Gå til innhold

Gastric bypass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt gastric bypass her? Hvor mye overvektig var du? Hvordan var vektnedgangen og er du fornøyd?

Anonymous poster hash: 27992...664

Skrevet

Jeg har startet prosessen. Er nesten 60 kg overvektig..(en hel person ekstra)

Startet i vår. Det hele tar ca 2 år før operasjon.

Anonymous poster hash: 1aef4...6bb

Skrevet

Tok for 3 år siden, var ca 40 kg for mye, gått ned 30, gikk ned mer men ble gravid og fikk barn osv.. Men er super fornøyd :) bruker m i klær, trener ofte, mye energi, ikke hatt noen bivirkninger og heller ikke mye løshud :) vært superheldig

Anonymous poster hash: 7a1be...d9a

Skrevet

Jeg har tatt Gastric Sleeve, vurder det før du tar Bypass

Anonymous poster hash: d13a0...17a

Skrevet

Var 60 kg overvektig da jeg tok operasjon for 4 år siden. Har gått ned alt, er vektstabil og ikke hatt noen plager. Har fjernet hud, det har også gått helt strålende. Et helt nytt liv, visste ikke at jeg kunne føle slik lykke! Angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere og anbefaler det selvsagt til alle som sliter som jeg gjorde.

Anonymous poster hash: 0fd3c...9d0

Skrevet

Var 60 kg overvektig da jeg tok operasjon for 4 år siden. Har gått ned alt, er vektstabil og ikke hatt noen plager. Har fjernet hud, det har også gått helt strålende. Et helt nytt liv, visste ikke at jeg kunne føle slik lykke! Angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere og anbefaler det selvsagt til alle som sliter som jeg gjorde.

Anonymous poster hash: 0fd3c...9d0

Jeg er ikke hi, men jeg Lurer på hvordan man starter prosessen?

Hvor mye overvektig må man være for å få det igjennom?

Jeg har sett litt på gastric sleeve jeg da. Virker som en mindre komplisert operasjon?

Anonymous poster hash: fc24d...bd0

Skrevet

Jeg har bestilt privat og skal opereres om et par uker. Ønsket egentlig sleeve men kunne ikke ta det pga reflux.. Hvordan var de første ukene etter operasjon? Hvordan ser måltidene deres ut nå en stund etter inngrepet? Spiser dere så lite at det virker "rart" hvis folk ikke vet at dere er operert? HI

Skrevet

Jeg har bestilt privat og skal opereres om et par uker. Ønsket egentlig sleeve men kunne ikke ta det pga reflux.. Hvordan var de første ukene etter operasjon? Hvordan ser måltidene deres ut nå en stund etter inngrepet? Spiser dere så lite at det virker "rart" hvis folk ikke vet at dere er operert? HI

Jeg spiser ca normalt nå :) litt mindre porsjoner kanskje, men ikke unormalt lite.. I starten gjør man jo det, da er det såvidt man spiser, men det må til for å gå ned.

Skrevet

Tok og privat.. Fra jeg bestemte meg til jeg opererte tok det ca 3 uker🙈 Hehe

Skrevet

Tok og privat.. Fra jeg bestemte meg til jeg opererte tok det ca 3 uker🙈 Hehe

Hvor gjorde du det da?

Skrevet

Noen som har tatt gastric bypass her? Hvor mye overvektig var du? Hvordan var vektnedgangen og er du fornøyd?

Jeg ville tatt sleeve. Mindre bivirkninger av den. Hørt om mange som sliter veldig i ettertid når dei tar bypass. Tenk deg godt om før du velger den!

Jeg tok sleeve i november 2015. Var da 109,9 på operasjonsdato. I dag er jeg 61,1. Og går forsatt ned.

Ikke noe løshud heller heldigvis 😊

Anonymous poster hash: 6aebd...539

Skrevet

Jeg ville tatt sleeve. Mindre bivirkninger av den. Hørt om mange som sliter veldig i ettertid når dei tar bypass. Tenk deg godt om før du velger den!

Jeg tok sleeve i november 2015. Var da 109,9 på operasjonsdato. I dag er jeg 61,1. Og går forsatt ned.

Ikke noe løshud heller heldigvis 😊

Anonymous poster hash: 6aebd...539

Jeg er også veldig fornøyd med sleeve

Anonymous poster hash: a4e0f...f3d

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med sleeve

Men slet dere med sure oppstøt før operasjonen? Jeg har fått vite at jeg ikke kan ta sleeve fordi jeg plages med halsbrann og at det da en periode etter operasjon vil bli så ille at det er uutholdelig ved sleeve...

Skrevet

Men slet dere med sure oppstøt før operasjonen? Jeg har fått vite at jeg ikke kan ta sleeve fordi jeg plages med halsbrann og at det da en periode etter operasjon vil bli så ille at det er uutholdelig ved sleeve...

Aldri hørt om. Men har heller aldri slitt med det.

Skrevet

Merkelig. Jeg var veldig plaget med sure oppstøt før jeg tok sleeve. Like etter operasjonen fikk jeg det verre enn noen gang et par ganger, men så forsvant det helt. 2 år siden operasjonen og jeg kan ikke huske sist jeg hadde det.

Uutholdelig kan man kanskje si det føltes der og da, men det varte ikke lenge. Tok en link og en somac så gikk det over etter en liten stund. Jeg fikk somac som jeg skulle ta ved behov, mens søsteren min som har tatt samme operasjon fikk beskjed om å ta somac hver dag og har ikke hatt sure oppstøt i det hele tatt. Hun var også plaget før operasjonen.

Anonymous poster hash: d6f71...5ff

Skrevet

Merkelig. Jeg var veldig plaget med sure oppstøt før jeg tok sleeve. Like etter operasjonen fikk jeg det verre enn noen gang et par ganger, men så forsvant det helt. 2 år siden operasjonen og jeg kan ikke huske sist jeg hadde det.

Uutholdelig kan man kanskje si det føltes der og da, men det varte ikke lenge. Tok en link og en somac så gikk det over etter en liten stund. Jeg fikk somac som jeg skulle ta ved behov, mens søsteren min som har tatt samme operasjon fikk beskjed om å ta somac hver dag og har ikke hatt sure oppstøt i det hele tatt. Hun var også plaget før operasjonen.

Hmm det var rart.. Hvor tok dere operasjon? Jeg skal ta på Aleris..

Skrevet

Aldri hørt om. Men har heller aldri slitt med det.

Det er en av tingene de spør om før operasjonen( om man sliter med halsbrann). Gjør man det anbefaler de ikke sleeve da det kan bli mye verre i opptil et år etterpå.( så ille at det føles uutholdelig ifølge legen..)

Skrevet

Jeg er ikke hi, men jeg Lurer på hvordan man starter prosessen?

Hvor mye overvektig må man være for å få det igjennom?

Jeg har sett litt på gastric sleeve jeg da. Virker som en mindre komplisert operasjon?

Jeg har en overvekt på 25-30 kg og det kvalifiserte helt greit når man gjør det privat.

Skrevet

Hmm det var rart.. Hvor tok dere operasjon? Jeg skal ta på Aleris..

Førde og Moss. De nevnte aldri noe om dette når jeg skulle opereres i alle fall. Ikke utover det at jeg skulle ta somac ved behov.

Skrevet

Jeg tok sleeve på Voss.

Kan ikke huske det med sure oppstøt

Eneste jeg har slitt med er gallestein. Men det er pga vekttap, ikke selve operasjonen

Skrevet

Hvor mye koster en sånn operasjon?

Anonymous poster hash: a9b9f...0cd

Skrevet

83700 for Sleeve på Gjøvik.

Er det da med noe oppfølging?

Er det volvat?

Anonymous poster hash: a9b9f...0cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...