Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #1 Skrevet 2. september 2016 Bare 1 år siden jeg ble ferdig utdannet, og allerede nå misliker jeg yrket mitt sterkt. - Misliker turnus - Misliker alt stresset det medfører - Misliker at det aldri blir leid inn ekstra personell ved sykdom og at dagene føler uoverkommelige - Er lei stell og mating - Og ikke minst lei slitne kollegaer som også synes det er for mye Jeg jobber på en måte på ei veldig fin avdeling med hyggelige ansatte og godt miljø, men kjenner at dette virkelig ikke er yrket for meg. Jeg har til nå testet psykiatri, hj.spl, sykehjem, kirurgisk og medisinsk avdeling (via praksis) barneavdeling som jobb. Allerede nå kjenner jeg at dette er helt feil. Jeg aner ikke hva jeg vil i verden, og det er frustrerende at jeg har kostet på meg ei utdanning jeg ikke trives med. Har noen tips til andre ting jeg kan prøve å søke på som sykepleier hvor jeg kommer unna sengepost og kanskje kan jobbe med barn? Vær så snill og kom med alt av tips og gode råd, jeg kveles av dette livet jeg lever nå med uoverkommelige hverdager og null energi! Anonymous poster hash: 28949...4f1
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 Nattevakt. Bolig for mindreårige asylsøkere, psykisk utv.hemmede, legevakt, psykiatri m.m. Da jobber du kun 3-4 netter og har ei uke fri! Arbeidsmengden på natt er også mye mindre. Anonymous poster hash: 5edfb...34d
Julie (: Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Jobber ikke i helsevesenet selv, men hva med å ta videreutdanning så du kan bli helsesøster? :-)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 Ta videreutdanning. Det er en drøss helsefaglige mastere du som sykepleier kan ta og som gjlr det enklere for deg å søke andre type stillinger. Eks: folkehelse, klinisk helsearbeid, krisehåndtering, veiledning, rus, psykiatri, eldreomsorg, rehabilitering, barn.. Anonymous poster hash: 65cab...89d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 Bare 1 år siden jeg ble ferdig utdannet, og allerede nå misliker jeg yrket mitt sterkt. - Misliker turnus - Misliker alt stresset det medfører - Misliker at det aldri blir leid inn ekstra personell ved sykdom og at dagene føler uoverkommelige - Er lei stell og mating - Og ikke minst lei slitne kollegaer som også synes det er for mye Jeg jobber på en måte på ei veldig fin avdeling med hyggelige ansatte og godt miljø, men kjenner at dette virkelig ikke er yrket for meg. Jeg har til nå testet psykiatri, hj.spl, sykehjem, kirurgisk og medisinsk avdeling (via praksis) barneavdeling som jobb. Allerede nå kjenner jeg at dette er helt feil. Jeg aner ikke hva jeg vil i verden, og det er frustrerende at jeg har kostet på meg ei utdanning jeg ikke trives med. Har noen tips til andre ting jeg kan prøve å søke på som sykepleier hvor jeg kommer unna sengepost og kanskje kan jobbe med barn? Vær så snill og kom med alt av tips og gode råd, jeg kveles av dette livet jeg lever nå med uoverkommelige hverdager og null energi! Anonymous poster hash: 28949...4f1 Dwet fins jo også kontorjobber for folk med sykepleierutdanning. Anonymous poster hash: 0aa1c...8bd
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 Avd.leder på post/sykehjem?da har du kontorjobb, slipper turnus og slipper stell/mating. Anonymous poster hash: b85bb...532
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 Kjenner du deg selv så dårlig at du virkelig ikke forsto at du ikke egner deg til denne jobben? Det er provoserende at vi som familie skal være nødt til å støte på sånne som deg hvis barna våre trenger helsehjelp. Og attpå til har det offentlige vært med på å betale for utdanningen din. Hvis du vil ha en rolig jobb uten for mye ansvar, anbefaler jeg butikkjobb. Eller la en mann forsørge deg og sitt på rompa. Anonymous poster hash: 157ee...688
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #8 Skrevet 2. september 2016 Kjenner meg så igjen i alt du skriver! Jobbet fulltid i ett år og jeg har aldri vært så sliten før, både fysisk og mentalt. Jeg skal prøve meg som nattevakt, likte godt å jobbe netter i praksis. Anbefaler å prøve det om det er mulig med unger og mann. Anonymous poster hash: 6067b...02b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #9 Skrevet 2. september 2016 Kjenner du deg selv så dårlig at du virkelig ikke forsto at du ikke egner deg til denne jobben? Det er provoserende at vi som familie skal være nødt til å støte på sånne som deg hvis barna våre trenger helsehjelp. Og attpå til har det offentlige vært med på å betale for utdanningen din. Hvis du vil ha en rolig jobb uten for mye ansvar, anbefaler jeg butikkjobb. Eller la en mann forsørge deg og sitt på rompa. Anonymous poster hash: 157ee...688 Du blir provosert? Herregud. Dette handlet ikke om deg. Anonymous poster hash: 65cab...89d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #10 Skrevet 2. september 2016 Jeg jobber natt i nattpatruljen. Gjort det siden jeg var ferdig utdannet for 4 år siden. Jeg jobber 7 netter over 2 uker og deretter fri 9 dager. Trives veldig godt. Det er selvfølgelig tungt til tider, men friperioden og mindre jobb for mer penger er fristende. Dette er 60% stilling og jeg tar ofte ekstravakter utenom. Kanskje ikke den største utfordringen med prosedyrer osv, men det varierer. Jobber i team på 2 og 2. Anonymous poster hash: b938c...ff0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #11 Skrevet 2. september 2016 Jeg har jobbet som sykepleier i 3 år men jeg visste hva jeg gikk til siden jeg har mange år i helsevesenet bak meg😊Jobber i legevakt som nattevakt. Greit betalt for lite jobb:)Perfekt om du har barn:) Anonymous poster hash: 2aee7...dc8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #12 Skrevet 2. september 2016 Du blir provosert? Herregud. Dette handlet ikke om deg. Anonymous poster hash: 65cab...89d Nei, men det handler om barna mine og dine, som potensielt må møtes av en udugelig sykepleier som er lei av jobben sin, mens de er i sin mest sårbare fase! Sånne folk som HI KAN IKKE jobbe i helsevesenet, og aller minst med barn!! Anonymous poster hash: 157ee...688
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #13 Skrevet 2. september 2016 Kjenner du deg selv så dårlig at du virkelig ikke forsto at du ikke egner deg til denne jobben? Det er provoserende at vi som familie skal være nødt til å støte på sånne som deg hvis barna våre trenger helsehjelp. Og attpå til har det offentlige vært med på å betale for utdanningen din. Hvis du vil ha en rolig jobb uten for mye ansvar, anbefaler jeg butikkjobb. Eller la en mann forsørge deg og sitt på rompa. Anonymous poster hash: 157ee...688 Jepp, jeg gjorde visst det. Jeg liker å jobbe med mennesker, men da jeg utdannet meg til sykepleier kunne jeg ikke drømme om at arbeidsmengden og tyngden var SÅ stor. Hadde koset meg på jobb hvis dagene var overkommelige, men det verste er at jeg aldri får fullført arbeidsoppgavene. For meg er ikke det godt nok. Jeg blir sliten av det høye tempoet, at jeg aldri får fullført en oppgave uten at minst 4 personer skal ha tak i meg, jeg blir alltid avbrutt av pasienter, pårørende, leger, andre sykepleiere, prester osv. Jobben kunne vært så mye bedre, men for alle er det større fokus på å komme seg gjennom dagene. Vi er veldig underbemannet med høyt overbelegg på avdelingen (har gjerne ansvar for medisiner, stell, legevisitt osv for 5-7 pasienter, når vi egentlig skal ha 3-4), og det tar kraftig på. Så nei, hvordan kunne jeg vite hva jeg gikk til når man ikke får testet seg som sykepleier før man er ferdig utdannet? Har jobbet i butikk, det var kjedelig, men heller det enn dette tempoet. Å sitte hjemme er uaktuelt, det er jeg for rastløs til. Hi Anonymous poster hash: 28949...4f1
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #14 Skrevet 2. september 2016 Nei, men det handler om barna mine og dine, som potensielt må møtes av en udugelig sykepleier som er lei av jobben sin, mens de er i sin mest sårbare fase! Sånne folk som HI KAN IKKE jobbe i helsevesenet, og aller minst med barn!! Anonymous poster hash: 157ee...688 Hehe, utifra det jeg skriver har du allerede dømt meg til å være udugelig? Veldig interessant. Siden du er så bastant i meningene dine skal jeg ikke si deg imot, men jeg VET at jeg likevel gjør en god jobb med pasienter og pårørende selv om jeg er dritt lei. Får stadig skryt, og folk tror faktisk jeg stortrives. Utrolig hva som kan skjules bak ett smil. Hi Anonymous poster hash: 28949...4f1
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #15 Skrevet 2. september 2016 Nei, men det handler om barna mine og dine, som potensielt må møtes av en udugelig sykepleier som er lei av jobben sin, mens de er i sin mest sårbare fase! Sånne folk som HI KAN IKKE jobbe i helsevesenet, og aller minst med barn!! Anonymous poster hash: 157ee...688 Ta deg en bolle! Hun er jo ikke udugelig selv om hun hater jobben sin. Sykepleierne er underbemannet og stresset. Anonymous poster hash: a4e02...6c8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #16 Skrevet 2. september 2016 Nei, men det handler om barna mine og dine, som potensielt må møtes av en udugelig sykepleier som er lei av jobben sin, mens de er i sin mest sårbare fase! Sånne folk som HI KAN IKKE jobbe i helsevesenet, og aller minst med barn!! Anonymous poster hash: 157ee...688 Nå du roe deg ned noen hakk. At hun ikke liker jobben sin, betyr ikke at hun er udugelig. Og hun vil jo finne noe annet som passer henne bedre, og spør om råd. Ikke drittkasting fra ei som tydeligvis har en dårlig dag Anonymous poster hash: 459bf...47a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #17 Skrevet 2. september 2016 Videreutdanning, jordmor og helsesøster er sikkert fine jobber? Men da må du ha jobbet to år først. Eller start i omsorgsbolig.. Mindre trøkk enn på sykehjem og roligere dager (hvertfall hos oss) Anonymous poster hash: 2fbbd...baf
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #18 Skrevet 2. september 2016 Nå du roe deg ned noen hakk. At hun ikke liker jobben sin, betyr ikke at hun er udugelig. Og hun vil jo finne noe annet som passer henne bedre, og spør om råd. Ikke drittkasting fra ei som tydeligvis har en dårlig dag Anonymous poster hash: 459bf...47a Vi har vært en god del på barneavdeling på sykehus med barnet vårt. Tro meg, man merker fort hvem som liker og ikke liker jobben sin! En stor del av jobben som sykepleier for barn, er å vinne barnets tillit og få det til å føle seg litt bedre i en kjip situasjon. Klarer man ikke det, er man udugelig. Og er man lei jobben sin, lei av "stell" osv, er det svært liten sjanse for at man klarer å gjøre dette på en tilfredsstillende måte. Anonymous poster hash: 157ee...688
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #19 Skrevet 2. september 2016 Vi har vært en god del på barneavdeling på sykehus med barnet vårt. Tro meg, man merker fort hvem som liker og ikke liker jobben sin! En stor del av jobben som sykepleier for barn, er å vinne barnets tillit og få det til å føle seg litt bedre i en kjip situasjon. Klarer man ikke det, er man udugelig. Og er man lei jobben sin, lei av "stell" osv, er det svært liten sjanse for at man klarer å gjøre dette på en tilfredsstillende måte. Anonymous poster hash: 157ee...688 Hva er det du ikke skjønner med hi sitt innlegg? Hun spør om tips for å kunne bruke utdannelsen sin på en annen måte enn det hun gjør nå. Hva hjelper det henne at du rakker ned på henne Anonymous poster hash: 459bf...47a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #20 Skrevet 2. september 2016 Enig med de som sier at etterutdanning kan være smart. Ta ett ekstra år, og bli helsesøster. Da får du litt mer kontorjobb, og får hjelpe barn og unge. Du kan jobbe på helsestasjon, skole etc, og du jobber vel da bare vanlig dagtid, ikke turnus. Jeg var ferdig utdannet med (god gammeldags) cand.mag innen blant annet språk og historie for ca 15 år siden. Fikk så en jobb som jeg på papiret ville elske, og som jeg passet til. Jeg hatet etterhvert jobben som pesten, og grudde meg til å gå på jobb hver dag. Det var rett og slett ikke som jeg så for meg at det skulle bli. En dag fikk jeg nok, sa opp, og søkte etterutdanning. Endte med å ta PPU, og ble adjunkt med tilleggsutdanning. Har nå jobbet som lærer i ca ti år, og simpelthen elsker jobben min. Jeg er så glad jeg gjorde noe med det som plaget meg. Det var hardt å plutselig skulle klare seg på studielån igjen, men vel verdt det i lengden. Lykke til videre HI! Anonymous poster hash: 847fb...aa9
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #21 Skrevet 2. september 2016 Hva er det du ikke skjønner med hi sitt innlegg? Hun spør om tips for å kunne bruke utdannelsen sin på en annen måte enn det hun gjør nå. Hva hjelper det henne at du rakker ned på henne Anonymous poster hash: 459bf...47a Jeg skjønner alt ved innlegget hennes. Jeg sier meg enig i at hun bør slutte, og har et konkret jobbforslag (butikk). Anonymous poster hash: 157ee...688
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #22 Skrevet 2. september 2016 Jeg vil anbefale deg å snakke med et bemanningsbyrå. De har sikkert god oversikt over ledige jobber der man ønsker sykepleiere. Ellers VET jeg at det jobber en hel del sykepleiere i f.eks. IT-jobber på sykehus og i firmaer som driver med f.eks. journalsystemer. Jeg tenker meg at det sikkert finnes saksbehandlingsjobber i forsikringsselskaper der sykepleiere brukes. Anonymous poster hash: ee5cf...5cc
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #23 Skrevet 2. september 2016 Kjenner du deg selv så dårlig at du virkelig ikke forsto at du ikke egner deg til denne jobben? Det er provoserende at vi som familie skal være nødt til å støte på sånne som deg hvis barna våre trenger helsehjelp. Og attpå til har det offentlige vært med på å betale for utdanningen din. Hvis du vil ha en rolig jobb uten for mye ansvar, anbefaler jeg butikkjobb. Eller la en mann forsørge deg og sitt på rompa. Anonymous poster hash: 157ee...688 Skam deg! Vær glad folk tar vare på dine når du ikke evner og mestrer det. At hi synes jobben er slitsom betyr ikke at hun uttrykker ovenfor pasientene at hun ikke trives i yrket sitt. Det går an å gjøre alt man kan for å være en god sykepleier påjobb, være utslitt hjemme og se seg omkring etter noe annet. Dra et annet sted med bedreviterholdningene dine. Anonymous poster hash: d5dcd...1db
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #24 Skrevet 2. september 2016 Hva med jobb på andre typer avdelinger, poliklinikk, røntgen, eller private klinikker, apotek, legesenter, bedriftshelsetjeneste? Hva med å videreutdanne deg til anestesisykepleier? Anonymous poster hash: 459bf...47a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #25 Skrevet 2. september 2016 Nei, men det handler om barna mine og dine, som potensielt må møtes av en udugelig sykepleier som er lei av jobben sin, mens de er i sin mest sårbare fase! Sånne folk som HI KAN IKKE jobbe i helsevesenet, og aller minst med barn!! Anonymous poster hash: 157ee...688 Du er jo ikke i vater. Du vet ingentung om egenskapene HI har som sykepleier. Kan henne hun er sjeldent god! Den mest udugelige sykepleieren jeg har møtt (jeg jobber i helsevesenet) var en som elsket jobben sin. Anonymous poster hash: 65cab...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå