Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Wræl! Han husker meget sjelden på hva, hvor og når vi skal ting. Han glemmer mer enn ofte når han har avtaler selv. Dette begynner jo å gå utover alt egentlig, og jeg er dritlei av å være mora hans 😂 Det nytter ikke si noe heller, tro meg, DET har jeg prøvd. Så, nå tenker jeg rett og slett på å bare ta meg av avtaler selv. Dra på bursdager alene, ultralyd, aktiviteter med barna osv. Hva tror dere? Anonymous poster hash: 59829...18f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Wræl! Han husker meget sjelden på hva, hvor og når vi skal ting. Han glemmer mer enn ofte når han har avtaler selv. Dette begynner jo å gå utover alt egentlig, og jeg er dritlei av å være mora hans 😂 Det nytter ikke si noe heller, tro meg, DET har jeg prøvd. Så, nå tenker jeg rett og slett på å bare ta meg av avtaler selv. Dra på bursdager alene, ultralyd, aktiviteter med barna osv. Hva tror dere? Anonymous poster hash: 59829...18f Altså, jeg vet han kommer til å bli snurt. Men dette går ikke lengre. Bare så han får kjenne litt på det.... Anonymous poster hash: 59829...18f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Det var min også. Som lærer med mye erfaring med barn med ADHD så jeg at det mest sannsynlig lå mer bak. Mannen min ble så utredet som 31-åring (da hadde vi vært sammen i tre år), og fikk diagnosen ADD. Han er altså ikke hyperaktiv, men sliter med konsentrasjon og hukommelse. Han har alltid tenkt selv at det er hans feil at han glemmer ting. Det å få en diagnose, få prøvd ut medisiner, og å få en forståelse av at dette ikke er noe han gjør med vilje, har endret ham og det negative selvbildet han hadde. Om du tror dette kan være tilfellet for mannen din, tenk på å starte en utredning. Anonymous poster hash: cc9d0...f6a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Altså, jeg vet han kommer til å bli snurt. Men dette går ikke lengre. Bare så han får kjenne litt på det.... Anonymous poster hash: 59829...18f Han er voksen og kan styre sin egen tid. De fleste mobiltelefoner (også de gamle!) har dessuten en fin kalenderfunksjon, samt varslingssignal og påminning. Burde være lett... Anonymous poster hash: bc3e6...e44
Mumua Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 Etter mye mas og kjas har vi endt opp med en whiteboard i gangen som jeg skriver inn alt på hver søndag. Hvordan han jobber, hvilke avtaler vi har, hva som skal gjøres i huset hver dag og handleliste til vi skal på butikken. Eneste måten å få det til på, rett og slett. Kjekt nå som jeg er i ammetåka selv (det går jo pokker meg aldri over).
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #6 Skrevet 3. september 2016 Det var min også. Som lærer med mye erfaring med barn med ADHD så jeg at det mest sannsynlig lå mer bak. Mannen min ble så utredet som 31-åring (da hadde vi vært sammen i tre år), og fikk diagnosen ADD. Han er altså ikke hyperaktiv, men sliter med konsentrasjon og hukommelse. Han har alltid tenkt selv at det er hans feil at han glemmer ting. Det å få en diagnose, få prøvd ut medisiner, og å få en forståelse av at dette ikke er noe han gjør med vilje, har endret ham og det negative selvbildet han hadde. Om du tror dette kan være tilfellet for mannen din, tenk på å starte en utredning. Anonymous poster hash: cc9d0...f6a Dette er noe jeg kan ta opp her. Takk for svar! Hi Anonymous poster hash: 59829...18f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 Han er voksen og kan styre sin egen tid. De fleste mobiltelefoner (også de gamle!) har dessuten en fin kalenderfunksjon, samt varslingssignal og påminning. Burde være lett... Anonymous poster hash: bc3e6...e44 Det burde det, men tydeligvis ikke..🤔😂 Anonymous poster hash: 59829...18f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 Etter mye mas og kjas har vi endt opp med en whiteboard i gangen som jeg skriver inn alt på hver søndag. Hvordan han jobber, hvilke avtaler vi har, hva som skal gjøres i huset hver dag og handleliste til vi skal på butikken. Eneste måten å få det til på, rett og slett. Kjekt nå som jeg er i ammetåka selv (det går jo pokker meg aldri over). Har du tips til whiteboard? 😁 Om 5 mnd er det nemmelig tid for ny runde med ammetåke her også... Anonymous poster hash: 59829...18f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 Har du tips til whiteboard? Om 5 mnd er det nemmelig tid for ny runde med ammetåke her også... Anonymous poster hash: 59829...18f Ikea har Anonymous poster hash: 3db0d...c27
Mumua Skrevet 3. september 2016 #10 Skrevet 3. september 2016 Har du tips til whiteboard? Om 5 mnd er det nemmelig tid for ny runde med ammetåke her også... Anonymous poster hash: 59829...18f Vi kjøpte bare en billig glassplate på Ikea til 149,- (følger med tusjer). De har en litt dyrere som har inndelte dager osv, den så veldig kjekk ut. Tror det var 299,- for den og det var bra størrelse, men mulig det var kritt nå når jeg tenker meg om.. Synes iallefall det var greiest med tusj så jeg bare streker opp og deler inn dagene selv.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #11 Skrevet 3. september 2016 Vi kjøpte bare en billig glassplate på Ikea til 149,- (følger med tusjer). De har en litt dyrere som har inndelte dager osv, den så veldig kjekk ut. Tror det var 299,- for den og det var bra størrelse, men mulig det var kritt nå når jeg tenker meg om.. Synes iallefall det var greiest med tusj så jeg bare streker opp og deler inn dagene selv. Takk for tips! 😁 Anonymous poster hash: 59829...18f
Mumua Skrevet 3. september 2016 #12 Skrevet 3. september 2016 Takk for tips! Anonymous poster hash: 59829...18f Bare hyggelig!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2016 #13 Skrevet 3. september 2016 Vi har synkronisert kalenderene våre og har white board i gangen. Travel familie med tre skolebarn og hektiske dager. Utfordringen er å huske å legge det inn! Anonymous poster hash: 47a84...058
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. september 2016 #14 Skrevet 3. september 2016 Min mann er hverken rotete eller distré, men vi har også tavle- krittavle på kjøkkenet inndelt i ukedager og medlemmene i husstanden, og så skriver jeg hver søndag inn hva hvem skal og når, og på et ekstra felt nede på den skriver jeg inn evt andre generelle ting vi må huske på.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2016 #16 Skrevet 4. september 2016 Har også en sånn mann. Bruker en app som heter pleno familie. Legger inn alle avtaler der og legger inn varsel. Det fungerer ganske bra. Anonymous poster hash: 0aabc...869
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #17 Skrevet 5. september 2016 OG han var ikke slik før dere ble samboere? Min mann er av og til litt distre. Vi har imidlertid felles kalender. Når jeg er bortreist (som jeg er tilsammen 8 uker i året), så sender jeg bare en mail med det som skal huskes som det er jeg som har kontroll på. Anonymous poster hash: 07ebb...fc7
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #18 Skrevet 5. september 2016 Dele kalender i outlook! Vi kan ikke dele kalender, som i å gi ham tilgang til hele min kalender og omvendt. Men vi inviterer hverandre til alt som er relevant for begge. Trening og kamper for barna, trening for de voksne, foreldremøter, tannlegetimer, jobbreiser, overtid, venninnekvelder+++++ Supert at det går an å legge inn ukentlig gjentakelse f.eks., så de fleste faste avtaler kommer opp automatisk hver uke. Alle private avtaler bruker vi hengelås på (merker privat) så ikke andre kollegaer kan lese dem. Det fungerer bedre enn skriving på tavler og i bøker. Tavler og bøker har jo ikke begge tilgjengelig over alt, og man gjør avtaler på jobb som krasjer med noe på tavla. Ingen av oss klarer å få inn ALT av avtaler på en kalender hjemme på kjøkkenet. Men outlooken har vi tilgang på hele dagen, begge to, så der legges det inn løpende. Anonymous poster hash: 82651...75a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #19 Skrevet 5. september 2016 Du er ikke alene om å ha en mann med teflonhjerne... Rart at jeg har hår på hodet fortsatt... Hjelper litt på å ha familiekalender på veggen. Anonymous poster hash: 85a31...967
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå