Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #1 Skrevet 31. august 2016 Jeg har fått tabletter, men vegrer meg for å starte på tablettene. Prøvde 2 dager, masse jævlige bivirkninger, så sluttet igjen. Jeg har vært deprimert i over ett år nå. Jobber på, tar meg av barn og alt, men nå greier jeg snart ikke mer. Er helt på grensen og holder på å gi opp alt. Alt bunner i en krise. Anonymous poster hash: 688e2...b0c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #2 Skrevet 31. august 2016 Jeg har fått tabletter, men vegrer meg for å starte på tablettene. Prøvde 2 dager, masse jævlige bivirkninger, så sluttet igjen. Jeg har vært deprimert i over ett år nå. Jobber på, tar meg av barn og alt, men nå greier jeg snart ikke mer. Er helt på grensen og holder på å gi opp alt. Alt bunner i en krise. Anonymous poster hash: 688e2...b0c Hvilke fikk du? Anonymous poster hash: 16c35...ab6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #3 Skrevet 31. august 2016 Hvilke fikk du? Anonymous poster hash: 16c35...ab6 Venlafaxin Anonymous poster hash: 688e2...b0c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #4 Skrevet 31. august 2016 Jeg tar cipralex. God erfaring, ingen voldsomme bivirkninger. .. Anonymous poster hash: 7f26f...258
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #5 Skrevet 31. august 2016 Venlafaxin Anonymous poster hash: 688e2...b0c Samme som Efexor Anonymous poster hash: 688e2...b0c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #6 Skrevet 31. august 2016 Venlafaxin Anonymous poster hash: 688e2...b0c De går jeg også på. Voldsomme bivirkninger første uken, kanskje litt lenger. Så går de over og man er i himmelen!!! Fortsett på dem! Det er verdt det. Cipralex har jeg svært dårlig erfaring med. Fikk voldsom angst av dem. Anonymous poster hash: 16c35...ab6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #7 Skrevet 31. august 2016 De går jeg også på. Voldsomme bivirkninger første uken, kanskje litt lenger. Så går de over og man er i himmelen!!! Fortsett på dem! Det er verdt det. Cipralex har jeg svært dårlig erfaring med. Fikk voldsom angst av dem. Anonymous poster hash: 16c35...ab6 Å det var godt å høre. Kan jeg spørre om hvordan du var før og er etter, beskriv himmelen 😊tusen takk hvis du orker å svare. Anonymous poster hash: 688e2...b0c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #8 Skrevet 31. august 2016 Å det var godt å høre. Kan jeg spørre om hvordan du var før og er etter, beskriv himmelen 😊tusen takk hvis du orker å svare. Anonymous poster hash: 688e2...b0c Jeg var sengeliggende med angst. Fungerte ikke. Hadde også depresjon. Null sexlyst. Konstant utmattet. Etter to uker på efexor var jeg mye bedre. Etter fire uker var jeg i toppform. Massa energi, sprudlende glad, humoren kom tilbake, og sexlysten er på topp!!! Dette har reddet livet mitt! Anonymous poster hash: 16c35...ab6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #9 Skrevet 31. august 2016 Bare pass på at du ikke glemmer en pille. Da blir man dårlig. Hvilken dose har du fått? Anonymous poster hash: 16c35...ab6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #10 Skrevet 31. august 2016 Jeg var sengeliggende med angst. Fungerte ikke. Hadde også depresjon. Null sexlyst. Konstant utmattet. Etter to uker på efexor var jeg mye bedre. Etter fire uker var jeg i toppform. Massa energi, sprudlende glad, humoren kom tilbake, og sexlysten er på topp!!! Dette har reddet livet mitt! Anonymous poster hash: 16c35...ab6 Høres ut som meg "før". jobb, så sengen stort sett. Mannen tar seg av det meste med barna. Jeg prøver, men må gå og gråte for meg selv nesten hver dag. Utmattet, sint og masse angst. Ingen sexlyst. Lav selvtillit og selvfølelse. I hovedsak bunner det i en stor bekymring jeg har i livet nå, men har slitt psykisk før dette også. Håper jeg blir som deg "etter". Starter i morgen. Tusen takk for svar!! Anonymous poster hash: 688e2...b0c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #11 Skrevet 31. august 2016 Bare pass på at du ikke glemmer en pille. Da blir man dårlig. Hvilken dose har du fått? Anonymous poster hash: 16c35...ab6 37,5 mg Anonymous poster hash: 688e2...b0c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #12 Skrevet 31. august 2016 Høres ut som meg "før". jobb, så sengen stort sett. Mannen tar seg av det meste med barna. Jeg prøver, men må gå og gråte for meg selv nesten hver dag. Utmattet, sint og masse angst. Ingen sexlyst. Lav selvtillit og selvfølelse. I hovedsak bunner det i en stor bekymring jeg har i livet nå, men har slitt psykisk før dette også. Håper jeg blir som deg "etter". Starter i morgen. Tusen takk for svar!! Anonymous poster hash: 688e2...b0c Håper virkelig de fungerer like bra på deg!! Masse lykke til! Anonymous poster hash: 16c35...ab6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #13 Skrevet 31. august 2016 Bare pass på at du ikke glemmer en pille. Da blir man dårlig. Hvilken dose har du fått? Anonymous poster hash: 16c35...ab6 Har du prøvd de? Anonymous poster hash: 688e2...b0c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2016 #14 Skrevet 31. august 2016 Jeg tar cipralex. God erfaring, ingen voldsomme bivirkninger. .. Anonymous poster hash: 7f26f...258 De har jeg prøvd. Etter 5 dager kuttet jeg de ut. Da hadde jeg kastet opp flere ganger første natten, var konstant kvalm og veldig svimmel. Jeg klarte i perioder nesten ikke å stå på beina uten å føle at jeg skulle svime av. Første dagen uten tablett etter de 5 dagene, var jeg helt fin igjen. Anonymous poster hash: 0733f...f1d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #15 Skrevet 1. september 2016 37,5 mg Anonymous poster hash: 688e2...b0c Da har du fått en lav startdose. Jeg startet på 75! Anonymous poster hash: 16c35...ab6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #16 Skrevet 1. september 2016 Jeg elsker Venlafaxin! Hehe. Jeg har kronisk migrene og hadde hatt daglige anfall i 15 mnd når jeg fikk denne medisinen (den blir ikke brukt så mye for migrene lengre) og jeg er mye bedre nå. Var noe deprimert siden jeg hadde vært sengeliggende i 15 mnd og depresjonen forvant. 32,5 mg er en bra startsdose. Bivirkningene varierer fra person til person. Jeg ble de første 3 dagene neddopa og sov mye, så var jeg ekstra trøtt en periode. Har munntørrhet, røyter (begynte på 112,5 mg og har begynt å gå over), nattsvette i begynnelsen mens noe ettermiddagssvette/varme nå. Er mindre trøtt nå og har gått på 150 mg i ca 3 uker. Begynte i mai. Jeg takler disse bivirkninger MYE bedre enn å være sengeliggende med kronisk migrene og deprimert. Det er vanlig at bivirkninger dabber av og du vil sikkert ha god effekt av denne på depresjonen, min ble borte etter et par dager. Syns du skal prøve, du kan jo ikke fortsette å være deprimert! Lykke til! 💛 Anonymous poster hash: 1c698...6d6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #17 Skrevet 1. september 2016 Jeg har fått tabletter, men vegrer meg for å starte på tablettene. Prøvde 2 dager, masse jævlige bivirkninger, så sluttet igjen. Jeg har vært deprimert i over ett år nå. Jobber på, tar meg av barn og alt, men nå greier jeg snart ikke mer. Er helt på grensen og holder på å gi opp alt. Alt bunner i en krise. Anonymous poster hash: 688e2...b0c Men et spørsmål. Er du deprimert pga situasjonen du lever i eller føler du at du er deprimert uten at det er noen spesiell grunn til det? Blir det bedre å ta antidepressiva, hvis levesituasjonen er den samme? Anonymous poster hash: 6f518...60c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #18 Skrevet 2. september 2016 Da jeg begynte på tablettene, hadde jeg 1,5 uke som var helt forferdelig. Jeg var redd, ble enda mer deprimert og jeg husker at jeg leste i pakningsvedlegget om selvmordstanker og tenkte at det skjønner jeg godt. Kjente ingen fysiske bivirkninger, men psykisk var det helt forferdelig. Etter ca to uker kjente jeg endring og nå er jeg evig takknemlig for at jeg sto i det, for livet mitt er helt annerledes. Ikke angst eller uro og jeg ser lysere på livet, ler mer, har lengre lunte og er mer ovenpå. Du må tørre å stole på at det blir bedre. Anonymous poster hash: 46f41...d3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå