Gå til innhold

Gave til eksen (barnefar) på 40-års dagen hans. Hva kan jeg gi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe en gave fra meg og barna til eksen. Er jo en stor dag og hyggelig med en oppmerksomhet. Jeg vet han er glad i god whiskey men føler det blir feil å gi når gaven skal være fra meg sammen med barna. Tenkte å få blomster levert på døra men vet ikke om samboeren hans setter pris på det?

Noen ideer?

Skrevet

Hvis barna er små kan du jo gi noe de har laget.  F.eks. pent innrammet tegning.  Hvis du er redd for å trakke samboeren hans på tærne kan du jo spørre henne?  Si at du gjerne vil gi en gave fra deg og barna og spørre om det er noe spesielt han ønsker seg.  

Angående blomster så tror jeg de færreste menn egentlig blir så glad for det.  

Ellers må jeg berømme deg for å ha et positivt forhold til barnas far :-) 

Anonymous poster hash: 62260...291
Skrevet

Bok? Type praktbok man ikke kjøper seg selv (jeg har en liste av sånne jeg ønsker meg)?

Ellers må jo hans samboer være komplett grevling om hun ikke tåler at han får blomster, men det er jo plenty av grevlinger rundt omkring...

Skrevet

Bok? Type praktbok man ikke kjøper seg selv (jeg har en liste av sånne jeg ønsker meg)?

Ellers må jo hans samboer være komplett grevling om hun ikke tåler at han får blomster, men det er jo plenty av grevlinger rundt omkring...

Han ELSKER bøker og leser som en hest, noe som gagner meg for jeg får de etterpå ☺️ Men hvilken bok er en MUST som egner seg? Forlag?

Skrevet

Hvis barna er små kan du jo gi noe de har laget. F.eks. pent innrammet tegning. Hvis du er redd for å trakke samboeren hans på tærne kan du jo spørre henne? Si at du gjerne vil gi en gave fra deg og barna og spørre om det er noe spesielt han ønsker seg.

Angående blomster så tror jeg de færreste menn egentlig blir så glad for det.

Ellers må jeg berømme deg for å ha et positivt forhold til barnas far :-)

Anonymous poster hash: 62260...291

Takk for det. 😃 Vi er gode venner vi så bare hyggelig å gi gave. Verre for samboeren hans. Hun liker ikke meg noe særlig og har blokkert meg på Insta og face da hun har åpen profil men ikke ønsker at jeg ser noe. Aner ikke hvorfor. Uansett, prate med henne i forkant utgår da egentlig.

Barna er 8 og 10 år så de er ikke så interessert i å tegne noe annet enn kortet til gaven.

Enig i at blomster kanskje er kjedelig men kanskje som en tillegg til gave? Er jo litt stas å få blomster på døra på den store dagen? 🤔

Skrevet

Har han noen spesielle interesser? Den store motorsykkelboka og den store bilboka er jo flotte, og det finnes masse fine ølbøker som er både fine og nyttige:)

Ellers kanskje en tegneseriebok?

Anonymous poster hash: 7d5cd...dd7

Skrevet

Han ELSKER bøker og leser som en hest, noe som gagner meg for jeg får de etterpå ☺️ Men hvilken bok er en MUST som egner seg? Forlag?

Hva liker han? Det finnes masse gode whisky-bøker. Leser han fiction eller annet? Hva er han interessert i?

Dette er noe av det JEG ønsker meg:

https://www.fineart.no/galleriobjekt/Bok%3A_Nikolai_Astrup_-_Tilh%F8righet_og_identitet/346268

https://www.amazon.com/Earth-Air-Yann-Arthus-Bertrand/dp/0500515417

https://www.amazon.com/Sarah-Ravens-Wild-Flowers-Raven/dp/1408833751

https://www.ark.no/ark/boker/caprona-yann-de-norsk-etymologisk-ordbok-tematisk-ordnet-9788248910541?gclid=CODDnoi7684CFWnqcgodhGMPQA#.V8azlDXBbIU

Skrevet

Jeg kjøpte denne til min mor og hennes samboer til jul et år, fantastisk bok. Den kan jo være flott for ungene dine å kikke i etter hvert også, og den er passe nøytral mtp. eksens nye samboer:

https://www.amazon.com/dp/3832797599/ref=as_li_ss_til?tag=bp09b-20&camp=0&creative=0&linkCode=as4&creativeASIN=3832797599&adid=1VZV6CYZ1SC7ZNX3WCFJ&

Ellers kjøpte jeg telt til min eks da han ble 40, så han kunne ta med ungene på tur.

Skrevet

Jeg synes det var en god idé med telt så han kan ta med ungene på tur. Da blr det mer en gave fra dem/dere enn fra deg, så har du tatt litt hensyn til den nye dama også. Andre gaver i samme gate kan være gavekort på kino, teater, badeland ol som de kan dra på sammen

Skrevet

Om han liker å drømme seg bort og se på bilder finnes det flere bøker i samme gate som denne

http://www.adlibris.com/no/bok/magiske-reiser-9788202446185?gclid=Cj0KEQjwgJq-BRCFqcLW8_DU9agBEiQAz8Koh_4CF79b1B4fzO751NImoQVma1PCu0-uCEmarJRy5X0aAgmh8P8HAQ

Ellers er jo gavekort i bokhandelen pakket inn sammen med litt eksklusiv sjokolade en gave ihvertfall noe jeg ville blitt veldig glad for 😀

Anonymous poster hash: b21fa...9e1

Skrevet

Tusen takk for mange flotte ideer!!! 👍🏼😃 Da ser jeg hva jeg finner. telt er en ypperlig ide men han har allerede det da han og barna elsker å campe 😃

Whiskey og en god bok er gode ide! Og tenkte kanskje å send blomster på døra i tillegg som en liten oppmerksomhet. Barna kommer til han samme dag etter skolen så de kan gi gaven og så kan blomstene komme senere på kvelden. 🌸🍾

Skrevet

Tusen takk for mange flotte ideer!!! 👍🏼😃 Da ser jeg hva jeg finner. telt er en ypperlig ide men han har allerede det da han og barna elsker å campe 😃

Whiskey og en god bok er gode ide! Og tenkte kanskje å send blomster på døra i tillegg som en liten oppmerksomhet. Barna kommer til han samme dag etter skolen så de kan gi gaven og så kan blomstene komme senere på kvelden. 🌸🍾

Hvis han og ungene elsker å campe, er det mange fine gaver du kan gi ham. En friluftsmann får aldri nok utstyr. 😊

Ellers er jo både whisky og bok fine ideer.

Anonymous poster hash: c7995...449

Skrevet

Det syntes jeg er for mye for en eks. Og blomste er ikke akkurat noe ungene ville foreslått. Dropp blomstene.

Anonymous poster hash: b58b7...3ed

Skrevet

Da min eks fylte 40 fikk han en bok om fisking fra barna og meg. Han elsker å fiske... Vi bakte også en platekake (sjokolade) spm vi skar ut til en fisk og pyntet. Så satte vi en legomann med fiskestang på kanten, han liksom fisket kaka😉 Barna hadde med kaka da de dro på pappahelg, og de var kjempestolte! Nå har ikke han ny dame da, så slipper å tenke på slike hensyn.. Det er godt for barna å se at foreldrene kan være med på koselige ting for hverandre selv om de ikke er kjærester lengre...☺

Anonymous poster hash: 94837...1cd

Skrevet

Har ikke peiling, men imponerende at du har så godt forhold til eksen!! Flott!!

Anonymous poster hash: 673f3...683

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...