Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Noen som har trekt visdomstenner? Hvordan var det når de trakk tanben og dagene etterpå? Vondt, hoven og blå? Jeg skal trekke en tann i overkjeven. Anonymous poster hash: ce2ec...13a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Ganske vondt og sårt de første dagene. Jeg fikk også litt feber og kjeven "låste" seg litt i et par dager, dvs at jeg ikke fikk lukket opp munnen helt. Måtte leve på suppe en ukes tid. Nå har jeg trukket 3 visdomstenner, en av den kirurgisk, og det har vært likt alle gangene. Anonymous poster hash: 6e974...063
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Gruer meg veldig! Men det er greit når en tar smertestillende? Anonymous poster hash: ce2ec...13a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 Ikke vondt! Tror jeg fikk mer bedøvelse enn normalt, for etter den første sprøyta kjente jeg fortsatt når de knep i huden. Fikk resept på Paralgin forte, men tok ikke en Paracet en gang. Var litt ømt, men ikke vondt da bedøvelsen gikk ut på ettermiddagen. Jeg trakk v.nede. Anonymous poster hash: 2c361...a6a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 Godt å høre det ikke er alle som får skikkelig vondt Anonymous poster hash: ce2ec...13a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Gikk helt fint, og var helt smertefritt. Det som plaget meg litt var den store gropen som ble igjen etter tanna, men den grodde sammen til slutt den også. Anonymous poster hash: 46ce7...811
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 Jeg har bare trekt en visdomstann og det gikk helt fint, han knuste tanna og tok ut bitene. Den var delvis dekket av tannkjøttet. Jeg var jo bedøvd så var ikke vondt. Var noe vondt etterpå så jeg tok en paralgin forte (han ga meg resept på det) men jeg ble "dritings" og kvalm av den så jeg tok ikke flere. Og det gikk fint. Det som plagde meg var krateret i tannkjøttet, det la seg mat i det og det brukte et par mnd på å lukke seg. Det sies at å trekke nede er verre fordi kjeven nede sitter jo ikke fast i skallen som den øverste gjør. Så kjeven nede vil kunne følge etter om de må bruke litt makt på å få ut tanna. Lykke til! Anonymous poster hash: 8c287...126
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 Jeg trakk alle 4 i to omganger.gikk veldig greit! Brukte paracet, men ikke særlig smerter. Litt ekkelt med den gropa etterpå.. Anonymous poster hash: 476d8...d0f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 Jeg har aldri trukket, men tannlegen sier at det bør jeg innen ikke alt for mange år....uææ...jeg tør ikke. Vet om en tannklinikk i byen som tilbyr narkose...koster masse,men jeg er byens største pyse. Anonymous poster hash: e9278...116
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 Har trekt alle 4, og det gikk veldig greit. Fikk tips av tannlegen og ise ned kjeven etterpå, og det hjalp veldig! Ikke hovna jeg opp, og nesten ikke vondt. Satt med is på og av i 5 minutter hele ettermiddagen og litt utover kvelden. Kan anbefales. Anonymous poster hash: 99131...4f9
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #11 Skrevet 6. september 2016 Noen som har trekt visdomstenner? Hvordan var det når de trakk tanben og dagene etterpå? Vondt, hoven og blå? Jeg skal trekke en tann i overkjeven. Anonymous poster hash: ce2ec...13a Med første tannen var jeg flink til å legge på is med gjevne mellomrom utenpå kinnet. Ikke så flink til det andre gangen og ble blå, grønn, gul 🙈 Ikke vondt i det hele tatt. Fikk resept på 600 mg ibux som jeg tok som han sa. Jeg tok de før jeg fikk vondt da. Jeg fikk også før han begynte. Var til privat kjevekirurg. De var veldig profesjonelle mtp tannlegeskrekk også. Fra jeg la meg på bordet til jeg reiste meg gikk det 4 minutter. Fikk bedøvelse før jeg la meg, han spurte underveis om jeg kjente noe. Gav meg mer bedøvelse etter behov. Det var aldri vondt. Overkjeven er bedre å trekke. Jeg tok de i underkjeven. Lykke til 😊 Anonymous poster hash: ff156...e14
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #12 Skrevet 6. september 2016 Jeg hadde ingen smerter i etterkant og jeg har trukket alle 4:-) Jeg vil heller trekke enn å bore! Anonymous poster hash: 6d29a...62b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #13 Skrevet 6. september 2016 Jeg har trekt en visdomstann, nede, og de sier jo det er verst... De holdt på en stund, for det var en klump nede på rota som de slet med å få ut, så det ble litt borring (de borrer i stykker tanna litt, og borrer i kjevebenet rundt rota for å få den ut), men jeg var godt bedøvd så det gjorde ikke vondt. Jeg synes det gikk overraskende greit, og var fornøyd med timen da tannlegne beklagde at det ble en "skrekkhistorie" ut av min trekking. Vi hadde snakket om det på forhånd siden jeg var engstelig, at det er med trekking av visdomstenner som med fødsler, alle de som har en grei opplevelse holder kjeft også er det bare skrekkhistoriene vi hører. Jeg ble skikkelig overrasket, var dette en skrekkhistorie liksom. Ja, mente han, pga den klumpen på rota tok det lang tid, det ble en del borring og rykking i meg sa han, absolutt en skrekkhistorie og jeg burde vært henvist til kirurg. Men helt seriøst, jeg synes det gikk veldig greit, så om dette var en skrekkhistorie bør det være helt grei skuring å trekke når det går på skinner altså. Jeg hadde ikke smerter i "krateret" etterpå, litt irriterende at det la seg matrester nedi der så jeg skylte munnen med vann etter hvert måltid. Spiste myk mat samme dag og dagen etter trekkingen, men etter det tok jeg ikke hensyn i matvalg lenger. Var litt øm i kjeven, men ikke hoven og ikke blå (det visste jeg ikke at man kunne bli engang). Men jeg fikk vondt i tanna foran den de trekte, den verket og var øm så jeg trodde jeg hadde fått tannverk i den. Tok paracet to ganger fordi den verket den tanna foran. Var inne til kontroll en uke senere og fortalte da at jeg hadde hatt vondt i tannen foran krateret, men at det gav seg noen dager etter trekkingen. Da sa tannlegen at det var helt normalt for de to tennene satt på samme nerve, og den nerven hadde jo fått kjørt seg litt så da kjentes det ut som den tannen var vond.. Men alt i alt er ble jeg veldig positivt overrasket, jeg synes det er verre med borring og slike ting enn det var å trekke den visdomstannen altså Anonymous poster hash: e01bb...569
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. september 2016 #14 Skrevet 6. september 2016 Jeg hadde ingen smerter i etterkant og jeg har trukket alle 4:-) Jeg vil heller trekke enn å bore! Anonymous poster hash: 6d29a...62b Jeg har trukket alle 4 og jeg vil også heller trekke enn bore. Det var litt ømt og kanskje litt vondt etterpå.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #15 Skrevet 6. september 2016 Jeg blir så letta av å lese deres erfaringer Er jo som dere sier, det er skrekkhistoriene man hører! Gruer meg fortsatt veeeeldig, men nå har jeg værtfall ett håp om at det skal gå greit Hører gjerne flere historier. HI Anonymous poster hash: ce2ec...13a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #16 Skrevet 6. september 2016 Det er veldig få pensjonister som har visdomstennene sine, så de aller aller fleste voksne mennesker må trekke de en eller annen gang. Når du da tenker på hvor mange visdomstenner som blir trekt i løpet av et år, så er det for det meste grei skuring altså. Noen skrekkhistorier hører man jo, men tannlegene er flinke i dag til å ta skikkelig røntgen av røttene før de trekker, og er det krokete røtter blir du henvist til kirurg som greit fjerner de også. Anonymous poster hash: e01bb...569
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå