Gå til innhold

Hva kjøper man til en nybakt mor og en nyfødt når man skal besøke de på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke blomster! Uting på sykehus generelt, og bare pes å frakte hjem.

Klær er rimelig bankers. Gjerne i str 60. Skinntøfler hadde også vært en fin gave nå om høsten

Anonymous poster hash: b8b38...3e4

Dropp blomster. De er ganske strenge mtp blomster på sykehus. Gå på sykehusets hjemmeside og se.

Ting til baby er jo koselig 😃må ikke bare være klær

Anonymous poster hash: fb8e7...b09

Akkurat kommet hjem med en liten tass, og blomstene vi fikk kastet jeg rinelig kjapt. Hyggelig, men lukter og støver... Veldig glad for klærne vi fikk til junior, og kringla som farmor kom med 😆 Bare synd mannen rakk å stappe i seg hele før jeg fikk smakt! Gøedet meg til den...

På sykehuset her hadde de ikke salami, og var det noe jeg ville ha så var det spekemat og brie. Kan jo ta med noe sånt kanskje?

Anonymous poster hash: ef882...82a

Da dropper vi blomster 🤔 Men det er så koselig med blomster synes jeg

Det er så utrolig mye å velge mellom at jeg ikke aner hva man skal velge, til babyer altså

Anonymous poster hash: aa973...797

Akkurat kommet hjem med en liten tass, og blomstene vi fikk kastet jeg rinelig kjapt. Hyggelig, men lukter og støver... Veldig glad for klærne vi fikk til junior, og kringla som farmor kom med 😆 Bare synd mannen rakk å stappe i seg hele før jeg fikk smakt! Gøedet meg til den...

På sykehuset her hadde de ikke salami, og var det noe jeg ville ha så var det spekemat og brie. Kan jo ta med noe sånt kanskje?

Anonymous poster hash: ef882...82a

Kringle kunne jeg tenkt å ta meg med, men ringte til bakeri nå og det må man bestille en dag før !!!

Hun er ikke så glad i salami og ost, så det går ikke :/

Annonse

Hva med å spørre den nybakte moren? Jeg hadde nok satt mest pris på mat/ blader el lign, babyen får så forferdelig mye uansett. Fikk for eksempel fem kosekluter, ungen ville aldri ha noen av dem. Og tilsvarende mange bamser, tror jeg. Enig i at blomster er stress og egentlig bare i veien på sykehuset.

Kjøp noe til moren! Noe du vet hun blir glad for. (ev et gavekort for ansiktsbehandling eller massasje e.l.)

Som regel er det mange som kjøper noe til barnet og det er jo ikke så mye de trenger i starten.

Anonymous poster hash: 2fac9...429

Jeg pleier å lage en fin kurv med god bodylotion, noen blader, et fint sjal, litt sjokolade, god kaffe og gjerne en god eplemost. Eplemost med isbiter fra glassflaske hadde jeg dilla på da jeg ammet tvillinger. Var såå tørst og det var så friskt og godt. Jeg legger også oppi et klesplagg eller koseklut til babyen.

Anonymous poster hash: 973b6...bd2

Sophie giraff til baby eller noe fine klær, til mor, sjokolade, champagne (eller billigere alternativ til senere bruk)

Anonymous poster hash: 2298f...734

Sophie giraff til baby eller noe fine klær, til mor, sjokolade, champagne (eller billigere alternativ til senere bruk)

Hva er det som er så spesielt med denne giraffen?

Annonse

Til Mamman ville jeg kanskje kjøpt med håndkrem eller noen andre gode pleieprodukter, et mammablad eller boken "Du har født" (en utrolig fin bok etter fødsel)el.

Til baby, kanskje ett eller annet fra nøstebarn? Kanskje små ulltøfler el

:)

Anonymous poster hash: 70bab...8e0

Bare for å ha sagt det, siden mange er så negative, ble jeg glad for blomstene jeg fikk på sykehus. :)

Til mammaen kan du kjøpe noe spiselig? Noe god frukt, for eksempel?

Jeg synes klær er fint å få i gave til babyen, eller en bamse eller lignende. Er det nær familie og du vil bruke litt penger, er f.eks. et fint ullpledd en veldig fin gave til barnet. :)

Anonymous poster hash: d59e3...2e1

Jeg hadde satt pris på noe til meg selv. Så egoistisk som jeg er. :) En kurv med ansiktsmaske, bodylotion, hårpleie, en god såpe og sjokolade. ❤

Anonymous poster hash: 218b6...b07

Bare for å ha sagt det, siden mange er så negative, ble jeg glad for blomstene jeg fikk på sykehus. :)

Til mammaen kan du kjøpe noe spiselig? Noe god frukt, for eksempel?

Jeg synes klær er fint å få i gave til babyen, eller en bamse eller lignende. Er det nær familie og du vil bruke litt penger, er f.eks. et fint ullpledd en veldig fin gave til barnet. :)

Anonymous poster hash: d59e3...2e1

Hva slags blomster fikk du?

Jeg fikk både blomsterbuketter og planter og syns det var veldig stas❤️

Ellers fikk vi klær til frøkna og blad til meg. Skal sies at jeg ikke var på sykehuset mer enn et døgn.

Jeg syntes blomster var veldig koselig! Har aldri verken før eller senere hatt så mange fine blomster som da eldstemann ble født. Skikkelig luksusfølelse! Hadde dem på nattbordet på sykehuset og tok alle med hjem da jeg reiste. Flere stod i uker! Rosene varte lengst. Fikk også klær, ullteppe og smykker til baby. Klær (men da må de være praktiske og ikke bare søte/tøffe) og ullpledd var veldig bra. Smykker har knapt blitt brukt.

Ville også satt pris på blader, god mørk sjokolade, gode teer, god bodylotion etc., ting man ikke tenker på å kjøpe til seg selv eller ikke unner seg er bra.

Anonymous poster hash: 8ff14...740

Hva er det som er så spesielt med denne giraffen?

Er vel et "merke" av en giraff. Finnes i hele verden som kosedyr, klut, bitering, pipeleke mm.

https://m.babyshop.no/sophie-the-girafe-gift-box/p/47509?country_override=NO&gclid=CMC8n_ex8c4CFYcocgod86sJqw

Jeg har pleid å få klær til babyen. KappAhl har mye fint i newbie-serien :)

Ellers har noen kjøpt med et blad og sjokolade/godteri til meg. Blomster er ikke lov på vårt sykehus.

Anonymous poster hash: c9648...19e

mye pent babyklær på name it :) ellers et kino gavekort til henne og mannen og så kan du sitte barnevakt for babyen når den er noe eldre så klart, kinogavekort varer i 1 år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...