Gå til innhold

Har dere hatt angst for å gå på jobb? Hvordan løse det?

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner på angsten komme å gå, begynner å bli verre og verre nå siden jeg skal på jobb i morgen. Angsten startet allerede på lørdag og har gått og forsvunnet som en berg og dalbane.

Dette er helt nytt for meg, jeg vet ikke hva dette er - disse rare følelsene.

Jeg vet ihvertfall at jeg har gått med slik angst i mange år - når jeg bodde med barnefaren og gikk endelig fra han for 1år siden og angsten som kom fra det forholdet la seg, men nå har den altså dukket opp igjen. 

Jeg trives ikke der jeg jobber og forgje mandag brøyt jeg sammen på jobb! Holdt på å gjøre det igjen på torsdag (Ble hjemme tirsdag og onsdag).

Jeg synes det er kjempe vanskelig å fortelle dette til legen min :o Hva starter man med å fortelle, osv... 

Har noen opplevd dette og kan gi meg råd/snakke med meg?

Anonymous poster hash: c32f7...031

Fortsetter under...

Si til legen at du ikke trives på jobb. Du trenger ikke fortelle om all angst du har hatt hele livet, bare si at du får det av denne jobben. At du ikke helt vet hvorfor, og at du vil prøve å finne ut av hvor denne angsten kommer fra (terapi?), men at du ikke klarer mer. Du gruer deg til å gå på jobb, har vondt i magen (slutter å spise, sover dårligere...?). Så håper jeg du har en forståelsesfull lege. Noen er kjipere enn andre...

Anonymous poster hash: 2c6ae...e14

Jeg har!

Men det er en god (dårlig ;) ) blanding av dårlig arbeidsmiljø på forrige jobb, og en oppblussende sosial angst.

Det gikk over i angst for det meste jeg gjør, og det passer jo relativt dårlig... bestandig. Hadde det jævlig i et år før jeg brøyt sammen på legekontoret, og jeg gråter ikke lett.

Går nå til psykolog, og livet ser mye lysere ut :)

Lykke til.

Anonymous poster hash: d836c...ddb

Jeg vet hvordan det føles HI. Har slitt med angst for å gå på jobb og få skikkelig panikk angst. For meg hjalp det at legen "tvingte" meg til å jobbe og prøve å glemme det litt. Var ille noen dager men ble bedre.

Jeg var nok utrolig lei av den jobben aå jeg bytta beite og nå har jeg det utrolig ok.

Du bør søke på andre jobber, virker som om du gruer deg til jobben hele helgen!?

Anonymous poster hash: 19b70...75a

Jeg fikk angst for min forrige jobb. Jobbet der i 3 år men ble aldri godtatt i "gjengen". Hadde først praksis der som student og så fikk jeg ekstrajobb der ved siden av studiene. Etter utdannelsen begynte jeg der fulltid men alle de andre så fortsatt på meg som "studenten". Fikk knapt opplæring og mye kjeft. De mente jeg burde kunne oppgavene fra Før. Noe jeg ikke kunne da jeg som utdanner fikk flere oppgaver og mer ansvar. Noe jeg ikke hadde da jeg som assistent. Jobben gjorde meg rett og slett deprimert og fikk angst for hver gang jeg skulle på jobb.

Jeg endte opp med å bytte jobb og fikk en helt annen hverdag. Trodde det var meg det var noe galt med men det viste seg å ikke stemme. Stortrives på den nye arbeidsplassen som jeg nå har jobbet på i 2 år.

Anonymous poster hash: fb7d0...820

Jeg søker andre jobber og skal på intervju neste uke, men har lang oppsigelsestid og vet ikke hvordan fortelle min sjef at jeg søker andre jobber og om vi kunne ha kortet ned på oppsigelsestiden. 

Hvordan gjorde dere det?

HI

Anonymous poster hash: c32f7...031

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...