Gå til innhold

Fordeler med å være gift med felles barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ennå fordeler med å være gift når man har felles barn? Altså bare lurer, syns selvfølgelig at man må ha lyst til å gifte seg uansett :)

Anonymous poster hash: 5217c...80e

Fortsetter under...

Skrevet

Følger 😊 Vil også ha klarhet i det

Anonymous poster hash: c2337...ff5

Skrevet

Hehehe, trust me, du får ingen fordeler ved å gifte deg med deres felles barn 😜

Anonymous poster hash: 1c2a4...b70

Skrevet

Du har krav på innsyn i familien økonomi.

Ved dødsfall kan du sitte i uskiftet bo, er man samboer med felles barn er det begrenst til huset man bor i. Hytte, båt, bankinnskudd o.l. er del av dødsbo.

Ektefeller har forsørgerplikt.

Ved samlivsbrudd kan samboere beholde ting som er kjøpt under samlivet når de kan vise at de har kjøpt det selv.

Barn med gifte foreldre har faren automatisk til far, samboer må skrive under farskapserklæring.

Jeg syns det er trist at Norge omtrent har utvasket betydningen av ekteskap.

Anonymous poster hash: c29d9...075
Skrevet

Ved dødsfall kan du sitte i uskiftet bo, er man samboer med felles barn er det begrenst til huset man bor i. Hytte, båt, bankinnskudd o.l. er del av dødsbo.

Ved samlivsbrudd kan samboere beholde ting som er kjøpt under samlivet når de kan vise at de har kjøpt det selv.

Barn med gifte foreldre har faren automatisk til far, samboer må skrive under farskapserklæring.

Hvorfor er det trist? Er private relasjoner noe stat og kirke bør regulere?

Anonymous poster hash: 63f27...ac8

Skrevet

Takk det var disse tingene jeg tenkte på og egentlig visste. Eneste hva mener du med innsyn i familien sin økonomi? Jeg har samboer og vi er begge helt åpne om økonmien med hverandre.

HI

Annonse

Skrevet

Ektefellepensjon om du har vært gift i minst ett år før partneren dør.

Høyere arv etter ektefelle.

Felleseie i alt som er ervervet i ekteskapet ( stort sett)

Anonymous poster hash: d29ea...202
Skrevet

Takk det var disse tingene jeg tenkte på og egentlig visste. Eneste hva mener du med innsyn i familien sin økonomi? Jeg har samboer og vi er begge helt åpne om økonmien med hverandre.

HI

Dere har valgt det, men må ikke være åpne om økonomi. Ektepar blir lignet felles, så da har du innsyn i gjeld, verdier, fradrag osv. 

Anonymous poster hash: cf805...b93

Skrevet

Ektefellepensjon om du har vært gift i minst ett år før partneren dør.

Høyere arv etter ektefelle.

Felleseie i alt som er ervervet i ekteskapet ( stort sett)

Anonymous poster hash: d29ea...202

Sikker på at det er bare ett år? Vet det var 5 år før. Ei jeg kjenner ble enke etter 4 år som gift og fikk ikke ektefellepensjon.

Skrevet

Sikker på at det er bare ett år? Vet det var 5 år før. Ei jeg kjenner ble enke etter 4 år som gift og fikk ikke ektefellepensjon.

Men hun arvet all gjelden hans! Sprøtt! Jeg hjalp henne med å få en del slettet fordi hun klarte det ikke selv pga psyken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...