Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #26 Skrevet 2. september 2016 Vi har vært en god del på barneavdeling på sykehus med barnet vårt. Tro meg, man merker fort hvem som liker og ikke liker jobben sin! En stor del av jobben som sykepleier for barn, er å vinne barnets tillit og få det til å føle seg litt bedre i en kjip situasjon. Klarer man ikke det, er man udugelig. Og er man lei jobben sin, lei av "stell" osv, er det svært liten sjanse for at man klarer å gjøre dette på en tilfredsstillende måte. Anonymous poster hash: 157ee...688 HI virker overhode ikke udugelig i jobben! Hun virker derimot som en veldig pliktoppfyllende og omsorgsfull sykepleier, og det er derfor hun nå er lei. Har du noen sinne prøvd å jobbe som pleieassistent/sykepleier/helsefagarbeider? Jeg sluttet som sykepleier av samme grunn som HI. Jeg var dyktig i jobben, omsorgsfull og pliktoppfyllende, men det var også derfor jeg gikk lei. Som sykepleier skal du ta morgenstell, dele ut medisiner, lage til frokost, stelle sår +++ prosedyrer, legevisitt, lunsj, noen sårstell du ikke rakk på morgenen, endre prosedyrer/pleieplaner/medikamentlister etter legevisitten +++ alt dette mens du blir avbrutt 100 ganger. Lunsj kan du bare glemme siden du har så mye å gjøre, overtid hver dag fordi du ikke har hjerte til å avvise fru Jensen på rom 302 som må på do NÅ. Så må selvfølgelig herr Hansen på rom 307 på do. Så kom du på at du hadde glemt å tømme urinposen til damen på 304, mens herr Nilsen som er dement har tatt avføring og klistret utover hele rommet sitt. Så må du selvfølgelig skrive rapport om alt dette før du kan gå hjem 1 time etter vakten var slutt. Til tross for at du har løpt hele dagen, droppet lunsjen og jobbet overtid, så går du hjem med en gnagende følelse i magen av at du skulle gjort så mye mer.. Så at man er lei behøver absolutt ikke bety at man er en dårlig sykepleier. Jeg tror at man må bli flink til å sette grenser for seg selv, si nei og gå hjem til rett tid hvis man skal klare å holde ut i lengden. Så får man heller lære seg å leve med følelsen av dårlig samvittighet og å ikke strekke til. Jeg fikk meg en kontorjobb, men det ble for kjedelig. Det var ikke derfor jeg ville bli sykepleier. Nå har jeg begynt på et helt nytt studie og er veldig glad for det. Anonymous poster hash: 4e6de...b95
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #27 Skrevet 2. september 2016 Kjenner meg igjen =) Jeg vil anbefale PPU, Praktisk Pedagogisk Utdanning, 1 år på heltid. Da er du kvalifisert til å jobbe som lærer innen Helsefagarbeiderfaget på Videregående Skole. tar du flere fag, kan du undervise i faget fra 5.trinn. Du kan også undervise i Mat og Helse på skolen. Etter 13 år som Sykepleier, er jeg snart ferdig Grunnskolelærer. Det anbefales =) Anonymous poster hash: 3903d...b0f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #28 Skrevet 2. september 2016 Jobber på poliklinikk og har kun dagtidarbeid. Fri helger og røde dager. Har hektiske dager og ingen vikarer som kommer inn ved sykdom pga avanserte oppgaver. Men alikevel jeg slipper stell,mating og følge på do osv. Mye fokus på kommunikasjon og prosedyrer. I tillegg fra pasienter fra 0-100 år. Med egen barneseksjon med alt fra premature til 17 åringer 😊 Anonymous poster hash: 05178...e7f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #29 Skrevet 2. september 2016 Dere som sier helsesøster må vite at det oftest krever mange år i yrket for å komme inn, gode karakterer og relevant praksis. Anonymous poster hash: b938c...ff0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #30 Skrevet 2. september 2016 Velg anestesi. Kortvarig pasientkontakt, kun en pasient om gangen og vaktene kan være veldig rolige ( men helt Texas og ). Givende jobb, veldig spennende og selvstendig. Anonymous poster hash: f28b6...ebd
savvy Skrevet 2. september 2016 #31 Skrevet 2. september 2016 Nei, men det handler om barna mine og dine, som potensielt må møtes av en udugelig sykepleier som er lei av jobben sin, mens de er i sin mest sårbare fase! Sånne folk som HI KAN IKKE jobbe i helsevesenet, og aller minst med barn!! Anonymous poster hash: 157ee...688 På hvilket grunnlag kaller du henne udugelig ? Selv om hun ikke trives i jobben, så betyr vel ikke det at hun ikke gjør sitt ytterste på jobb. Du har 0 forutsetning for å komme med denne påstanden, og det er direkte slemt av deg å holde på slik !!!
savvy Skrevet 2. september 2016 #32 Skrevet 2. september 2016 Skam deg! Vær glad folk tar vare på dine når du ikke evner og mestrer det. At hi synes jobben er slitsom betyr ikke at hun uttrykker ovenfor pasientene at hun ikke trives i yrket sitt. Det går an å gjøre alt man kan for å være en god sykepleier påjobb, være utslitt hjemme og se seg omkring etter noe annet. Dra et annet sted med bedreviterholdningene dine. Anonymous poster hash: d5dcd...1db Nå var ikke du noe bedre enn anni Her da. At hun ikke evner og greier å ta vare på barnet sitt ? Om barnet er så sykt at en sykepleier behøves, da har det ingenting med mor/fars omsorgsevne å gjøre vel.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #33 Skrevet 2. september 2016 Nå var ikke du noe bedre enn anni Her da. At hun ikke evner og greier å ta vare på barnet sitt ? Om barnet er så sykt at en sykepleier behøves, da har det ingenting med mor/fars omsorgsevne å gjøre vel. Hun ga bare den anonyme tilbake med samme mynt og så kan hun tygge litt på den og se hvordan det kjennes ut. Lurer på hva den anyonyme jobber med siden hun aldri er lei. Kanskje hun lever på mannen slik hun foreslår at hi skal. Hun er sikkert feit og ekkel også. Ikke kan hun lage ordentlige barn heller. Hvordan kjennes det ut du anonyme at andre oppfatter ting om deg ut fra det du har skrevet her? Anonymous poster hash: 66c6a...6ca
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #34 Skrevet 2. september 2016 Kjenner du deg selv så dårlig at du virkelig ikke forsto at du ikke egner deg til denne jobben? Det er provoserende at vi som familie skal være nødt til å støte på sånne som deg hvis barna våre trenger helsehjelp. Og attpå til har det offentlige vært med på å betale for utdanningen din. Hvis du vil ha en rolig jobb uten for mye ansvar, anbefaler jeg butikkjobb. Eller la en mann forsørge deg og sitt på rompa. Anonymous poster hash: 157ee...688 What? Har du spist for mange sure padder i dag eller? Anonymous poster hash: 643aa...8b0
savvy Skrevet 2. september 2016 #35 Skrevet 2. september 2016 Hun ga bare den anonyme tilbake med samme mynt og så kan hun tygge litt på den og se hvordan det kjennes ut. Lurer på hva den anyonyme jobber med siden hun aldri er lei. Kanskje hun lever på mannen slik hun foreslår at hi skal. Hun er sikkert feit og ekkel også. Ikke kan hun lage ordentlige barn heller. Hvordan kjennes det ut du anonyme at andre oppfatter ting om deg ut fra det du har skrevet her? Anonymous poster hash: 66c6a...6ca Hæ? Hvordan det føles for meg at andre oppfatter til om en annen ? Forvirra jeg nå. Var det meg eller annie du forsøkte å være slem med ? Og uansett hvem av oss, så var det ikke så bra innsats. Ble bare forvirret jeg
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #36 Skrevet 2. september 2016 Anbefaler saksbehandlerjobb! Enkelte av dem vil helst ha folk med helsefaglig utdanning. Det kommer an på hvor saksbehandlingsjobben er. Du får fleksitid, kjernetid, lite eller ingen stress, stor autonomi over arbeidsdagen. Anonymous poster hash: 0395a...34f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #37 Skrevet 2. september 2016 HI virker overhode ikke udugelig i jobben! Hun virker derimot som en veldig pliktoppfyllende og omsorgsfull sykepleier, og det er derfor hun nå er lei. Har du noen sinne prøvd å jobbe som pleieassistent/sykepleier/helsefagarbeider? Jeg sluttet som sykepleier av samme grunn som HI. Jeg var dyktig i jobben, omsorgsfull og pliktoppfyllende, men det var også derfor jeg gikk lei. Som sykepleier skal du ta morgenstell, dele ut medisiner, lage til frokost, stelle sår +++ prosedyrer, legevisitt, lunsj, noen sårstell du ikke rakk på morgenen, endre prosedyrer/pleieplaner/medikamentlister etter legevisitten +++ alt dette mens du blir avbrutt 100 ganger. Lunsj kan du bare glemme siden du har så mye å gjøre, overtid hver dag fordi du ikke har hjerte til å avvise fru Jensen på rom 302 som må på do NÅ. Så må selvfølgelig herr Hansen på rom 307 på do. Så kom du på at du hadde glemt å tømme urinposen til damen på 304, mens herr Nilsen som er dement har tatt avføring og klistret utover hele rommet sitt. Så må du selvfølgelig skrive rapport om alt dette før du kan gå hjem 1 time etter vakten var slutt. Til tross for at du har løpt hele dagen, droppet lunsjen og jobbet overtid, så går du hjem med en gnagende følelse i magen av at du skulle gjort så mye mer.. Så at man er lei behøver absolutt ikke bety at man er en dårlig sykepleier. Jeg tror at man må bli flink til å sette grenser for seg selv, si nei og gå hjem til rett tid hvis man skal klare å holde ut i lengden. Så får man heller lære seg å leve med følelsen av dårlig samvittighet og å ikke strekke til. Jeg fikk meg en kontorjobb, men det ble for kjedelig. Det var ikke derfor jeg ville bli sykepleier. Nå har jeg begynt på et helt nytt studie og er veldig glad for det. Anonymous poster hash: 4e6de...b95 Dette👆 Anonymous poster hash: d5dcd...1db
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #38 Skrevet 2. september 2016 Nå var ikke du noe bedre enn anni Her da. At hun ikke evner og greier å ta vare på barnet sitt ? Om barnet er så sykt at en sykepleier behøves, da har det ingenting med mor/fars omsorgsevne å gjøre vel. Er du mindre begavet? De FLESTE har ikke kompetanse til å yte forsvarlig helsehjelp til personer innlagt på sykehus, barn eller ei. Da trenger man en med kompetanse, i dette tilfelle en sykepleier. Anonymous poster hash: d5dcd...1db
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #39 Skrevet 2. september 2016 Quick fix: Stillingskutt. Det er utrolig hvor mye greiere det blir med litt lavere belastning. Anonymous poster hash: 0f0e1...1de
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #40 Skrevet 2. september 2016 Moren min sa jeg kunne bli hva jeg ville, så lenge jeg ikke ble sykepleier... Mange kvinner som har gått i den fella der... Anonymous poster hash: cc79d...657
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #41 Skrevet 2. september 2016 Nei, men det handler om barna mine og dine, som potensielt må møtes av en udugelig sykepleier som er lei av jobben sin, mens de er i sin mest sårbare fase! Sånne folk som HI KAN IKKE jobbe i helsevesenet, og aller minst med barn!! Anonymous poster hash: 157ee...688 Herregud menneske! Hun utfører sikkert jobber sin som hun skal selv om hun hater den 😉 Anonymous poster hash: 6b022...577
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #42 Skrevet 2. september 2016 En venninne av meg jobber i et privat firma for bedriftshelsetjeneste. Hun har rolige fine dager, og i tillegg tjener hun godt. Tidligere jobbet hun innen eldreomsorg og ble utrolig sliten av alt stresset, hun har fått en helt ny livskvalitet etter jobbskifte. Dersom du vil jobbe med barn må du nok videreutdanne deg (med mindre om du er veldig heldig). Anonymous poster hash: 87786...069
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #43 Skrevet 2. september 2016 Jeg jobber med helsefag i pasientorganisasjon! Elsker jobben min. Får fortsatt brukt sykepleier utdanningen min, men får også brukt andre sider av meg. Anonymous poster hash: d6783...166
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #44 Skrevet 2. september 2016 Har jobbet turnus i nesten 20 år. Anbefaler selvsagt videreutdanning, men at man automatisk får srg jobb (dagjobb) som helsesøstre feks er bare tull. Det er lite jobber ledig og mange om beinet. Mange, som meg, har jobbet lenge i helsevesenet og ønsker seg en dagjobb. Jeg har hatt dagjobb et par år nå, men jeg må si st det er vel så tungt som å jobbe turnus. Anonymous poster hash: 9275d...038
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #45 Skrevet 2. september 2016 OI, for en respons. Jeg vil si tusen tusen takk for mange gode forslag Skal sette meg ned å lete litt nå, lettere når man har noe konkret å se etter. Ha en riktig god helg alle sammen! Og ikke heng dere opp i den første kommentaren, vet selv at jeg gjør så godt jeg kan Hi Anonymous poster hash: 28949...4f1
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #46 Skrevet 2. september 2016 Bare 1 år siden jeg ble ferdig utdannet, og allerede nå misliker jeg yrket mitt sterkt. - Misliker turnus - Misliker alt stresset det medfører - Misliker at det aldri blir leid inn ekstra personell ved sykdom og at dagene føler uoverkommelige - Er lei stell og mating - Og ikke minst lei slitne kollegaer som også synes det er for mye Jeg jobber på en måte på ei veldig fin avdeling med hyggelige ansatte og godt miljø, men kjenner at dette virkelig ikke er yrket for meg. Jeg har til nå testet psykiatri, hj.spl, sykehjem, kirurgisk og medisinsk avdeling (via praksis) barneavdeling som jobb. Allerede nå kjenner jeg at dette er helt feil. Jeg aner ikke hva jeg vil i verden, og det er frustrerende at jeg har kostet på meg ei utdanning jeg ikke trives med. Har noen tips til andre ting jeg kan prøve å søke på som sykepleier hvor jeg kommer unna sengepost og kanskje kan jobbe med barn? Vær så snill og kom med alt av tips og gode råd, jeg kveles av dette livet jeg lever nå med uoverkommelige hverdager og null energi! Anonymous poster hash: 28949...4f1 Du skriver ikke hvor du jobber, men tipper det er sykehjem? Jeg jobbet selv slik i to år, aldri en rolig dag. Sykepleierne syntes jeg direkte synd på, de ble utsatt for en konstant psykisk og fysisk stress.. spesielt i perioder hvor det mer føltes ut som et sykehus kontra sykehjem. Jeg svarte deg tidligere i tråden. Omsorgsbolig ble en ny hverdag for meg. Mater omtrent ingen, og det er ikke slik at du må løpe rundt for å rekke over alle. Man slipper gå hjem med konstant dårlig samvittighet. Har hatt sykepleier-kolleger og de har en helt annen hverdag enn de på sykehjem.. Ønsker deg lykke til, forstår deg så sinnsykt godt. Anonymous poster hash: 2fbbd...baf
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #47 Skrevet 2. september 2016 Kjenner du deg selv så dårlig at du virkelig ikke forsto at du ikke egner deg til denne jobben? Det er provoserende at vi som familie skal være nødt til å støte på sånne som deg hvis barna våre trenger helsehjelp. Og attpå til har det offentlige vært med på å betale for utdanningen din. Hvis du vil ha en rolig jobb uten for mye ansvar, anbefaler jeg butikkjobb. Eller la en mann forsørge deg og sitt på rompa. Anonymous poster hash: 157ee...688 Tror du hun lar det gå utover pasientene sine? Jeg er selv sykepleier og har valgt en annen vei fordi jeg var lei turnus, overarbeidet, overtid osv osv.. men grunnen til at man er sliten og overarbeidet er jo fordi vi setter pasienten først! Vet du hvor mange sykepleiere sommer på jobb hver skapte dag uten å gå på do engang gjennom 7.5 time jobb? Eller for å ikke snakke om matpause? Det er veldig mange...hvorfor? Fordi pasienten kommer først. Så den eneste som er provoserende her, er deg.... Anonymous poster hash: ce82a...03e
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #48 Skrevet 2. september 2016 Kjenner du deg selv så dårlig at du virkelig ikke forsto at du ikke egner deg til denne jobben? Det er provoserende at vi som familie skal være nødt til å støte på sånne som deg hvis barna våre trenger helsehjelp. Og attpå til har det offentlige vært med på å betale for utdanningen din. Hvis du vil ha en rolig jobb uten for mye ansvar, anbefaler jeg butikkjobb. Eller la en mann forsørge deg og sitt på rompa. Anonymous poster hash: 157ee...688 Skikkelig sjarmtroll, du! Jeg er hellig overbevist om at du treffer mange mennesker som blir kjempepositivt innstilt til deg om du entrer verden på den måten. HI har en vanvittig slitsom jobbhverdag, man kan ikke vite hvor slitsomt det er uten å ha prøvd. Det er synd at så mange sykepleiere blir utbrent, både du og andre trenger dem sårt innimellom. Ha det i bakhodet neste gang du er på sykehus. Det er like slitsomt for sykepleiere å lære rundt med dårlig tid som det er for andre. Du burde skamme deg. Anonymous poster hash: 57c70...618
savvy Skrevet 2. september 2016 #49 Skrevet 2. september 2016 Er du mindre begavet? De FLESTE har ikke kompetanse til å yte forsvarlig helsehjelp til personer innlagt på sykehus, barn eller ei. Da trenger man en med kompetanse, i dette tilfelle en sykepleier. Anonymous poster hash: d5dcd...1db Jeg mindre begavet ? Er cel det jeg poengterte her. At omsorgsevnen har da ikke noe å si om man behøver sykepleier. Fatter du ? Lurer på hvem av oss to som er mindre begavet jeg. Jeg kan i alle fall å lese ordentlig. Ro deg ned 15 hakk, les igjen. Så kanskje du klarer å forstå det som alle andre gjorde ? Herregud altså. Inne her er. Hele verden på hodet . Haaha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå