Gå til innhold

På tur med baby 11mnd danskebåten...

Anbefalte innlegg

Bergen - Langesund er innaskjærs langs norskekysten altså.... Noe HELT annet enn over Skagerrak. Så akkurat sjøsyke er neppe det verste ankepunktet.

Tror det et mange her som ikke har vært så mye i båt, gitt?

Anonymous poster hash: f192e...669

Er ikkje så mange skjær å vere innanfor frå Stavanger og sørover langs Jæren - og danskebåten frå Bergen går til Langesund via Hirtshals, så sjøgang vert det.  Det er stabile båtar som går der no, og det er lite sjøgang på sommarstid, men har ikkje prøvd i november.  Med dei gamle båtane kunne det vere ille. 

Eg hadde nok hatt baby i vogna under middagen, men trekt raskt opp i lugaren.  Trur ikkje det er så lett å få såpass stor unge til å sove i slikt bråk.  Men barn er forskjellige, då.

Fortsetter under...

Det hadde jeg sett på som helt uproblematisk. Er ofte danskebåten med barna. Veldig behagelig måte å besøke familien i Danmark på og fortsatt ha med bil.

Det blir selvfølgelig aldrig fest på oss voksne når barna er med men syns det er helt greit å ligge i lugaren og lese bok mens barna sover.

Jeg hadde prøvd å flytte middagen litt tidligere og så hadde jeg sjekket vær- og bølgevarsel før avreise.

Anonymous poster hash: 5290e...b46

Oj oj... Snerpete? Nei jeg er ikke Snerpete, jeg kunne fint ha tatt med meg mitt barn på en slik tur da hun var 11 mnd for jeg og mannen lærte vårt barn å sove og sove godt på mange forskjellige plasser fa hun var baby. Men sånn som Hi skrev innlegget sitt hørtes dette ut som en baby som ikle takkler forandringer så godt. Derfor svarte jeg at hun burde droppe den turen.

Anonymous poster hash: 300c5...95a

Og båten til Langesund er vel ikke akkurat kielferja da? Hadde det vært min familie og min baby hadde jeg heller tatt de med på en restaurant hjemme i Norge. Helst med barnevakt til baby. For min gutt på 10måneder går allerede og sitter stille omtrent 2 minutter om gangen. Han hadde aldri klart å sove i vogna i et restaurantlokale...

Anonymous poster hash: 8c6ea...fa3

Har hatt med barna mange ganger på de tre forskjellige båtene fra Oslo. Første gang var eldste 4 mnd og det gikk strålende. Da sov hun under middagen og da hun våknet for pupp fikk hun det og sovnet igjen. Jeg ruslet i handlegaten (colorline) med vognen seint på kveld da hun var urolig og tross for liv i barene gikk det veldig fint.

Yngste var 8 måneder på sin første tur og det var ikke noe problem å få han til å sove i vognen sin på kvelden heller.

Vi har reist flere ganger etter det og reist både med barnasbåt og såkalt "partybåt".

Går bare til lugaren eller rolige områder på båten for å få minsten til å sovne i vognen før vi går å gjør ting om kvelden.

Null problem å reise på båt med små barn.

Anonymous poster hash: dfc42...5f9

Annonse

Oj oj... Snerpete? Nei jeg er ikke Snerpete, jeg kunne fint ha tatt med meg mitt barn på en slik tur da hun var 11 mnd for jeg og mannen lærte vårt barn å sove og sove godt på mange forskjellige plasser fa hun var baby. Men sånn som Hi skrev innlegget sitt hørtes dette ut som en baby som ikle takkler forandringer så godt. Derfor svarte jeg at hun burde droppe den turen.

Anonymous poster hash: 300c5...95a

Hahaha... Dere lærte deres barn  sove godt på mange forskjellige plasser faktisk. La meg gjette: Dere har bare ett barn?

Anonymous poster hash: 32d3e...1e0

Er du stressa og hare ser hindere, vil du nok ende med å få en tur med mange hindere.

Jeg har vært her og der med små barn og hatt det utrolig bra. Var på cruice når mine var litt eldre enn ditt men med ett tantebarn som var nesten like gammel. Vi storkoste oss og hadde en fantastisk tur selv i orkan. Mine unger skyver leggetiden sin uten problemer den ene eller andre veien, og sover de så sover de uansett hvor de er. Mitt tantebarn sovnet til fast tid hver dag, men hvor det sov hadde ingen ting å si. Våre unger er vant til at huset ikke er stille npr de har sovnet, jeg har bevist alltid hatt på radio, tv eler noe slikt når jeg har gjort noe rolig slik at de er vant til litt lyder. Å når vi pusset opp puset etter vannlekasje når hun var nyfødt og eldste var to år fikk jeg gjort unna utrolig mye når de hadde lagt seg. Støvsugeren våknet de av, men jeg kunne sage og hamre så mye jeg ville. Naboen kunne ha full fest og de sov som bare det, (naboen var veldig bekjymret og spurte meg om lov til å ha fest. Så han ble litt overrasket når jeg sa han bare fikk kose seg så lenge han ville. Stua hans var over soverommet til mine barn)

Men i hadde en utrolig koelig tur. Vi var forberet på at det ble litt hinder, men det eneste var meg som ble båtsyk. Noen tabletter og turen gikk strålende videre.

Anonymous poster hash: f22bb...20d

Det hadde jeg sett på som helt uproblematisk. Er ofte danskebåten med barna. Veldig behagelig måte å besøke familien i Danmark på og fortsatt ha med bil.

Det blir selvfølgelig aldrig fest på oss voksne når barna er med men syns det er helt greit å ligge i lugaren og lese bok mens barna sover.

Jeg hadde prøvd å flytte middagen litt tidligere og så hadde jeg sjekket vær- og bølgevarsel før avreise.

Det er litt forskjell på å ha Kiel-ferga som transportetappe på vei til Tyskland for å besøke familie og å bestille julebord på danskebåten. De skal ikke på ferie til Danmark, de skal være på båten i et lite døgn sammen med en haug av folk som er på julebord, det hadde ikke jeg giddet med en liten unge altså

Vi er selv i Danmark minst en gang i året så ungene har kjørt båt fra de er små, men da er det en transportetappe. Båtturen er ikke hele turen liksom, sånn som når du bestiller julebord-cruice

Anonymous poster hash: 92704...ea5

Altså det går jo ikke rolig rolig for seg i restauranten. Det er ikke som bar el disko seff men folk er jo der for å dra på tur med venner / jobb/ julebord. Og da drikker de nok til maten. Altså det blir jo ikke akuratt sovetilstander der inne etter 21-22 osv. Det blir høye latterkuler og samtaler men med masse folk blir det støy. I tilleg, disse feststemte voksne ønsker jo ikke ta hensyn på kvelden på festmiddag m venner og jobb fordi det er en liten unge der. Kl er 20. , er etter barns leggetid og de voksne på tur der har barnefri. Dette kan ikke sammenlignes med å dra på sydenferie og ta med ungen ut å spise på kvelden og sove i vognen, dette gjør jo minst annenhver familie på disse sydenturene. Vel om du tar ungen med så vær forberedt på å gå alene på lugaren for de andre i restauranten gidder ikke høre på grinete ettåring ved nabobordet kl 22 på kvelden på party, der har ikke unger noe å gjøre.

Anonymous poster hash: c9797...61d

Det er litt forskjell på å ha Kiel-ferga som transportetappe på vei til Tyskland for å besøke familie og å bestille julebord på danskebåten. De skal ikke på ferie til Danmark, de skal være på båten i et lite døgn sammen med en haug av folk som er på julebord, det hadde ikke jeg giddet med en liten unge altså

Vi er selv i Danmark minst en gang i året så ungene har kjørt båt fra de er små, men da er det en transportetappe. Båtturen er ikke hele turen liksom, sånn som når du bestiller julebord-cruice

Anonymous poster hash: 92704...ea5

Bruker oftest Oslo-København (ca 17-timer) men har prøvd alle båtene. Har vært der adskillige ganger i julebordsesongen også og også med barn. Man er selvfølgelig forberedt på tidlig kveld men det hadde blitt om man hadde dratt på vanlig hotelltur også. Ser ikke hvorfor det skal være et problem. Det er jo ikke fyll og fest inne i lugaren. Hvis HI er innstilt på å få en hyggelig tur er jeg sikker på hun får det. Hvis ikke HI har lyst ja så hun velge å bli hjemme.

Annonse

Hun, mannen og svigerforeldrene. Jajamenn, her blir det liv, RAI RAI! Tenna i tapetet, nå er mor, far og svigers på haraball!

Anonymous poster hash: f192e...669

😂😂😂

Anonymous poster hash: dffc8...320

Altså det går jo ikke rolig rolig for seg i restauranten. Det er ikke som bar el disko seff men folk er jo der for å dra på tur med venner / jobb/ julebord. Og da drikker de nok til maten. Altså det blir jo ikke akuratt sovetilstander der inne etter 21-22 osv. Det blir høye latterkuler og samtaler men med masse folk blir det støy. I tilleg, disse feststemte voksne ønsker jo ikke ta hensyn på kvelden på festmiddag m venner og jobb fordi det er en liten unge der. Kl er 20. , er etter barns leggetid og de voksne på tur der har barnefri. Dette kan ikke sammenlignes med å dra på sydenferie og ta med ungen ut å spise på kvelden og sove i vognen, dette gjør jo minst annenhver familie på disse sydenturene. Vel om du tar ungen med så vær forberedt på å gå alene på lugaren for de andre i restauranten gidder ikke høre på grinete ettåring ved nabobordet kl 22 på kvelden på party, der har ikke unger noe å gjøre.

Anonymous poster hash: c9797...61d

Kl 22 er det vel vanlig at små barn enten sover godt i vognen sin eller at mor/far blir med ned i lugaren for å få det til å sove. De kan jo bytte på hvis de vil fortsette å feste. Personlig hadde jeg lagt meg samtidig som barnet for å være forberedt på tidlig morgen. Jeg hadde som nevnt tidligere prøvd å få til en tidligere middag enn kl 20 for at alle kunne få litt mer ut av kvelden.

Bruker oftest Oslo-København (ca 17-timer) men har prøvd alle båtene. Har vært der adskillige ganger i julebordsesongen også og også med barn. Man er selvfølgelig forberedt på tidlig kveld men det hadde blitt om man hadde dratt på vanlig hotelltur også. Ser ikke hvorfor det skal være et problem. Det er jo ikke fyll og fest inne i lugaren. Hvis HI er innstilt på å få en hyggelig tur er jeg sikker på hun får det. Hvis ikke HI har lyst ja så hun velge å bli hjemme.Anonymous poster hash: 5290e...b46

Nei, det er ikke fest på lugaren,men om hi skal sitte etter kl 19 i lugaren blir vel poenget med turen borte?

Ville droppet det, fått barnevakt og gått på vanlig restaurant

Anonymous poster hash: 52284...3fb

Det ene øyeblikket snakkes det om kl 22. Det neste 19. Er en forskjell der hvis du spør meg.

Hvorfor er det HI som skal sitte på lugaren hele tiden? Det er både en far og et sett med besteforeldre på turen så burde ikke være umulig å dele litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...