Gå til innhold

Hvor lytt er det vanlig at det er når man leier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier for første gang en sokkelleilighet og er overrasket over hvor lytt det er. Jeg hører når de mister bestikk i gulvet, jeg hører når mobilen deres ringer og når de går over gulvet er det som om at vi bor sammen og at det kun er en åpen trapp i mellom leilighetene våre. Utrolig nok hører jeg ikke prating, men barnegråt og skriking er veldig tydelig. Vurderer å flytte, men ikke om dette er vanlig og at jeg må regne med det uansett hvor jeg kommer. Noen som vet hvor lytt det er vanlig å ha det når man bor to stykker i samme hus?

Anonymous poster hash: b4f91...e05
Skrevet

Du vil alltid høre lyder, spesielt når noe mistes i gulvet eller tramper over gulvet. Stemmer og lyder fra telefonen, er ikke vanlig å høre. Vi har både lydbøyler, trinnplater og ekstra isolasjon, men noen lyder kommer gjennom uansett.

Anonymous poster hash: f5f0f...c97

Skrevet

Det kommer jo helt an på huset. Der moren min leier hører de ingenting fra leiligheten til huseier. Men de leier i 2. etasje, man hører nok mer når man bor nederst.

Selv bor vi i rekkehus, og her hører vi ikke vanlige hverdagslyder, men vi hører det når tenåringen ved siden av kjefter på foreldrene eller smeller med dørene. ;)

Anonymous poster hash: 8694d...9da
Skrevet

Jeg har bodd i gammel blokk i mange år.Her hører jeg alt .Jeg bor i 3 etasje å hører når de krangler i 1 etasje. Hører alt.Når folk under å over meg kommer å går.Helt sykt.Har endelig flyttet.

Anonymous poster hash: 4afd5...50e
Skrevet

Vi har utleieleilighet som vi har lydisolert. Ifølge leieboer hører hun oss nesten aldri. Vi har soverom over, da, så er ikke mest aktivtet i den delen av huset.

Skrevet

Jeg eide rekkehus. Hørte godt at de gikk i trappen. Hørte musikk.

Hørte at de hadde sex hver kveld 😣😣

Dette ble bygget i 2006, bodde der fra det var helt nytt til jeg ikke orket mer

Anonymous poster hash: 328ce...dbf

Skrevet

Bor tilsvarende. Hører skritt, ting som mistes, musikk om den er veldig høy, når det støvsuges osv. Jeg hører alt som er i kontakt med gulvet, men ikke ting som vanlig prat eller lyden av tv'en.

Anonymous poster hash: a781e...b49

Skrevet

Du må nok bare akseptere en del lyd. Jeg har leieboere som har klagd over det utroligste. F.eks. at  ungen spilte et instrument (ikke kraftig og hun var helt fersk) kl. 9 på en hverdag i andre enden av huset. Masse klaging på at vi dusjet om morgnen osv. Viste seg at de ikke ville ha vinduet åpent og så måtte de ha alle dørene i leiligheten åpen. Ikke rart de hørte ting da (soverommet er helt i andre enden av der vi har våre oppholdsrom.

Jeg er glad for at de flyttet. Har aldri hatt så mye klaging før.

MEN jeg har hatt leieboere hvor tenåringen viste seg å bli helt krakilsk og dauhørt på en gang. Dundret i vegger, smalt i dører og spilte musikk midt på natta så vi våknet. Fikk da beskjed om at det var så "lytt". Jeg satte på musikk på det rommet med normal lyd og vi hørte ingen ting oppe.

Anonymous poster hash: 8603e...03c
Skrevet

Du må nok bare akseptere en del lyd. Jeg har leieboere som har klagd over det utroligste. F.eks. at  ungen spilte et instrument (ikke kraftig og hun var helt fersk) kl. 9 på en hverdag i andre enden av huset. Masse klaging på at vi dusjet om morgnen osv. Viste seg at de ikke ville ha vinduet åpent og så måtte de ha alle dørene i leiligheten åpen. Ikke rart de hørte ting da (soverommet er helt i andre enden av der vi har våre oppholdsrom.

Jeg er glad for at de flyttet. Har aldri hatt så mye klaging før.

MEN jeg har hatt leieboere hvor tenåringen viste seg å bli helt krakilsk og dauhørt på en gang. Dundret i vegger, smalt i dører og spilte musikk midt på natta så vi våknet. Fikk da beskjed om at det var så "lytt". Jeg satte på musikk på det rommet med normal lyd og vi hørte ingen ting oppe.

Anonymous poster hash: 8603e...03c

Jeg har ingenting i mot litt lyder. Vaskemaskin som går, dusjing, skritt over gulvet osv. er helt ok! Men jeg får inntrykk av at det er ekstremt lytt her i forhold til andre steder. Nå har jo ikke jeg noe å sammenligne med, men alle (faktisk - alle) som har vært på besøk hos meg har kommentert hvor ekstremt lytt det er her. Så da tenker jeg kanskje at det ikke er så vanlig og at jeg kan være heldig å finne et sted som er litt roligere. Får se litt på det! Trives godt ellers

Anonymous poster hash: b4f91...e05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...