Gå til innhold

Kan man gi mm på flaske på biltur om man ikke har flaskevarmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg varmer opp melken til ca 37 grader før en biltur, kan jeg gi dette til baby 2-3 timer senere, selvom jeg ikke har flaskevarmer, eller blir melken for kald for baby? Melken kan ikke varmes til mer enn 40 grader fordi stoffer da blir ødelagt

Anonymous poster hash: 98238...157

Skrevet

Jeg hadde alltid med en termos med kokt vann og flasker med avkjølt vann, 50/50.

Da ble det akkurat drikketemp. 😊

Anonymous poster hash: 064ec...25a

Skrevet

Evt. ferdigblandet mme fra butikken og varmet i vannbad.

Ferdigblandet mme hjemme skal brukes innen 1 time.

Skrevet

Jeg hadde alltid med en termos med kokt vann og flasker med avkjølt vann, 50/50.

Da ble det akkurat drikketemp.

Var vel snakk om morsmelk her da....

Anonymous poster hash: cf25c...807

Skrevet

Ja men jeg skal ikke bruke morsmelkerstatning. Skal jo ikke tilsette vann i morsmelk :)

Skrevet

Å ja da beklager jeg.

Men du kunne jo bare hoppet over svaret 😀

Skrevet

Om jeg varmer opp melken til ca 37 grader før en biltur, kan jeg gi dette til baby 2-3 timer senere, selvom jeg ikke har flaskevarmer, eller blir melken for kald for baby? Melken kan ikke varmes til mer enn 40 grader fordi stoffer da blir ødelagt

Oppvarmet mm skal gis med en gang. Ta heller med varmt vann på termos og et litermål. e.l og varme melken på den måten.

Anonymous poster hash: cf25c...807

Skrevet

Alternativet til å ta med morsmelk på flaske er ikke å blande morsmelkerstatning altså. Alternativet blir heller flere 30 minutters stopp på veien for å amme i bilen

Skrevet

Den var til 807

Skrevet

Ha avkjølt mm i kjølebag etc. Ha med termos med kokt vann, og en beholder til å putte flaska oppi.

Anonymous poster hash: 157b0...9e5

Skrevet

Oppvarmet mm skal gis med en gang. Ta heller med varmt vann på termos og et litermål. e.l og varme melken på den måten. Anonymous poster hash: cf25c...807

ja, takk, god ide.

Skrevet

Det er nok ikke optimalt å varme den opp for å så vente såpass mange timer. Men det er ikke skadelig om melka er kald eller lunken, det er bare uvant for barnet. Du kan eventuelt ha melka i en frysepose og varme den i varmt vann fra termos rett før servering. Det går ganske fort.

Anonymous poster hash: 4207b...b93

Skrevet

Oppvarmet morsmelk må gis innen en time og kan ikke varmes på nytt (man trenger ikke være så streng på det når babyen begynner å bli 8-9 mnd og magen tåler litt), men det er viktig hos mindre barn. Nypumpet morsmelk holder 5-8 timer i romtemperatur så bare ta med det og enten gi den som den er (mange barn drikker det selv om den ikke er varm) eller varm den i litt varmt vann fra termos. Jeg brukte bare å sitte med flaska mellom lårene så den ble litt lunken (eller putte den i bh`en om man har litt store pupper), det holdt lenge for min lille :P 

Skrevet

Jeg gav romtemperert. Pumpet melk kan stå i 8 timer. Kjempegreit. Om hun ikke drakk opp alt på flaska kunne det bare stå videre. Slapp jeg å kaste noe særlig.

Anonymous poster hash: bc384...920

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...