Gå til innhold

Ble gravid med AMH nivå 1! UTROLIG!

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny her og tenkte jeg skulle fortelle hva som har skjedd meg. Jeg har i flere år vurdert donor i Danmark, og bli alenemor. Nå før sommeren bestemte jeg meg å gå igang nå til høsten 2016, så tok ut kobberspiralen i April 2016. Da testet jeg også fertilitet via Aleris.
Da brevet kom i sommer fikk jeg et hardt slag i magen. Alle verdier og slikt var bra, MEN jeg hadde en AMH på 1. Jeg fikk beskjed av gynekologen på Aleris at jeg hadde ingen tid å kaste bort, og at jeg måtte snarest gå igang med IVF i utlandet. Jeg var så skuffa, dette var en stor nedtur. Jeg er 37 år.
Så jeg hev meg rundt og noen dager etter hadde jeg bestilt meg time på IVI Alicante den 19 august. Drar ned dit og får beskjed at dette blir ikke lett. Legen mente jeg måtte dyrke fram egg i 2 runder før han ville sette igang IVF. Det ville koste 21 000,- pr runde for medisin og egg-uttak x 2, samt 48 000,- for IVF.
Jeg dro derfra med reseptene på medisin og følte dette ville bli hardt. Så bestemte meg for å droppe IVI Alicante, og heller satse på Serum i Hellas som er litt rimeligere, og like flinke.

Da jeg kom hjem til Norge oppdager jeg at mensen er 3 dager forsinket, og bare for gøy testet jeg. Og fikk sjokk da jeg var gravid, med 2 sterke streker. Det betyr at jeg klarte med en AMH på 1 og bli gravid på 3 syklus etter jeg tok ut spiralen, MED ET UHELL! (har ikke fast partner) :danse: Jeg er sjokkert og overlykkelig. Dette burde ikke vært mulig!

Noen flere som har opplevd noe lignende??

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...