Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Hjelp!! Den må ikke bli mislykket. Laget kaken kl 17, så den har stivnet nå. Anonymous poster hash: b8927...f5c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Hvilke triks er det du er ute etter? Skal du ha geleen oppå kaka nå mener du? Viktigste er å vente til geleen er kald nok, så ikke kaka smelter. Anonymous poster hash: fad73...830
Mia_73 Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 (endret) Kok gelé med mindre vann men ellers som vanlig. Og så må det kjøle ned mye før du putter det på kaken, er det for varmt går det gjennom ostekremen. Det må være flytende da. Hvis jeg har dårlig tid pleier jeg ha kaldt vann i oppvaskkummen, putter kjelen i og rører, det kjøler ned raskt og jevnt. Altså etter gelén er kokt. Endret 3. september 2016 av Mia_73
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 Hvilke triks er det du er ute etter? Skal du ha geleen oppå kaka nå mener du? Viktigste er å vente til geleen er kald nok, så ikke kaka smelter. Anonymous poster hash: fad73...830 Nei, har jo sett kaker hvor geleen har rent ned i kaken. Hvor kald skal den være? Romtemp? Anonymous poster hash: b8927...f5c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #6 Skrevet 3. september 2016 Nei, har jo sett kaker hvor geleen har rent ned i kaken. Hvor kald skal den være? Romtemp?Anonymous poster hash: b8927...f5c Trenger kun å være romtemperert. Men hell over en skje som du har opp ned for da slipper du å få strålen hardt ned på kaka. Anonymous poster hash: 7330f...674
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 Trenger kun å være romtemperert. Men hell over en skje som du har opp ned for da slipper du å få strålen hardt ned på kaka. Anonymous poster hash: 7330f...674 Veldig smart! Takk😍😍😍 Anonymous poster hash: b8927...f5c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 Kok gelé med mindre vann men ellers som vanlig. Og så må det kjøle ned mye før du putter det på kaken, er det for varmt går det gjennom ostekremen. Det må være flytende da. Hvis jeg har dårlig tid pleier jeg ha kaldt vann i oppvaskkummen, putter kjelen i og rører, det kjøler ned raskt og jevnt. Altså etter gelén er kokt. Takk😍😍 Anonymous poster hash: b8927...f5c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 Jeg lar den kjøles ned til romtemp, også har jeg i frosne bær etter at jeg har helt geleen på kaka. Blir veldig frisk og god smak og den stivner raskere Anonymous poster hash: 2f4b4...52f
Fotoglad Skrevet 3. september 2016 #10 Skrevet 3. september 2016 Oppskrifta jeg bruker er 2,5 dl til 1 pk gelepulver. Kjøler ned til romtemperatur og heller forsiktig på kaka, rett fra kasserollen. Er jeg i tillegg superforsiktig når jeg rører ut gelepulveret kan jeg klare å få kokk uten en eneste liten boble.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #11 Skrevet 3. september 2016 Ikke lag med mindre vann enn geleen er ment for! Utrolig ekkelt med den tykke, slimete geleen oppå ei ellers nydelig kake! Aller best: dropp hele gelelokket og pynt heller med masse bær! Anonymous poster hash: 0feb7...f0e
<3 Legoland <3 Skrevet 3. september 2016 #12 Skrevet 3. september 2016 Ikke lag med mindre vann enn geleen er ment for! Utrolig ekkelt med den tykke, slimete geleen oppå ei ellers nydelig kake! Aller best: dropp hele gelelokket og pynt heller med masse bær! Anonymous poster hash: 0feb7...f0e Jo best med halv mengde vann...mmmm... Elsker ostekake
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #13 Skrevet 3. september 2016 Bruk i alle fall ikke den syntetiske freiadritten. Da smaker kaka py. Lag selvav bær fra frysedisk. Det samme gjelder hvis du skal ha gelé i selve kaken. Syntetisk gelé passer bare i barneselskap (til nød). Anonymous poster hash: 8bcaf...b8e
_Harefrøken Skrevet 3. september 2016 #14 Skrevet 3. september 2016 Jeg bruker halv mengde vann når jeg lager gele til lokket, alltid gjort det. Har aldri opplevd geleen som slimete og tror heller ikke noen av de som maser om at jeg må lage den hver gang det er noen sammenkomst syns det heller
ianda Skrevet 3. september 2016 #15 Skrevet 3. september 2016 Kok opp halv mengde vann, så rører du ut geleen. Deretter kan du tilsette enten resten av vannet som kaldt vann eller ev noen isbiter. Da blir geleen romtepmerert på få minutter😀
aanonym Skrevet 3. september 2016 #16 Skrevet 3. september 2016 Lag resten av kaka litt på forhånd. Kok gelé med halv menge vann, avkjøl, bruk en spiseskje og "legg" geleen forsiktig på. Perfekt resultat hver gang. Aner ikke hvordan noen klarer å få lokket til å bli ekkel eller slimete. Apoelsingele fra Freia er best, alle elsker ostekaka mi:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #17 Skrevet 3. september 2016 Bruk i alle fall ikke den syntetiske freiadritten. Da smaker kaka py. Lag selvav bær fra frysedisk. Det samme gjelder hvis du skal ha gelé i selve kaken. Syntetisk gelé passer bare i barneselskap (til nød). Anonymous poster hash: 8bcaf...b8e La barna spise den syntetiske dritten..... Anonymous poster hash: 6db67...3f7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #18 Skrevet 3. september 2016 Æsj! Elsker ostekake, men ikke med gelé! Det er litt sånn white trash kake... Anonymous poster hash: ee0af...b46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå