Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 Jeg er generelt ikke så flink til å holde blodsukkeret jevnt gjennom dagen. Hopper ofte over både ett og to måltider, kan godt finne på å gå et døgn uten mat. Glemmer av det og blir i grunnen ikke særlig sulten. I dag spiste jeg en god frokost klokka halv ni. Ble ikke lunsj. Så var jeg på butikken rundt halv fire. Lavt blodsukker da ja, men det tåler jeg vanligvis. Men FY HUTE så ubehagelig følelse!! Jeg var svimmel, nesten sjøsyk. Følte verden svaiet. Følte jeg sank, på en måte. Ble litt fjern og ufokusert men kom meg gjennom handleturen og gikk hjem. Hvilte litt og fikset middag. Følte meg bedre en stund etter middagen. Ligner det på føling? Eller noe annet? Har vært gjennom en tøff periode, er fryktelig sliten og nedbrutt også... Anonymous poster hash: 0930f...a2e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Det høres ikke veldig ulikt ut slik føling kan kjennes ut. Følingssymptomer kan variere veldig også, så om du snakker med 1+ diabetikere så får du en veldig lang liste over symptomer. Mine varierer også veldig. Tegn på at jeg har føling eller raskt fallende blodsukker: - kvalme - følelse av å være utmattet - "uro" i brystet - hender som skjelver - vanskelig å fokusere blikket når jeg leser - fnisete, nesten som om jeg er brisen - irritabel og utålmodig - ukonsentrert - gjespeanfall - hjertebank - svetter - generelt uvel og sterk følelse av ubehag - tunge armer (høres rart ut, men det er så jeg nesten ikke makter å løfte armene) - prikking i lepper og tunge Jeg har aldri alle på en gang, og det dukker stadig opp nye symptomer. Anonymous poster hash: b426c...5b9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Min venninne som har diabetes blir ekstremt ensporet, ukonsentrert og kranglete når hun har lavt blodsukker. Ved føling blir hun bare fraværende, som om hun sitter med nesa i mobiltelefonen, uten mobiltelefon. Anonymous poster hash: 57247...0f9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Søsteren min har hatt skikkelig kraftige føringer, jeg har gitt henne glukosesprøyte. Hun begynner å skjelve, blir irritabel og sint, hallusinerer, mister kontakten med oss til slutt. Litt ekkelt, men hun husker lite etterpå sier hun. Når hun har vært alene og hatt føling kommer hun ofte til seg selv igjen med hendene oppi nugattiboksen. Hun husker ikke å ha gått ned trappene og funnet den engang, men hjernen vet vel hva hun trenger. Anonymous poster hash: af74d...607
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 Følinger Anonymous poster hash: af74d...607
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #6 Skrevet 29. august 2016 Man trenger ikke ha diabetes for å ha føling. Selv har jeg hatt føling flere ganger, gjerne etter større inntak av alkohol dagen derpå dersom jeg ikke har spist nattmat. Ellers når jeg har trent hardt om morgenen uten å spise kvelds dagen før eller før trening. Blir kvalm, svimmel og rett og slett uvel. Greier ikke gjøre noe annet enn å legge meg ned på et hardt, kaldt gulv. Bruker da å prøve å få i meg noe raskt sukker, f.eks cola og deretter et større grovere måltid. Bruker som regel å komme meg etter en 4-5 timer. Når blodsukkeret mitt er lavt, bruker det litt tid på å stabilisere seg. Jeg har ikke diabetes. Anonymous poster hash: c6a3d...02a
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #7 Skrevet 29. august 2016 Du kan ikke sammenligne det å ha føling uten diabetes som når en diabetiker får føling. En ting er lavt blodsukker, det har du nok, men akkurat føling er det en diabetiker som får. Anonymous poster hash: af74d...607
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #8 Skrevet 30. august 2016 Du kan ikke sammenligne det å ha føling uten diabetes som når en diabetiker får føling. En ting er lavt blodsukker, det har du nok, men akkurat føling er det en diabetiker som får. Anonymous poster hash: af74d...607 Lavt blodsukker = føling (hypoglykemi) Anonymous poster hash: c6a3d...02a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #9 Skrevet 30. august 2016 Joda, men en med diabetes har en helt annen føling enn mennesker som har en fungerende bukspyttkjertel. Anonymous poster hash: af74d...607
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå