Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #51 Skrevet 4. september 2016 Høres spennende ut, men 5 år er litt for lenge. Jeg ville gjort det i 1-2 år. Anonymous poster hash: 4b9b9...2a7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #52 Skrevet 4. september 2016 Mannen min har fått et jobbtilbud i Dubai og vi vurderer å flytte dit i 5 år. Barn er 10 og 6 år. Lønna er veldig bra , snakk om flere millioner i året. Ville du ha gjort det? Anonymous poster hash: e76fb...ce9 Jaaaa!!!!👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 sjekk ut bloggeren ingerindubai, det er ikke sånn folk tror 😀 Anonymous poster hash: 99c93...57f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #53 Skrevet 4. september 2016 Da hadde jeg helt fint gjort det. Dubai er en fin by og jeg tror at både dere og barna ville tjent på en slik forandring over noen år. Tror ærlig talt at de som kritiserer dette mest verken har bodd utenlands eller satt sine bein i UAE. Go for it Tull. Jeg har bodd i Asia, Latin-Amerika og i et annet europeisk land. Og ville likevel ikke bosatt meg i Emiratene. Det er en prinsippsak. Anonymous poster hash: 5c861...067
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #54 Skrevet 4. september 2016 5 år er lenge. Eldstemann kommer til å være 15 år før dere er tilbake. Hvor stor frihet kan han ha der nede?, for å ikke snakke om hvis det er ei jente. Jeg hadde aldri gjort det. Til nøds ett år. Men dubai er et fælt sted altså. Jeg ville aldri latt barna mine vokse opp i et så segregert samfunn. Hvilke holdninger lærer ikke de når dere bor i luksusstrøk, med fullt av gjestearbeidere rundt dere som lever som slaver? Anonymous poster hash: d17b6...972
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #55 Skrevet 4. september 2016 Men dubai er et fælt sted altså. Jeg ville aldri latt barna mine vokse opp i et så segregert samfunn. Hvilke holdninger lærer ikke de når dere bor i luksusstrøk, med fullt av gjestearbeidere rundt dere som lever som slaver? Anonymous poster hash: d17b6...972 Samme tenker jeg. Man lærer barna at "bare jeg får millionene mine, kan det være det samme med alt annet." Et tvers gjennom materialistisk verdisyn. Anonymous poster hash: 5c861...067
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #56 Skrevet 4. september 2016 Maks 2 år. Og hvis barna var under 5 år Anonymous poster hash: 761d3...e8b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #58 Skrevet 4. september 2016 Fullstendig uaktuelt å besøke og utenkelig å flytte til et muslimsk land. Anonymous poster hash: f47b8...2a2
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #59 Skrevet 5. september 2016 Ja, om jeg ikke eide snev av anstendighet. Jeg hade vært flau om jeg skulle fortelle andre mennesker at jeg hadde valgt å bo i- og arbeide for et av verdens mest bedritne land. Anonymous poster hash: 77555...ee5
Mamma_til_2 Skrevet 5. september 2016 #60 Skrevet 5. september 2016 Kanskje hvertfall for ett/ to år.
Fullrulle86 Skrevet 5. september 2016 #61 Skrevet 5. september 2016 Ja det kunnet jeg gjort! Men 5 år er fryktelig lenge, ville gått for 2 år først 😉
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #62 Skrevet 5. september 2016 Nei. Av samme grunn som mange andre her inne. Jeg anbefaler deg å lese om stedet før du bestemmer deg. Her er noe av det jeg fant; Federal law No. 28 of 2005 regulates matters of personal status in the UAE, and some of its provisions discriminate against women. For instance, the law provides that, for a woman to marry, her male guardian must conclude her marriage contract; men have the right to unilaterally divorce their wives, whereas a woman who wishes to divorce her husband must apply for a court order; a woman can lose her right to maintenance if, for example, she refuses to have sexual relations with her husband if she does not have a lawful excuse; and women are required to “obey” their husbands. A woman may be considered disobedient, with few exceptions, if she decides to work without her husband’s consent. Domestic violence is permitted under UAE law. Article 53 of the UAE's penal code allows the imposition of “chastisement by a husband to his wife and the chastisement of minor children” so long as the assault does not exceed the limits prescribed by Sharia, or Islamic law. Link: https://www.hrw.org/world-report/2016/country-chapters/united-arab-emirates The UAE’s penal code does not explicitly prohibit homosexuality. However, article 356 of the penal code criminalizes zina offenses with a minimum sentence of one year in prison. Zina offenses include consensual sexual relations outside heterosexual marriage and other “moral” offenses, including same-sex relations. The UAE courts could convict and sentence people for zina offenses under article 356 which criminalizes but does not define “indecency,” punishable by at least one year in prison. https://www.amnesty.org/en/countries/middle-east-and-north-africa/united-arab-emirates/report-united-arab-emirates/ Human rights organizations have complained about violations of human rights in Dubai.[2] Most notably, some of the 250,000 foreign laborers in the city have been alleged to live in conditions described by Human Rights Watch as being "less than humane I Det finnes ingen lover og reger som beskytter disse arbeiderne. De får passene tatt i fra dem, de må jobbe stort sett i ett kjør hele dagen, og om de klager blir de fengslet, eller så "forsvinner" de. Disse arbeiderne får sjelden det de har blitt lovet. Og ikke glem Marte Dalelv som ble fengslet etter å ha blitt voldtatt i Dubai. Siden utenomekteskapelig sex er ulovlig er voldtekt like mye offerets feil som det er overgriperens. Og dere som tror det er trygt for utlendinger fordi de har egne lover; nei. Jeg googlet "foreigners arrested in Dubai", og wow! det er mange tilfeller av utlendinger arrester fordi de har kysset i offentlighet, http://www.dailymail.co.uk/news/article-2267778/Couple-jailed-year-kissing-Dubai-beach--despite-male-defendant-claim-giving-friend-CPR-suffered-asthma-attack.html Jeg kunne ha fortsatt i evigheten. Det er et vell av informasjon angående dette landets absurde lover. Jeg stopper her, men anbefaler deg å lete opp informasjon selv. Ja, mannen din kommer til å tjene godt. Men til hvilken pris? Anonymous poster hash: 7f355...7d7
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #63 Skrevet 5. september 2016 Ja, gjør det!! Tenk for en mulighet! Anonymous poster hash: 23426...891
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #64 Skrevet 5. september 2016 Ta kontakt med bloggeren Inger in Dubai og hør hvordan det er for vestlige kvinner. Det ser ut som de har det supert der :-) Anonymous poster hash: 8b592...cff
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #65 Skrevet 5. september 2016 Vil du da være fem år uten egen inntekt? Jeg ville tenkt litt på egne pensjonspoeng, og i så måte gjort noen tanker om dette. La oss si dere går fra hverandre om ti år, f.eks, så ville jeg hatt en avtale om økonomisk kompensasjon som slo ut da. Anonymous poster hash: 9991e...c7b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #66 Skrevet 5. september 2016 Var det ikke ei turist fra Norge som ble fengslet for utroskap da hun anmeldte voldtekt i Dubai? Så så utviklet er det der,ja. Ikke ti ville hester ville fått meg ned til et muslimsk land, og hvettfall ikke slik verdensbildet med terrorisme og krig er nå. Kjenner damer hvor mannen jobber i muslimske land, de bor i eklsklusive " gettoer", får ikke frihet til å gå og kjøre hvor de vil, må ha sjåfør, kan ikke gå alene til byen eller butikken,må gå med hijab, ikke jobbe osv osv. Hva skal du finne på i 5 år? Og 5 år er lenge nok til å være sterk innflytelse på barna, skal de tro at muslimsk kvinnesyn er vanlig? Anonymous poster hash: 1566b...689
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #67 Skrevet 5. september 2016 Nei, det hadde jeg aldri gjort. Hundre tusentalls millioner kunne ikke fått meg til å gjøre det. Grunnene er de som er nevnt flere ganger over her. Min fetter bodde og jobbet i Dubai i mange år, men så giftet han seg og fikk familie - da flyttet de til USA, rett og slett fordi han ikke ville at barna hans skulle vokse opp på et sånt sted. Anonymous poster hash: 967ac...efb
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #68 Skrevet 5. september 2016 Jeg har en gutt på 15 år, og den utviklingen han har vært gjennom de siste 5 årene er helt ubeskrivelig, det er nå de utvikles til de menneskene de blir som voksne altså Å være i et land som Dubai fra de er 10 til 15 år er virkelig helt uaktuelt. Et år i utlandet kunne vært spennende, men ikke Dubai, og ihvertfall ikke i 5 år. Anonymous poster hash: f659b...ef4
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #69 Skrevet 5. september 2016 Spør barna Anonymous poster hash: 4fb28...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå