Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Hun klarer ikke flytende eller sugetabletter. Har prøvd å blande knuste tabletter i syltetøy og sjokolademelk. For å svelge de hele klarer hun ikke og stikkpiller sliter jeg litt med når hun er så stor...... Anonymous poster hash: baf5c...f65
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Panodil er lettere å svelge. Anonymous poster hash: 82373...2f1
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Min 7-åring klarer heller ikke. Tilbyr flytende blandet i cola, med cola etterpå. Er hun syk nok får hun det i seg. Hvor ofte trenger ett så stort barn paracet? Om det faktisk virkelig trenger det får de det i seg. Anonymous poster hash: 5b11f...0c2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 Hvorfor klarer hun ikke flytende? Min gutt er like vanskelig, men paracet-brusetablett oppløst i sterk saft går lett ned, har vi funnet ut. Dessuten har vi fokus på at tabletten hjelper mot det vonde. Dette vet han og det hjelper. Anonymous poster hash: d3190...ca9
sug lut Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 Opp med munnen, svelg! "Klarer ikke" er bare tåpeligheter fra en stor unge.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 Må hun ha paracet? Hun er uansett stor nok til å kunne ta valget selv om hvordan hun vil ta medisinen. Kjøp inn noen brett med store sukkerbiter og øv på å svelge piller. Det er bare en vane. Anonymous poster hash: f9b24...9a7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 Kanskje sånn hjelper? https://www.apotek1.no/produkter/medcoat-tablettovertrekk-10stk-941662p Anonymous poster hash: e5eff...2bf
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 Opp med munnen, svelg! "Klarer ikke" er bare tåpeligheter fra en stor unge. Jeg er 34 og klarer heller ikke automatisk svelge tabletter. Halsen snører seg sammen uansett, blir som å si at du ikke skal blunke mens jeg peller på øyet ditt. Så sånn " slutt å syte"-holdning kan du gi tilbake til de sure matronene på 30-tallets sykehus. Hi, det eneste som funker på meg er å stappe munnen full av mat, tygge og når svelgebehovet kommer dytter jeg tabletten inn i munnen og svelger alt. Begynn med en halv tablett. Om ikke kan hun jo ta stikkpille på seg selv Anonymous poster hash: 10bdf...d20
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 Opp med munnen, svelg! "Klarer ikke" er bare tåpeligheter fra en stor unge. Jeg tipper ungene dine er enkle å ha med å gjøre, de tør ikke annet... Anonymous poster hash: 7f085...9a9
sug lut Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 Jeg tipper ungene dine er enkle å ha med å gjøre, de tør ikke annet... Anonymous poster hash: 7f085...9a9 Selvsagt. Det er mye man ikke kan få syte seg fra her i verden.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 Hvis hun får velge mellom å ta tablettene eller å ha vondt, og hun heller vil ha vondt... da har hun ikke så innmari vondt. Anonymous poster hash: cb99e...16e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 Selvsagt. Det er mye man ikke kan få syte seg fra her i verden. Sett innlegget mitt over? Ofte handler det om ufrivillige ting kroppen gjør, som å lukke igjen halsen. Men for deg så er vel alt bare syting. Opp og hopp, det brukne benet har bare godt av å røre på seg, slutt å syte. Du høres empatisk og romslig ut Anonymous poster hash: 10bdf...d20
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 Hvorfor klarer hun ikke flytende? Min gutt er like vanskelig, men paracet-brusetablett oppløst i sterk saft går lett ned, har vi funnet ut. Dessuten har vi fokus på at tabletten hjelper mot det vonde. Dette vet han og det hjelper. Anonymous poster hash: d3190...ca9 Hun brekker seg og det kommer ut igjen Anonymous poster hash: baf5c...f65
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 Opp med munnen, svelg! "Klarer ikke" er bare tåpeligheter fra en stor unge. Hun tar tabletten i munnen og svelger og svelger...... Men den vil bare ikke ned. Hun er ikke tåpelig. Anonymous poster hash: baf5c...f65
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #15 Skrevet 4. september 2016 Må hun ha paracet? Hun er uansett stor nok til å kunne ta valget selv om hvordan hun vil ta medisinen. Kjøp inn noen brett med store sukkerbiter og øv på å svelge piller. Det er bare en vane. Anonymous poster hash: f9b24...9a7 Akkurat nå skulle hun hatt en paracet ja... Vi får bare øve da Anonymous poster hash: baf5c...f65
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #16 Skrevet 4. september 2016 Sett innlegget mitt over? Ofte handler det om ufrivillige ting kroppen gjør, som å lukke igjen halsen. Men for deg så er vel alt bare syting. Opp og hopp, det brukne benet har bare godt av å røre på seg, slutt å syte. Du høres empatisk og romslig ut Anonymous poster hash: 10bdf...d20 At reflekser gjør det vanskelig å svelge en hel tablett kan jeg forstå, men at det ikke skal være mulig å svelge brustablett blandet i saft, eller knust tablett i syltetøy etc. når man er ti, er litt underligere. Anonymous poster hash: 11190...02b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #17 Skrevet 4. september 2016 Paracet bruserabletter. Anonymous poster hash: aac05...216
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #18 Skrevet 4. september 2016 Hvis hun får velge mellom å ta tablettene eller å ha vondt, og hun heller vil ha vondt... da har hun ikke så innmari vondt. Anonymous poster hash: cb99e...16e Hun svelger og svelger.... Men den vil ikke ned. Hun skulle jo så klart ønske det gikk,fremfor å ha vondt. Anonymous poster hash: baf5c...f65
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #19 Skrevet 4. september 2016 Hun svelger og svelger.... Men den vil ikke ned. Hun skulle jo så klart ønske det gikk,fremfor å ha vondt. Anonymous poster hash: baf5c...f65 Hva med sånn trekk da, kanskje den glir lettere Anonymous poster hash: e5eff...2bf
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #20 Skrevet 4. september 2016 At reflekser gjør det vanskelig å svelge en hel tablett kan jeg forstå, men at det ikke skal være mulig å svelge brustablett blandet i saft, eller knust tablett i syltetøy etc. når man er ti, er litt underligere. Anonymous poster hash: 11190...02b Samme tenker jeg. Da har hun jo slutta med både mat og drikke, da. Anonymous poster hash: cb99e...16e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #21 Skrevet 4. september 2016 Paracet bruserabletter. Anonymous poster hash: aac05...216 Disse får vi prøve 👍🏼 Anonymous poster hash: baf5c...f65
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #22 Skrevet 4. september 2016 Hun svelger og svelger.... Men den vil ikke ned. Hun skulle jo så klart ønske det gikk,fremfor å ha vondt. Anonymous poster hash: baf5c...f65 Mer vann. Anonymous poster hash: cb99e...16e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #23 Skrevet 4. september 2016 Disse får vi prøve 👍🏼 Anonymous poster hash: baf5c...f65 De er geniale! Smaker sitrus. Kjøpte de til meg selv på fredag, greier ikke selv svelge hele tabletter. Er annet tips er å ta 1-2 tabl i et glass vann slik at tablettene løser seg helt opp. Smaker litt ekkelt, men er jo rimelig utvannet da. Ha et glass saft ved siden av. Langt bedre enn å helle pulveret i syltetøy el youghurt.. Synes jeg :-) Anonymous poster hash: aac05...216
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #24 Skrevet 4. september 2016 De er geniale! Smaker sitrus. Kjøpte de til meg selv på fredag, greier ikke selv svelge hele tabletter. Er annet tips er å ta 1-2 tabl i et glass vann slik at tablettene løser seg helt opp. Smaker litt ekkelt, men er jo rimelig utvannet da. Ha et glass saft ved siden av. Langt bedre enn å helle pulveret i syltetøy el youghurt.. Synes jeg :-) Anonymous poster hash: aac05...216 Mener da "vanlige" tabletter i et glass vann! Anonymous poster hash: aac05...216
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #25 Skrevet 4. september 2016 Stikkpiller er jo noe herk, men er en mulighet. Min 11-åring er ikke flink å svelge tabletter, men han er aldri syk, og får derfor ikke øvd seg. Han tar mikstur uten problemer. Disse sitrustrekkene kan funke. Har testet dem selv gjennom jobben. Anonymous poster hash: 0bf14...0af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå