Gå til innhold

Kunne dere ha tatt med barna og blitt med mannen til Dubai i 5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har fått et jobbtilbud i Dubai og vi vurderer å flytte dit i 5 år. Barn er 10 og 6 år. Lønna er veldig bra , snakk om flere millioner i året.

Ville du ha gjort det?

Anonymous poster hash: e76fb...ce9

Skrevet

Mannen min har fått et jobbtilbud i Dubai og vi vurderer å flytte dit i 5 år. Barn er 10 og 6 år. Lønna er veldig bra , snakk om flere millioner i året.

Ville du ha gjort det?

Jah...!

Anonymous poster hash: cae9d...943

Skrevet

Nei. Vil ikke til Dubai på ferie en gang.

Det finnes ikke penger nok i verden til å lure meg avsted til et sånt land.

Anonymous poster hash: 5c861...067

Skrevet

Nei det hadde vært helt uaktuelt å flytte til et konservativt muslimsk land.

Anonymous poster hash: b14c7...5ea
Skrevet

Nei.

Har selv mulighet til å dra dit og jobbe, men nei, aldri i verden. Fint på ferie i noen dager, men å bo der, nei takk.

Anonymous poster hash: ae16b...767

Skrevet

Nei! Jeg har reist masse og bodd i utlandet, så jeg vet bedre.

Anonymous poster hash: d1ad9...bc0

Skrevet

Vet ikke om mange millioner er nok til å få meg til å flytte til et så kvinnefiendtlig land

Anonymous poster hash: 26827...ead
Skrevet

Nei. Penger er greit men jeg ville ikke ønske at barna mine skulle vokse opp der.

Skrevet

Uaktuelt! Som kvinne og mor til døtre hadde jeg aldri reist dit.

Bodde i midtøsten som barn og vil ikke la mine døtre vokse opp i samfunn der de har begrenset med muligheter, frihet og rettigheter.

Anonymous poster hash: aa3ca...dc8

Skrevet

Aldri verden!

Anonymous poster hash: f659b...ef4
Skrevet

Nei.

Kunne vurdert å prøve å opprettholde ekteskapet hvis mannen flyttet nedover og hadde muligheten til å komme hjem regelmessig.

Men å flytte dit og la barna vokse opp i et slikt land. Aldri!

Anonymous poster hash: 3a92e...ed9
Skrevet

Uaktuelt! Som kvinne og mor til døtre hadde jeg aldri reist dit.

Bodde i midtøsten som barn og vil ikke la mine døtre vokse opp i samfunn der de har begrenset med muligheter, frihet og rettigheter.

Utlendinger (fra Vesten) som er der på jobbkontrakt har helt annen status, så det er ikke et aktuelt problem.

Men Emiratene er apartheid-land. Og lever av kun oljeproduksjon. Et land med en helt syk økonomi og korrupt politikk, skrudd menneskesyn og overhodet ikke bærekraftig politikk.

Skrevet

Ja!

Anonymous poster hash: f72f6...db4

Skrevet

Nei men så husket jeg på at en i min familiet fikk tilbud og dro dit. Barnet hans var også sterkt imot for hun hadde et sånnt bildet i hodet som alle oss har om de arabiske landene. Hun bodde der i noen år og synes nå det landet er helt fantastisk,hun gikk på em bra skole,reglene om påkledning er jo annerledes i dubai enn de andre landene rundt,faren kunne ta seg et øl eller to i sånne plassee der utlendinger kunne osv. Faren tjente en veldig god sum over flere år.

Anonymous poster hash: aa389...8a9

Skrevet

Barna vil selvfølgelig gå på internasjonal skole, vi vil bo i et skandinavisk nabolag og knytte oss til den norske Sjømannskirken i Dubai.

Hi

Skrevet

Ja, jeg hadde gjort det.

Anonymous poster hash: 0a2d1...275

Skrevet

Utlendinger (fra Vesten) som er der på jobbkontrakt har helt annen status, så det er ikke et aktuelt problem.

Men Emiratene er apartheid-land. Og lever av kun oljeproduksjon. Et land med en helt syk økonomi og korrupt politikk, skrudd menneskesyn og overhodet ikke bærekraftig politikk.

Vi var også utlendinger fra Vesten og hadde noen flere rettigheter ( som at jeg fikk gå på skole, men kun dersom pappa både leverte og hentet. mamma kunne bli med, men hun alene fikk ikke levere og hente).

Å flytte til et land som ikke anerkjenner kvinner som likeverdige mennesker kunne jeg aldri gjort. Uansett om hvite kvinner er litt bedre stilt.

Skrevet

Jeg har venner som har bodd i Oman i 10 år og stortrives, så det kunne jeg absolutt vurdert.

Anonymous poster hash: 34d52...7dd

Skrevet

Jeg har venner som har bodd i Oman i 10 år og stortrives, så det kunne jeg absolutt vurdert.

Anonymous poster hash: 34d52...7dd

Skrevet

Så hi kan trygt flytte, for hun vil ha høy status?

Hun kan sende tjenerene sine i butikken, ha anstand når hun skal ut, og ikke minst sjåfør.

Har ikke vært der selv, men kjenner flere. Skrekk og gru!

Anonymous poster hash: 49daf...2ae

Skrevet

Barna vil selvfølgelig gå på internasjonal skole, vi vil bo i et skandinavisk nabolag og knytte oss til den norske Sjømannskirken i Dubai.

Hi

Og støtte en pillråtten stat, der dere bor i boblen deres.

Skrevet

Så hi kan trygt flytte, for hun vil ha høy status?

Hun kan sende tjenerene sine i butikken, ha anstand når hun skal ut, og ikke minst sjåfør.

Har ikke vært der selv, men kjenner flere. Skrekk og gru!

Var det sånn du tolket innlegget mitt?

Da må du jobbe litt med leseforståelsen.

Skrevet

Nei.

Aldri.

Ingen sum i verden ville fått meg til å gjøre det.

Anonymous poster hash: 89983...6d6

Skrevet

Var det sånn du tolket innlegget mitt?

Da må du jobbe litt med leseforståelsen.

Ja, det er slik jeg forstår det.

Dubai er et apartheid regime, mulig det er verre i emiratene, men Dubai er ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...