkeligheten som dere skriver her! Anonymous poster hash: baf5c...f65
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #49 Skrevet 5. september 2016 Når man er 10 år, er en gammel nok til gjøre en del ting, selv om man ikke har lyst. Her må du faktisk være en voksen som ikke daller med han. Om han virkelig trenger Paracet da. Anonymous poster hash: 6f2cb...bda Jeg daller ikke med noen! Anonymous poster hash: baf5c...f65
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #50 Skrevet 5. september 2016 Har du aldri hørt om at noen har vanskelig for å svelge tabletter? Jeg er 42 år og sliter veldig med det selv, jeg må virkelig jobbe for å det til så jeg foretrekker stikkpiller. Det er en grunn til at de selger stikkpiller til voksne på apoteket, og faktisk selger mye av det.... Anonymous poster hash: bd8a2...e8a Min far klarer heller ikke å svelge tabletter hele, så han knuser de med tablettknuser som de selger på apoteket. Anonymous poster hash: c0388...d2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå