Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #1 Skrevet 2. september 2016 Boligen er i Oppland, ikke langt unna Lillehammer. Hva som har blitt gjort: (ALT var trehvitt og slitt) To av soverommene er det nye vegger (smartpanel), nytt gulv og listverk. Det tredje soverommet har vi lagt nytt gulv, malt vegger og nye lister. Nytt gulv i yttergang, hovedgangen (ganske stor), på kjøkkenet og stuen (lister her å). Kjøkkeninnredningen er nymalt med nye knotter og nye benkeplater. Vinduskarmer malt i lys farge. Stuen er malt lys, med kontrastvegg. Lagt ny terrasse og har ny ytterdør. Huset utvendig er nymalt (i annen nøytral og moderne farge, huset var slitt grønt med blå karmer før....), samt vinduskarmer utvendig. Huset har fått et stort løft! Fra skikkelig kjedelig, trehvitt og slitt, til fresht og moderne og hjemmekoslig. Jeg tipper ett par hundre tusen opp? Anonymous poster hash: 8ac84...8f4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 Ved å "bare" ha malt kjøkkenfronter og ellers bare malt så tipper jeg ikke så veldig mye. Kanskje opp i opp med det dere har brukt på oppussingen? For min del hadde ikke dette vært noe som jeg hadde tenkt økte prisen. Jeg hater virkelig panel/smartpanel, så jeg hadde måtte ha pusset opp rommene på nytt hvis jeg hadde kjøpt. Hvis kjøkkenet i utgangspunktet et gammel så dere bare malte frontene, hadde det blitt byttet ut i tillegg. Hvilket gulv har dere lagt? Det dere har gjort er vel mer pynting av overflatene enn oppussing. Anonymous poster hash: 212d2...357
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Med tanke på at de aller fleste er på visning i kanskje 30 minutter, er førsteinntrykket avjørende for mange. Når taksten er i orden da så klart, som den er. Nytt kjøkken lønner seg faktisk ikke i mange tilfeller. Et nytt kjøkken kan fort koste 100 000,-. Man kan male kjøkkenet og få det til å se totalt forandret ut. Dette er tips fra meglere. Baderom får man igjen som regel det man har pusset opp for. "Alle" meglere tipser jo om å nettopp få alle overflatene til å se rene og pene ut for å øke boligens verdi. Da får man jo noe igjen for arbeidet. Bruker man flere hundre tusen på kjøkken og bad, får man som regel ikke så mye igjen for det når man trekker i fra hva det kostet. Ikke på et "normalt" hus hvertfall Anonymous poster hash: 8ac84...8f4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 Det spørs på prisutviklingen der du bor. Vi har ikke gjort så mye med huset (litt har vi gjort), men prisen på huset har økt med over 1,5 mill på 10 år. (et helt vanlig nabolag utenfor oslo) Anonymous poster hash: f33e6...5e0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 Ikke noe. Nye eiere må jo pusse opp på nytt etter sin smak. Anonymous poster hash: e5ed2...56f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 Ikke noe. Nye eiere må jo pusse opp på nytt etter sin smak. Anonymous poster hash: e5ed2...56f Dame med peiling på boligmarkedet skjønner jeg ... Anonymous poster hash: 8ac84...8f4
Catriina27 Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 Dame med peiling på boligmarkedet skjønner jeg ... Anonymous poster hash: 8ac84...8f4 Men HI har jo bare tatt en overfladisk oppussing. Den vil ikke ha mye å si ved et salg dersom en tilstandsrapport avslører store feil eller mangler i bygningsmassen eller våtrom f.eks. Mitt inntrykk er at kjøpere i dagens marked er mer kritiske, og at kjøpere klarer fint å se forbi et pent ytre dersom en tilstandsrapport avslører feil. Om det for eksempel avsløres fukt i kjeller, stor helling i gulv på grunn av sigende konstruksjon osv, så er denne overflateoppussingen å kaste penger ut av vinduet siden eventuelle kjøpere må rive opp alt for å utbedre feil. I slike tilfeller (her jeg bor), har alle slike hus gått for 500 000kr under takst, selv i populære områder. Om huset er nyere og i henhold til dagens krav, vil nok en slik oppussing kunne tiltrekke seg flere kjøpere og heve prisen en del, men ikke så veldig mye.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #8 Skrevet 5. september 2016 Overfladisk oppussing trenger ikke å ha økt verdien nevneverdig... Naboen her har gjort det samme, kjøpte for 2 år siden for 2,4 mill og har overflatepusset alle rommene så bildene på Finn ser veldig fine ut. Huset ligger nå ute til 2,6 mill. Kommer mange på visning, men alle ser jo at vinduene ikke er byttet, at bad og kjøkken er ganske gamle selv om de ser ok ut osv. Det har ligget til salgs lenge nå og de har et bud inne på 2,4 som de nekter å akseptere. De kjøpte for litt over takst sist, og har jo fått ny takt nå på 2,6, men det hjelper lite det når ingen er villig til å kjøpe for det. Anonymous poster hash: 030c5...fd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå