Gå til innhold

Normalt at nyfødt hyperventilerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min puster veldig fort i kveld.

Anonymous poster hash: ace02...bb9

Fortsetter under...

Skrevet

Det et vanlig. Og er ikke hyperventilering!

Anonymous poster hash: 39361...3b6

Skrevet

Men han har ikke gjort dette før? Han puster som ved hyperventilering. Gjort det i en time i strekk nå... Vet de kan puste fort innimellom og bytte mellom rolig og rask pust...

Skrevet

De har bittesmå lunger.

Anonymous poster hash: 39361...3b6

Skrevet

Min baby pustet 70-80 ganger i minuttet, men siden pusten ikke var angstrengt og hun ikke var blålig i huden så var det helt greit, sa jordmor. Helsesøster kom også og så på babyen og hun sa det samme

Anonymous poster hash: 51b62...c93

Skrevet

Ok. Takk for svar. Syns det er skikkelig ekkelt å høre på ☹️

Annonse

Skrevet

Ok. Takk for svar. Syns det er skikkelig ekkelt å høre på ☹️

Hører du pusten så godt, da? Surkler det eller høres det tett ut? Isåfall må du få en lege til å se på barnet.
Skrevet

Hører du pusten så godt, da? Surkler det eller høres det tett ut? Isåfall må du få en lege til å se på barnet.

Nei ingen surkling eller tett, bare puster ugjevnt og fort. Teller innpust og utpust på 1 sek. Grynter også en del og oier seg... Føler kanskje det er mageknip eller noe. Fælt når jeg ikke bare kan vite hva det er å hjelpe

Skrevet

De kan få rask respirasjon ved infeksjon. Dersom du teller respirasjonen i ett minutt, og den er over 60, så er det litt hurtig. Men det er veldig normalt at de puster litt fort en kort periode, for så å puste roligere igjen. Tell når babyen sover relativt tungt.

Du har kanskje fortsatt åpen retur til barsel?

Anonymous poster hash: d4f9b...5ae

Skrevet

Du skal ikke telle utpust, kun innpust. Du kan halvere verdiene.

Skrevet

Bedre med en sjekk for mye enn for lite på så små. Er du bekymret, så ring legen og hør.

Jeg hadde en ekkel magefølelse da babyen min var nyfødt. Han virket ikke syk egentlig, men var litt slapp og virket litt varm(ikke veldig, men nok til at jeg stusset og tok tempen som viste 38 grader. Viste seg at han kunne dø om jeg ikke hadde ringt legen! Når jeg tenker tilbake er det et under at vi kom så fort til legen og sykehuset (babyen ble satt på antibiotika i 7 uker).

Anonymous poster hash: 00c4b...626

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...