Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hello!
Kanskje noen her har lignende erfaring:
Slutta på p-pilla heeeelt i starten av AUG. Satte i gang prøvinga. Vært fram og tilbake med UVI symptomer som hyppig urinering (men testa negativ på UVI hos legen). Fikk så super sensitive nipler (var vondt å komme borti).
Så i går (3.sep) var forventa mens: jeg kjente typiske "mensentegn". Murring og ømt i magen og "down under". Men så har det kommet SJUKT lite. spotting trur jeg? Var bare litt rosa men ellers brunt. I dag har det kun vært piiiittelitt spotting natt til i dag. Tørt i dag :forvirret: 

Jeg liker å se realistisk på det, så jeg lurer: er dette normalt? Typ; kroppen driver å skal komme "back to normal" hormonmessig etter årevis på pilla?  :sjenert: 

Regner jo ikke med at man har klart å bli gravid SÅ kjapt også rett etter pilleslutt liksom  :ler: 
Nå føler jeg ikke at jeg har noen spesielle symptomer lengre heller(føler meg bare "tjukk"). :P  

Den kroppen, den kroppen.. rare, dumme kroppen  :Hehe:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144291089-f%C3%B8rstegangspr%C3%B8ver-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke umulig du er gravid selvfølgelig ;) ta en test så fort du får muligheten, skader jo ikke sjekke :)

Når det er sagt, så kan kroppen være ganske rar og annerledes etter pilleslutt. Når jeg slutta på pillene kjente jeg stor forskjell på "symptomer" på mens med og uten piller. Så de symptomene du har er nok helt vanlig selv om man ikke er gravid. Og mine sykluser ble lange og uregelmessige etter pilleslutt. Lå på mellom 35-40 dager. Er du heldig så får du vanlig syklus med en gang, det er jo mange som får det. (Hvis du ikke allerede er gravid da;))

Vi brukte 13 pp før det satt, og har en liten gutt på 8 mnd nå :D

Nå skal vi prøve på nr 2, men venter selv på mensen. Her gått på minipille til nå (slutta for 2 uker siden), og ammer i tillegg.

Får håpe syklusen din blir stabil fort, evt at spira sitter fort :D Men ta en test, så slipper du hvertfall å lure nå ;)

Er ikke umulig du er gravid selvfølgelig ;) ta en test så fort du får muligheten, skader jo ikke sjekke :)

Når det er sagt, så kan kroppen være ganske rar og annerledes etter pilleslutt. Når jeg slutta på pillene kjente jeg stor forskjell på "symptomer" på mens med og uten piller. Så de symptomene du har er nok helt vanlig selv om man ikke er gravid. Og mine sykluser ble lange og uregelmessige etter pilleslutt. Lå på mellom 35-40 dager. Er du heldig så får du vanlig syklus med en gang, det er jo mange som får det. (Hvis du ikke allerede er gravid da;))

Vi brukte 13 pp før det satt, og har en liten gutt på 8 mnd nå :D

Nå skal vi prøve på nr 2, men venter selv på mensen. Her gått på minipille til nå (slutta for 2 uker siden), og ammer i tillegg.

Får håpe syklusen din blir stabil fort, evt at spira sitter fort :D Men ta en test, så slipper du hvertfall å lure nå ;)

Takk for svar :) 

Ja regna nesten med at det var noe sånt. Hehe! Mja, får se om jeg gidder å "sløse" med en test allerede nå :P  

Merker stor forskjell på symptomer ja! hah! fra INGENTING med pilla, til vondt i ryggen og magen nå (kjente det igjen som menssmerter fra før jeg begynte på pilla).

Var bare det at da mensen skulle komme i går, så kom det bare en slags spotting :P kort mens da :D bare èn dag! LOL ! …bare det ikke blir tatt igjen en annen dag eller kommer som en deilig overraskelse midt i et kundemøte på jobb eller noe!   :eeeh: da DØR jeg innimeg!  :flau:

Haha, ups, får ikke tro det skjer 😅 Spotter du mer eller? Er jo mest sannsynlig at kroppen henger litt etter pga pilleslutt, skal litt til å treffe samme syklus som på pilla. Men siden du spotter kan jo mensen være rett rundt hjørnet. Mange som spotter litt før det kommer for fullt. Du får bruke et truseinnlegg i tilfelle ;)

Du får drøye det noen dager til da, og skjer det ingenting får du vurdere en test da :D noen spotter jo litt selv om de er gravide også :D

Haha, ups, får ikke tro det skjer Spotter du mer eller? Er jo mest sannsynlig at kroppen henger litt etter pga pilleslutt, skal litt til å treffe samme syklus som på pilla. Men siden du spotter kan jo mensen være rett rundt hjørnet. Mange som spotter litt før det kommer for fullt. Du får bruke et truseinnlegg i tilfelle ;)

Du får drøye det noen dager til da, og skjer det ingenting får du vurdere en test da :D noen spotter jo litt selv om de er gravide også :D

Nei, ikke noe mer spotting. Ikke noe mer murring eller noe heller. Får ta en "føre var" med truseinnlegg i tilfelle tante rød bestemmer seg for å foreta et ordentlig besøk i stedet for å "luske rundt husveggene"  :redd:  :Hehe:

IKM var på lørdag 3.sept. Bare spotting som sagt. Ikke noe mer etter det. Litt murringer innimellom hvor jeg tenker "YES! NÅ kommer TR endelig!" men neida. Ikke så mye som utflod en gang. 

Tok en test sånn for sikkerhetsskyld, og er hvertfall ikke gravid. Greit å ha utelukka egentlig.
TR ha vel aldri vært mer velkommen. Det setter jo stopper på hele prøvinga når TR ikke er tilbake igjen etter p-pilleslutt.  :murvegg: 

Hvor lang tid bør jeg la det gå før jeg kontakter lege? Har jo ikke lyst til å være en av de som venter på TR i mange år :P plutselig er jeg gammel og utgått på dato :P (jeg er 30 år nå. har ikke all tid i verden heller føler jeg).  :unsure:  Blir jo selvfølgelig bekymra selv om jeg har lest at dette er ganske vanlig. Skulle ønske jeg var en av de som bare: "syklusen min var helt fin igjen med èn gang etter pilleslutt :D

((..nå har jeg vel og merke bare hatt pp 1 da. tenkte jo å sette i gang med pp2.. men neida.. ))

Annonse

Legen vil nok ikke gjøre noe helt ennå, så du får drøye det litt. Jeg tenkte tilbake når jeg slutta med piller sist. Var ganske likt med meg. Slutta med pilla i slutten av mars, fikk vel bortfallsblødning rett etter det, men ikke mensen igjen før slutten av mai. Og husker jeg spotta litt også, innimellom der. Neste mnd ble den kortere.

Tror det faktisk skal gå noen mnd før du i det hele tatt får en sjekk hos fastlegen. Du kunne jo evt gått til privat gynekolog for å sjekke, men heller ikke de vil gjøre noe så tidlig. Det er jo helt normalt sånn det er nå ;) mere normalt det enn å få syklusen helt perfekt med en gang.

Kan jo være at den spottinga var en slags mens også da.

Men prøvinga er jo ikke over selv om du ikke har fått mensen. Eggløsninga kommer jo før mens! Så ha sex jevnt, så kan dere jo treffe. Så følg med etter slim/smerter på eggløsning, får du det, så vet du hvertfall at mens skal/skal ikke komme etter ca 14 dager :D evt ta EL tester :)

Endret av Wiiga

Legen vil nok ikke gjøre noe helt ennå, så du får drøye det litt. Jeg tenkte tilbake når jeg slutta med piller sist. Var ganske likt med meg. Slutta med pilla i slutten av mars, fikk vel bortfallsblødning rett etter det, men ikke mensen igjen før slutten av mai. Og husker jeg spotta litt også, innimellom der. Neste mnd ble den kortere.

Tror det faktisk skal gå noen mnd før du i det hele tatt får en sjekk hos fastlegen. Du kunne jo evt gått til privat gynekolog for å sjekke, men heller ikke de vil gjøre noe så tidlig. Det er jo helt normalt sånn det er nå ;) mere normalt det enn å få syklusen helt perfekt med en gang.

Gahh.. allright. :P Får vel smøre meg med tålmodighet. 

Jeg ante faktisk ikke hvor utålmodig jeg var før vi bestemte oss for at jeg skulle slutte på P-pilla  :legrine: 

Kunne helst sett at jeg blei gravid i går liksom! hahah!

Veit akkurat hvordan du har det!😅

Jeg er så utålmodig nå, når vi bestemte oss for å slutte på pilla nå, og se hva som skjer. Guttungen er jo bare 8 mnd, og ikke har jeg hatt mensen etter fødsel. Så derfor skulle vi liksom ikke stresse med det. Men hva gjør jeg: leser meg gal på forum, ser etter tegn på eggløsning osv 😅 Skal ta en test på mandag. Siden jeg ikke har mensen ennå, så tenkte jeg å ta tester sånn innimellom for å sjekke. Har vi flaks får jeg ikke mensen igjen 😁

Veit akkurat hvordan du har det!

Jeg er så utålmodig nå, når vi bestemte oss for å slutte på pilla nå, og se hva som skjer. Guttungen er jo bare 8 mnd, og ikke har jeg hatt mensen etter fødsel. Så derfor skulle vi liksom ikke stresse med det. Men hva gjør jeg: leser meg gal på forum, ser etter tegn på eggløsning osv Skal ta en test på mandag. Siden jeg ikke har mensen ennå, så tenkte jeg å ta tester sånn innimellom for å sjekke. Har vi flaks får jeg ikke mensen igjen

Ja, jeg og fortalte meg sjøl at "det skjer når det skjer. vi tar det som det kommer". NOPE!  :legrine:  :legrine:  :legrine: 

Endret av Togepi
  • 3 uker senere...

Jeg hadde det samme som deg når eg slutta på p-pillen, og er på pp 6 no. :) Men har enda ikke fått tilbake den "normale mensen" som jeg hadde før p-pille bruk (Diane). Før p-pillen hadde jeg mensen i 5-6 dager, men no har jeg det i kanskje 3-4 dager. Men dei første pp hadde jeg mensen bare i 1-3 dager. Så trur kroppen enda ikkje har greitt å normalisert seg helt enda etter p-pillen.. Men usikker. Har iallefall eggløysing, og en syklus på 26-28dager så får bære håpe på det sitter noe snart :D

Men du må sikkert bare vente noen månader, for kroppen trenger tid til å normalisere seg.

Annonse

Hvordan går det med deg? :D

Bare bra :) Har hatt nesten 2 uker med ferie (vært på Bali) og bare slappet av..doing the baby dance.. og egentlig glemt litt innimellom at vi prøver. Så kommer den der "kilende" følelsen når man plutselig kommer på det. 

Der da? :) 

Jeg hadde det samme som deg når eg slutta på p-pillen, og er på pp 6 no. :) Men har enda ikke fått tilbake den "normale mensen" som jeg hadde før p-pille bruk (Diane). Før p-pillen hadde jeg mensen i 5-6 dager, men no har jeg det i kanskje 3-4 dager. Men dei første pp hadde jeg mensen bare i 1-3 dager. Så trur kroppen enda ikkje har greitt å normalisert seg helt enda etter p-pillen.. Men usikker. Har iallefall eggløysing, og en syklus på 26-28dager så får bære håpe på det sitter noe snart :D

Men du må sikkert bare vente noen månader, for kroppen trenger tid til å normalisere seg.

Ja, regner med at det vil ta noen måneder. Veldig allright å høre om andre sine erfaringer og opplevelser syns jeg. Spesielt for meg som er såpass fersk i gamet.  :legrine:  

Har lasta ned en app som heter Ovia for å spore eggløsning, mensen, lutealfase +++ phew! mye dingsegreier!

Åh, det hørtes deilig ut 😱😁 Håper dere har kost dere!

Her fikk jeg mensen for to uker siden, venter på eggløsning. Ikke noe tegn forløpig, men bruker el-tester, og satser på den kommer snart så ikke syklusen blir så fryktelig lang. Men blir ikke overraska om den ikke kommer de nærmeste dagene.

Har du fått mensen eller noe da?

Åh, det hørtes deilig ut Håper dere har kost dere!

Her fikk jeg mensen for to uker siden, venter på eggløsning. Ikke noe tegn forløpig, men bruker el-tester, og satser på den kommer snart så ikke syklusen blir så fryktelig lang. Men blir ikke overraska om den ikke kommer de nærmeste dagene.

Har du fått mensen eller noe da?

Stooorkoste oss på Bali ja  :smilbla: Var herlig egentlig å ikke tenke på at man prøver. Kjente det tok litt mye tid og energi av hodet mitt (exciting veit du). 

Ikke noe mensen nei. annet enn den ene dagen jeg beskrev oppi her med bare littegranne blødning i èn dag. hadde symtomer dagen før og samme dag på at det var ordentlig mensen. Men var bare 1 dag i stedet for 4 som jeg har hatt på pilla. 

HVIS systemenet er "up and running" så bør jeg få mensen igjen førstkommende lørdag. Kjenner litt symptomer denne gangen også på at mensen kommer. Såre nipler, ømhetsfølelse, småkramper. Så får se.

Prøver stadig å bare "stay cool" og ta det som det kommer  :tongue: 

HVIS systemenet er "up and running" så bør jeg få mensen igjen førstkommende lørdag. Kjenner litt symptomer denne gangen også på at mensen kommer. Såre nipler, ømhetsfølelse, småkramper. Så får se.

Svarer meg sjøl:

Ingen mensen  :murvegg: Forventa TR på lørdag. 

Gr.Test = Negativ (testa for å være sikker, selv om det er lite sannsynlig)  :mellow: 

PMS symptomer: Tja. Såre nipler har gått over. tidvis øm og småkramper i "pelvic area".  :unsure:  

bah. jaja. får satse på at ting er oppe og durer til jul eller noe i det minste :) Håper jo på en 2017 baby :P :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...