Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #1 Skrevet 2. september 2016 Jeg synes det høres utrolig merkelig ut! Vi er tre i familien som bytter lege. På det gamle legekontoret sa dem at jeg kan komme og hente journalene til uka for å levere på det nye kontoret. Men er det virkelig slik det gjøres? Får det nye legekontoret en diger bunke med papirer som de manuelt må skanne inn på sitt system? Anonymous poster hash: 34e3e...44e
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 De fleste overleverer ikke gammel journal videre. Eventuelt noen viktige epikriser ved kronisk sykdom Anonymous poster hash: 7a616...42c
Mamma til 2 søte Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Dere skal jo ikke gjøre noe. Dette blir ordnet automatisk.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 Dere skal jo ikke gjøre noe. Dette blir ordnet automatisk. Nei...det gjør det ikke. Anonymous poster hash: 7a616...42c
Julie (: Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 Jeg gjorde det sånn som legekontoret ditt skisserer. Ble eheftig scannejobb for de hos den nye legen, men fikk skryt av fastlegen for at jeg hadde sendt med journalen.
Direkte Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 Dere skal jo ikke gjøre noe. Dette blir ordnet automatisk. Nei, det blir det ikke. Hi, du må selv sørge for å få med deg journalen til ny lege. https://helsenorge.no/behandlere/bytte-av-fastlege
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 Jeg gjorde det da jeg byttet. Alt ligger i arkivet hos det nye legekontoret. Ingenting er skannet Anonymous poster hash: 861a9...de0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #8 Skrevet 2. september 2016 Hos meg ble dette ordnet elektronisk. Trur det ble sendt en cd eller noe. Betalte 75 ,- for det. Rart at noen fortsatt bruker papir... Var veldig greit for jeg trengte en legeerklæring til lånekassen, og da kunne nye legen bare se på gamle notater og skrive med god samvittighet. Ikke ellers lett å dokumentere sjukdom langt tilbake i tid. Anonymous poster hash: 352d0...d28
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #9 Skrevet 2. september 2016 Du må be om det selv da ingen andre har lov til å få ut din journal. Noen får i papirutgave og andre på cd. Alltid kjempe gøy å scanne inn journaler på 3-400 sider..hehe.. Anonymous poster hash: a369a...a62
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #10 Skrevet 2. september 2016 Kan være greit for de som vil ha "en ny start". Jeg syns det var flott at jeg slapp å ha fortiden med meg til den nye legen. Anonymous poster hash: cc241...1a1
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #11 Skrevet 2. september 2016 En ting er ny start, men er hele journalen virkelig relevant for ny fastlege? For noen er den sikkert det, men for min del, som har vært innom en gang i skuddåret, er fulgt opp vanlig i graviditeter og lignende, tenker jeg det er helt unyttig å bruke tid på å overføre journal. Anonymous poster hash: 58714...731
Mamma til 2 søte Skrevet 2. september 2016 #12 Skrevet 2. september 2016 Nei...det gjør det ikke. Anonymous poster hash: 7a616...42c Må man virkelig ta med seg sin egen journal fysisk til det nye legekontoret?? Har jeg aldri gjort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå