Gå til innhold

Aap 50 % og jobb 50 %?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært mye mye syk og det er snakk om og gå over på 50 % Stilling pga kroppen og sykdom.

Hvordan fungerer det?

Jeg vil jo helst jobbe 100% men klarer ikke.

Anonymous poster hash: 33a0b...f90

Skrevet

Hvis du bare kan jobbe 50% har du vel krav på uføretrygd? Men du må vel gjennom nav-mølla først ..

Skrevet

Ja jeg må vel gjennom den? Det er vel greit? Jeg jeg ønsker og virkelig vil jobbe 100% men har Innset nå at det klarer jeg ikke.

Har snakket med arbeidsgiver om dette og vi er enig.

Noen som har gått igjennom noe sånt?

Anonymous poster hash: 33a0b...f90

Skrevet

Det jeg mente var at du må ha et inntektstap på min. 50 % for å ha rett på uføretrygd, og dette bla avgjøres av nav.

Har ikke vært gjennom det selv, men har slitasjeproblemer som gjør at jeg fort kan komme i samme situasjon som deg.

Skrevet

Jeg hadde 100% stilling, og ble da 50% sykemeldt fra stillingen. Etter 1 år med sykemelding ble det aap. Måtte sende meldekort over hvor mange timer i uken jeg jobbet og fikk aap for resten

Etter noen runder med leger, spesialister, undersøkelelser og behandlingsforsøk var det helt klart at arbeidsevnen var varig nedsatt og det ble ufør

Så min erfaring er at du først må sykemeldes 50% for da kommer nav på banen også må dere ta det derfra.

Anonymous poster hash: 7a890...70e

Skrevet

Man får ikke uføretrygd lett. Man må prøves ut i jobb via nav igjen og igjen. Må prøve andre yrker. For kan du ikke jobbe 100% i ditt yrke så kan det være andre jobber du kan jobbe 100% i. Er i nav-mølla selv.

Anonymous poster hash: 7edca...05e

Skrevet

Hver fjortende dag må du krysse av i meldekortet hvor mange timer du har jobbet.

- NB: NAV anser en arbeidsdag som 7,5 timer.

Du er da pålagt av jobben å ta ferie = du vil motta 100 % AAP mens du har ferie, i tillegg til feriepenger fra jobb (Google AAP og deltidsstilling).

Er du heldig, må du ikke gjennom annen arbeidsutprøving. Jeg fikk prøve forskjellige % hos min opprinnelige arbeidsgiver til jeg var ferdig avklart.

Fiks skattekortet slik at du trekker x % hos arbeidsgiver og NAV.

Anonymous poster hash: 57a71...c86

Skrevet

Man får ikke uføretrygd lett. Man må prøves ut i jobb via nav igjen og igjen. Må prøve andre yrker. For kan du ikke jobbe 100% i ditt yrke så kan det være andre jobber du kan jobbe 100% i. Er i nav-mølla selv.

Anonymous poster hash: 7edca...05e

Det kommer nok helt an på diagnose og arbeidsevne, jeg har aldri prøvd ut andre yrker...

Anonymous poster hash: 7a890...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...