Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 Oppdaget flere ganger at de er I vår hage når de kommer hjem. Snakket til de flere ganger at det ikke er lov. Snakke til foreldrene nytter ikke. Virker som foreldrene slipper de ut for å slippe å følge med Barn. Vi har flere ganger kommet hjem og leker hr hvert ødelagt. Vi vet ikke nøyaktig hvilke barn som har ødelagt. Men er 3 Barn (søsken flokk) som er her. Mannen hr bilen borte nå mens jeg er alene med minsten hjemme. Når jeg sitter å ser på tv oppdager jeg igjen at de er her. Går ut å snakker til de. Det skal jo ikke Være slik at man må rydde bort alt I sin egen hage når mN reiser bort. Vi har trampoline som har fått div skader I nettet når vi vR borte forje helg. Syns det er utrolig kjipt å ikke få ha ting I vår hage I fred. Vi bor I enebolig med egen tomt. Anonymous poster hash: 6c0c7...911
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Jævlig irriterende! Hadde sendt en bekymringsmelding til barnevernet. Anonymous poster hash: d5cd1...dc7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Sett på sånn sensor på vannsprederen, at det spruter vann på dem hver gang de kommer inn. Snakk tydelig med foreldrene ( utenlandske, vill gjetting?) at hver gang dette skjer kommer dere til å ringe politiet ( bare som trussel) og hver gang noe blir ødelagt skal dere fakturere dem. Anonymous poster hash: 0a740...d04
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Sett på sånn sensor på vannsprederen, at det spruter vann på dem hver gang de kommer inn. Snakk tydelig med foreldrene ( utenlandske, vill gjetting?) at hver gang dette skjer kommer dere til å ringe politiet ( bare som trussel) og hver gang noe blir ødelagt skal dere fakturere dem. Anonymous poster hash: 0a740...d04 Ja de er fra Latvia. Snakke til foreldrene hjelper ikke. Sagt ifra at vi ikke vil ha barna i vår hage når vi ikke er hjemme. Fikk til svar at Barn er barn så gikk ho. Hatt flere slike samtaler med mor hvor mor ikke bryr seg stort. Vi vil ikke stå ansvarlig for noe om de er her å vi ikke er hjemme. Anonymous poster hash: 6c0c7...911
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 Åh, jeg blir så provosert av slike folk. Si at om barn er barn er det de voksnes ansvar å oppdra dem! Håper dere har en svær bikkje som kan drite i hagen dems. Kan dere lukke inngangen til hagen på noen måte? Hva sier ungene når dere sier de skal vekk? Hjelper det med sint stemme? Anonymous poster hash: 0a740...d04
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #6 Skrevet 27. august 2016 Vet ikke hva du kan gjøre ang det. Men forstår det er utrolig plagsomt. Kansje du kan høre med politiet hva du kan gjøre i en slik situasjon, eventuelt barnevernet? Anonymous poster hash: 21020...31d
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 27. august 2016 #7 Skrevet 27. august 2016 Du får si at du ikke vil stå ansvarlig for uhell om noe skulle oppstå(det blir man jo ved skader på trampoline) Du må muligens luske rundt i Hagen når du kan å regelrett jage de bort! Vær litt hissig så de skjønner d..😅
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2016 #9 Skrevet 27. august 2016 Jeg har masse unger rennende her som leker både når vi er hjemme og når vi er borte. Syns det er kjempekoselig!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #10 Skrevet 27. august 2016 Jeg har masse unger rennende her som leker både når vi er hjemme og når vi er borte. Syns det er kjempekoselig! Fint for deg, men nå synes ikke hi det er koselig. Hun synes det er frekt, de ødelegger og foreldrene er respektløse når hi gir beskjed. Jeg hadde nok kjeppjaget ungene og frivillig blitt den " skumle dama i gata"( alle gater har en), om foreldrene ikke hører Anonymous poster hash: 0a740...d04
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #11 Skrevet 27. august 2016 Jeg har masse unger rennende her som leker både når vi er hjemme og når vi er borte. Syns det er kjempekoselig! Jeg liker ikke å ha folk i hagen min når vi ikke er der. Vi er ikke nabolagets lekeplass. Det er kun lov å leke hos oss når man leker sammen med barna våre. Det er ikke et problem hos oss, men jeg har måttet be nabobarna om å gå hjem fra hagen vår pga dattera vår ikke fikk sove på kvelden. Anonymous poster hash: 67f63...cf3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #12 Skrevet 27. august 2016 Jeg har masse unger rennende her som leker både når vi er hjemme og når vi er borte. Syns det er kjempekoselig! Joda greit nok. Men å få tomta brukt som lekeplass der ungene kan få ødelegge og herje som de vil høres ikke greit ut. Anonymous poster hash: 62f43...ee3
NormaJean Skrevet 27. august 2016 #13 Skrevet 27. august 2016 Jeg har masse unger rennende her som leker både når vi er hjemme og når vi er borte. Syns det er kjempekoselig! Jeg syns det er koselig å ha barn på besøk. Men jeg syns IKKE det er koselig med besøk når jeg ikke ønsker det! Og det er heller ikke koselig å ikke bli respektert! Har man gitt beskjed om at de ikke får være i hagen når man ikke er hjemme så bør det respekteres.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #14 Skrevet 27. august 2016 Fy fader! Blir så provosert på dine vegne. Kanskje politiet klarer å banke inn litt vett i foreldrene. Synes vannspreder med sensor er en god idé. Ellers kan jeg anbefale strømgjerde eller revesaks. 😀 Anonymous poster hash: ea5f2...017
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #16 Skrevet 27. august 2016 Fy fader! Blir så provosert på dine vegne. Kanskje politiet klarer å banke inn litt vett i foreldrene. Synes vannspreder med sensor er en god idé. Ellers kan jeg anbefale strømgjerde eller revesaks. 😀 Anonymous poster hash: ea5f2...017 Du kan ikke være vel bevart. Straffe barn fysisk for manglende oppdragelse hjemmefra ? Huff sier jeg bare. Anonymous poster hash: 0104b...97b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #17 Skrevet 27. august 2016 Jeg har masse unger rennende her som leker både når vi er hjemme og når vi er borte. Syns det er kjempekoselig!ja, denne tråden handlet jo om deg.... Anonymous poster hash: a1006...6b2
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2016 #18 Skrevet 27. august 2016 ja, denne tråden handlet jo om deg.... Anonymous poster hash: a1006...6b2 Beklager at jeg bidrar med et synspunkt som ikke handler om å være maksimalt meggete mot noen tilfeldige barn, da.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #19 Skrevet 27. august 2016 Bekymringsmelding til barnevernet fordi barn leker uten lov i hagen? Barnevernet har nok å gjøre, uten å måtte ta seg av nabofeider... Tror ikke det er så veldig mye annet å gjøre enn å snakke med barna, fortelle dem reglene i deres hage. Jeg bor selv i byen, og her er alle uteområder felles, så litt vanskelig å sette seg inn i situasjonen, men skjønner at det er kjipt at ting går i stykker, ellers så tror jeg ikke at jeg hadde brydd meg så mye om at det løp barn i hagen når jeg ikke var hjemme uansett. Anonymous poster hash: 5f832...94e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #20 Skrevet 27. august 2016 Du kan ikke være vel bevart. Straffe barn fysisk for manglende oppdragelse hjemmefra ? Huff sier jeg bare. Anonymous poster hash: 0104b...97b Du tok ikke spøken? Anonymous poster hash: ea5f2...017
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #21 Skrevet 27. august 2016 Beklager at jeg bidrar med et synspunkt som ikke handler om å være maksimalt meggete mot noen tilfeldige barn, da.Maksimalt meggete? Du er vel bedre enn som så? Bruk hodet litt, og prøv å tenk at ikke alle vil ha tingene sine ødelagt og ikke vil ha Hagen sin som en felles lekeplass . Anonymous poster hash: e33c3...751
Gjest Antarctica Skrevet 27. august 2016 #22 Skrevet 27. august 2016 Maksimalt meggete? Du er vel bedre enn som så? Bruk hodet litt, og prøv å tenk at ikke alle vil ha tingene sine ødelagt og ikke vil ha Hagen sin som en felles lekeplass . Anonymous poster hash: e33c3...751 Helt sikkert mange som ikke vil det. Men å ringe politiet... eeeh...
MammantilNurket Skrevet 27. august 2016 #23 Skrevet 27. august 2016 Fallgrop, selvskudd, sulten&stor hund, vollgrav eller drage? Jeg forstår frustrasjonen deres godt. Hva med å gjøre det uinteressant å leke i hagen deres? Ta inn alle leker og låse trampolinen. Du kan også gi dem en skikkelig støkk: kjeft _skikkelig_ på ungene. Skrik, spytt og brøl, gå bananas og skrem dem også gjerne grundig med politi, glattcelle eller Forbedringsanstalt, du kan fint juge og si at du med letthet kan få foreldrene deres kastet i fengsel eller sørge for at de havner på barnehjem. Du kan selvsagt også svare med samme mynt: heng i hagen deres. Hvis de mener at det er OK å være i din hage, bør du få være i hagen deres. Rigg deg til med pledd, piknikkurv, vin og full oppdekning. Ta gjerne med en del venner, _rikelig_ med alkohol, en liten (eller stor) høyttaler og spill "Vikingarna" eller DDE på full guffe, kast søppel/flasker/sneiper, tiss i buskene, lag blomsterkrans av alt innhold i blomsterbedene og fyr opp engangsgriller slik at det blir flotte merker i plenen. Lykke til 😊
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #24 Skrevet 28. august 2016 Helt sikkert mange som ikke vil det. Men å ringe politiet... eeeh... Ringe politiet er ikke jeg enig i heller. Men skjønner at hi ikke vil ha det slik. Anonymous poster hash: e33c3...751
Anonym bruker Skrevet 28. august 2016 #25 Skrevet 28. august 2016 Ringe politiet er ikke jeg enig i heller. Men skjønner at hi ikke vil ha det slik. Anonymous poster hash: e33c3...751 Det gjør jeg også. Hadde det utelukkende vært snakk om barn som oppførte seg bra, behandlet ting pent og ryddet opp etter seg, så hadde jeg ønsket dem velkommen i vår hage selv om vi ikke var hjemme. Men her vil jeg være til stede når noen leker, for jeg må passe på at de ikke hiver all sanda ut av sandkassen, kaster baller over gjerdet (og ut på hovedveien), strør leker utover plenen for så å tråkke på dem fordi de ikke ser seg for osv. I tillegg er de største barna fæle til å ta fart og hoppe opp på den lille sklia som er til maks 25 kilo, selv om vi har en stor også og jeg har sagt utallige ganger at den lille er for de små. Heldigvis lar ikke foreldrene her barna sine gå i andres hager når eierne ikke er hjemme. Vet ikke helt hva man kan gjøre med det, tror jeg bare ville fjernet det som kan fjernes og låst det som kan låses, så hadde det blitt en kjedelig hage frem til de lærte. Barna mine er ikke så opptatt av å leke der, så det hadde nok gått greit. Anonymous poster hash: 5e3e4...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå