Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #1 Skrevet 1. september 2016 Så irritert! 3 vaskemaskiner på 2 år.. Ja er vel min egen skyld kanskje? Mulig. Men hvordan er det mulig at nye maskiner slutter å sentrifugere pga for lite klær!! Kostet 8000 kr, så er ikke aller billigst, tenkte jeg fikk ei som holdt.. En kjole i vask er dødfødt. En voksen collegegenser alene er dødfødt. Null problem når man fyller 2/3 av maskinen. Så klagde vi etter 4 gang(med div bytte av motor ol.) og fikk beskjed om at nå skal vi få velge oss ei ny. I mellomtiden har jeg måttet ha lånemaskin, og fikk helt ny AEG til 5000 kr. Heldig der da.. Til i dag! Skulle vaske 1 Høie-pute og den nekter å sentrifugere! Samme greia som forrige maskin, som for øvrig var Grundig. Prøvde å klemme ut masse vann av puten(ikke dun dette) men hjalp ikke. Den tar nesten hele trommelen, fyldig pute. Så satte jeg på ei maskin med 2 sengetrekk og alt går som normalt?! Skal det virkelig være slik? Har dere det slik? Jeg har vært husmor i over 20 år, så vil jo si jeg har god erfaring.. Jeg har ikke over natta lagt til meg elendige vaskeevner. Og Zanussien holdt i 12 år uten dette tullet Anonymous poster hash: 07911...e4e
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #2 Skrevet 1. september 2016 Så rart.. jeg skulle vaske to høie puter for en stund siden. Vasket først den ene som kom ut godt sentrifugert. Så vasket jeg den andre som kom ut klissvåt 😯 Anonymous poster hash: 9b5dd...c17
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #3 Skrevet 1. september 2016 Vaskemaskiner sliter med puter, de blir ofte for tunge når de er fulle av vann, og så stopper sentrifugen pga innstillinger i maskinen som skal hindre ødeleggelse. Jeg har funnet ut at det beste er å vaske uten sentrifuge, ta de ut og presse ut en god del vann, og så kjøre kun sentrifuge. Anonymous poster hash: 4cb71...b6c
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #4 Skrevet 1. september 2016 Vel, hadde du foretrukket at den hadde sentrifugert og samtidig selvdestruert seg? Anonymous poster hash: 744df...8a6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #5 Skrevet 1. september 2016 Jeg kjøper den med putene! Og den collegegenseren, eller ikke den.. For vi hadde collegegensere i 2003 også. Og maskinene klarte å sentrifugere da også? Kjolen min var ikke av den tung sort men prøvde å vaske den 3 ganger uten hell. Jo de er kanskje bedre utstyrt med sikkerhetstopper i dag, men de holder heller ikke like lenge. Vel.. Så den Grundig maskinen min har ingen feil da😶 Ok, men det skulle kanskje de som reparerer vite😂 De har jo hørt samme regla hver gang!😳 Skiftet motor en gang, trommel to ganger😂 HI Anonymous poster hash: 07911...e4e
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 Så rart! Aldri opplevd. Men jeg har en Miele (var "billig" mielemaskin da den ble kjøpt for 9-10 år siden). Må tydeligvis behandle den fint, så jeg slipper å kjøpe meg ny! Anonymous poster hash: 42de1...8cc
Tipp topp Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 Vår forrige maskin nektet å sentrifugere hvis det var lite i maskinen. Fikk beskjed om at det var for å skåne trommelen og at det skulle være sånn. Hadde et håndkle jeg puttet inn hvis jeg kun vasket ett plagg. Irriterende, men det var slik maskinen var laget.
Mamma_til_2 Skrevet 2. september 2016 #8 Skrevet 2. september 2016 Det går fint ann at maskinen ikke sentrifugerer når det er lite i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå