Yellow Brick Road Skrevet 27. august 2016 #26 Skrevet 27. august 2016 Tre stykker som slår seg vrang og hylgråter? Hva slags skole er dette? Har hatt tre skolestartere, og aldri opplevd noe slikt. Det er alltid 1-2 som er triste og gråter litt i starten, men aldri slik du beskriver. Kan dere søke om utsatt skolestart et år? Kanskje hun er mer klar da? Men ærlig talt; når du snakker om å bryte ned mennesker får du jobbe i Forsvaret, ikke i skolen. Anonymous poster hash: c3422...56c Du har hatt tre skolestartere og ikke opplevd at flere enn en eller to slår seg vrang? Så bra for deg. Og ja, vanligvis går det helt bra, men noen ganger er det en som sliter, noen ganger to, noen ganger ingen også, men det er ikke uvanlig at det kan være både 2 og 3 og kanskje flere også. Sånne ting er dessuten ofte "smittsomt" . Til HI, det er forresten langt fra sikkert at barnet ditt har skolevegring altså, noen trenger bare litt lenger tid enn andre. Nesten hvert år ha vi barn (og foreldre) som trenger litt ekstra hjelp i starten, men heldigvis er det sjelden vi ender opp med alvorlig skolevegring, tross alt. Og så er det rett og slett noen unger som ikke synes det er noe gøy å begynne på skolen, som mye heller ville ha vært i barnehagen, uten at det trenger å være noe galt verken med barnet eller skolen.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #27 Skrevet 27. august 2016 Vi har erfart lignende, og det hele endte med at vi måtte sitte på skolen hver dag i flere måneder i fjor. Forferdelig krevende situasjon jeg ikke unner noen. Vi har hatt veldig god dialog med (og hjelp av) lærer, sosiallærer samt inspektør på skolen. PPU er nå også involvert men vi rakk ikke å få hjelp før sommeren da de timene vi rakk å ha gikk til kartlegging. Du må antagelig bare belage deg på en tøff periode; om mulig ville jeg prioritert å sitte utenfor klasserommet, og etter en periode et annet sted i skolebygget slik at hun er trygg på at du er til stede men samtidig venner seg til å håndtere klasseromssituasjonen på egenhånd. Det har hjulpet oss. Ledelsen/sosiallærer må inn på banen ASAP. Læreren deres høres ikke ut til å håndtere dette bra så du bør absolutt rådføre deg med ledelsen. Føler så inderlig med deg og ønsker deg og jenta alt godt! Anonymous poster hash: 4dd1f...7d1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #28 Skrevet 27. august 2016 Vi har erfart lignende, og det hele endte med at vi måtte sitte på skolen hver dag i flere måneder i fjor. Forferdelig krevende situasjon jeg ikke unner noen. Vi har hatt veldig god dialog med (og hjelp av) lærer, sosiallærer samt inspektør på skolen. PPU er nå også involvert men vi rakk ikke å få hjelp før sommeren da de timene vi rakk å ha gikk til kartlegging. Du må antagelig bare belage deg på en tøff periode; om mulig ville jeg prioritert å sitte utenfor klasserommet, og etter en periode et annet sted i skolebygget slik at hun er trygg på at du er til stede men samtidig venner seg til å håndtere klasseromssituasjonen på egenhånd. Det har hjulpet oss. Ledelsen/sosiallærer må inn på banen ASAP. Læreren deres høres ikke ut til å håndtere dette bra så du bør absolutt rådføre deg med ledelsen. Føler så inderlig med deg og ønsker deg og jenta alt godt! Anonymous poster hash: 4dd1f...7d1 Det er jo sikkert en fin løsning hvis man er hjemmeværende eller trygdet, men i full jobb kunne ikke jeg tatt meg fri i flere uker/mnd. Ikke er jeg for at en 1 klassing skal få bestemme om den vil gå på skolen eller ikke heller. Men er heller ikke for å holde fast. Men ville absolutt meldt fra til bup for utredning. Dette er faktisk ikke helt normal oppførsel. Kanskje utsette skolestart 1 år? Ønsker dere uansett lykke til. Anonymous poster hash: 406ee...b22
februarprins2013 Skrevet 27. august 2016 #29 Skrevet 27. august 2016 kanskje noen er slemme mot henne ?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #30 Skrevet 27. august 2016 Ingen er slemme med henne. Hun kjenner nesten ingen i klassen. Gikk i barnehagen med noen, men de lekte aldri sammen frivillig. Kun i felles leker. Anonymous poster hash: be289...103
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #31 Skrevet 27. august 2016 Hvordan er barnet hjemme mot dere foreldre, søsken, andre barn, besteforeldre? Anonymous poster hash: 0b3b5...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå