Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Mannen min har fått et jobbtilbud i Dubai og vi vurderer å flytte dit i 5 år. Barn er 10 og 6 år. Lønna er veldig bra , snakk om flere millioner i året. Ville du ha gjort det? Anonymous poster hash: e76fb...ce9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Mannen min har fått et jobbtilbud i Dubai og vi vurderer å flytte dit i 5 år. Barn er 10 og 6 år. Lønna er veldig bra , snakk om flere millioner i året. Ville du ha gjort det? Anonymous poster hash: e76fb...ce9 Jah...! Anonymous poster hash: cae9d...943
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Nei. Vil ikke til Dubai på ferie en gang. Det finnes ikke penger nok i verden til å lure meg avsted til et sånt land. Anonymous poster hash: 5c861...067
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Nei det hadde vært helt uaktuelt å flytte til et konservativt muslimsk land. Anonymous poster hash: b14c7...5ea
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 Nei. Har selv mulighet til å dra dit og jobbe, men nei, aldri i verden. Fint på ferie i noen dager, men å bo der, nei takk. Anonymous poster hash: ae16b...767
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 Nei! Jeg har reist masse og bodd i utlandet, så jeg vet bedre. Anonymous poster hash: d1ad9...bc0
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 Vet ikke om mange millioner er nok til å få meg til å flytte til et så kvinnefiendtlig land Anonymous poster hash: 26827...ead
Giss Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 Nei. Penger er greit men jeg ville ikke ønske at barna mine skulle vokse opp der.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #10 Skrevet 3. september 2016 Uaktuelt! Som kvinne og mor til døtre hadde jeg aldri reist dit. Bodde i midtøsten som barn og vil ikke la mine døtre vokse opp i samfunn der de har begrenset med muligheter, frihet og rettigheter. Anonymous poster hash: aa3ca...dc8
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #11 Skrevet 3. september 2016 Aldri verden! Anonymous poster hash: f659b...ef4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #12 Skrevet 3. september 2016 Nei. Kunne vurdert å prøve å opprettholde ekteskapet hvis mannen flyttet nedover og hadde muligheten til å komme hjem regelmessig. Men å flytte dit og la barna vokse opp i et slikt land. Aldri! Anonymous poster hash: 3a92e...ed9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #13 Skrevet 3. september 2016 Uaktuelt! Som kvinne og mor til døtre hadde jeg aldri reist dit. Bodde i midtøsten som barn og vil ikke la mine døtre vokse opp i samfunn der de har begrenset med muligheter, frihet og rettigheter. Anonymous poster hash: aa3ca...dc8 Utlendinger (fra Vesten) som er der på jobbkontrakt har helt annen status, så det er ikke et aktuelt problem. Men Emiratene er apartheid-land. Og lever av kun oljeproduksjon. Et land med en helt syk økonomi og korrupt politikk, skrudd menneskesyn og overhodet ikke bærekraftig politikk. Anonymous poster hash: 5c861...067
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #14 Skrevet 3. september 2016 Ja! Anonymous poster hash: f72f6...db4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #15 Skrevet 3. september 2016 Nei men så husket jeg på at en i min familiet fikk tilbud og dro dit. Barnet hans var også sterkt imot for hun hadde et sånnt bildet i hodet som alle oss har om de arabiske landene. Hun bodde der i noen år og synes nå det landet er helt fantastisk,hun gikk på em bra skole,reglene om påkledning er jo annerledes i dubai enn de andre landene rundt,faren kunne ta seg et øl eller to i sånne plassee der utlendinger kunne osv. Faren tjente en veldig god sum over flere år. Anonymous poster hash: aa389...8a9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #16 Skrevet 3. september 2016 Barna vil selvfølgelig gå på internasjonal skole, vi vil bo i et skandinavisk nabolag og knytte oss til den norske Sjømannskirken i Dubai. Hi Anonymous poster hash: e76fb...ce9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #17 Skrevet 3. september 2016 Ja, jeg hadde gjort det. Anonymous poster hash: 0a2d1...275
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #18 Skrevet 3. september 2016 Utlendinger (fra Vesten) som er der på jobbkontrakt har helt annen status, så det er ikke et aktuelt problem. Men Emiratene er apartheid-land. Og lever av kun oljeproduksjon. Et land med en helt syk økonomi og korrupt politikk, skrudd menneskesyn og overhodet ikke bærekraftig politikk. Anonymous poster hash: 5c861...067 Vi var også utlendinger fra Vesten og hadde noen flere rettigheter ( som at jeg fikk gå på skole, men kun dersom pappa både leverte og hentet. mamma kunne bli med, men hun alene fikk ikke levere og hente). Å flytte til et land som ikke anerkjenner kvinner som likeverdige mennesker kunne jeg aldri gjort. Uansett om hvite kvinner er litt bedre stilt. Anonymous poster hash: aa3ca...dc8
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #19 Skrevet 3. september 2016 Jeg har venner som har bodd i Oman i 10 år og stortrives, så det kunne jeg absolutt vurdert. Anonymous poster hash: 34d52...7dd
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #20 Skrevet 3. september 2016 Jeg har venner som har bodd i Oman i 10 år og stortrives, så det kunne jeg absolutt vurdert. Anonymous poster hash: 34d52...7dd
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #21 Skrevet 3. september 2016 Utlendinger (fra Vesten) som er der på jobbkontrakt har helt annen status, så det er ikke et aktuelt problem. Men Emiratene er apartheid-land. Og lever av kun oljeproduksjon. Et land med en helt syk økonomi og korrupt politikk, skrudd menneskesyn og overhodet ikke bærekraftig politikk. Anonymous poster hash: 5c861...067 Så hi kan trygt flytte, for hun vil ha høy status? Hun kan sende tjenerene sine i butikken, ha anstand når hun skal ut, og ikke minst sjåfør. Har ikke vært der selv, men kjenner flere. Skrekk og gru! Anonymous poster hash: 49daf...2ae
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #22 Skrevet 3. september 2016 Barna vil selvfølgelig gå på internasjonal skole, vi vil bo i et skandinavisk nabolag og knytte oss til den norske Sjømannskirken i Dubai. Hi Anonymous poster hash: e76fb...ce9 Og støtte en pillråtten stat, der dere bor i boblen deres. Anonymous poster hash: 5c861...067
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #23 Skrevet 3. september 2016 Så hi kan trygt flytte, for hun vil ha høy status? Hun kan sende tjenerene sine i butikken, ha anstand når hun skal ut, og ikke minst sjåfør. Har ikke vært der selv, men kjenner flere. Skrekk og gru! Anonymous poster hash: 49daf...2ae Var det sånn du tolket innlegget mitt? Da må du jobbe litt med leseforståelsen. Anonymous poster hash: 5c861...067
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #24 Skrevet 3. september 2016 Nei. Aldri. Ingen sum i verden ville fått meg til å gjøre det. Anonymous poster hash: 89983...6d6
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #25 Skrevet 3. september 2016 Var det sånn du tolket innlegget mitt? Da må du jobbe litt med leseforståelsen. Anonymous poster hash: 5c861...067 Ja, det er slik jeg forstår det. Dubai er et apartheid regime, mulig det er verre i emiratene, men Dubai er ille. Anonymous poster hash: 49daf...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå