Gå til innhold

hva kan dere fortelle om babynest? må ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha nr.3 om ikke mange ukene og har tittet litt på sånne babynest. Hadde det ikke til de to andre for 6 og 8 år side. Er det noe å ha? Tenkte på til bruk i sofaen, seng eller lekegrind.

Noen som har noe å si om disse?☺

Anonymous poster hash: b815f...8b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det bare var viktig/nødvendig for premature jeg 🤔

Anonymous poster hash: c3492...312

Skrevet

Ok, ikke vet jeg. Bare hørt at det er så populært. Takk for svar☺

Hi

Skrevet

Mitt første barn likte det, mitt andre barn hatet det. Det må ikke brukes i senga, bare under soving på dagen under oppsyn.

Anonymous poster hash: dc123...090

Skrevet

Ok, ikke vet jeg. Bare hørt at det er så populært. Takk for svar☺

Hi

Forbundet med krybbedød så ikke anbefalt

Anonymous poster hash: 43168...94a

Skrevet

Det er farlig og gir økt fare gor krybbedød. Anbefales ikke! Se på Lub sine sider.

Anonymous poster hash: ff9c9...290

Skrevet

Vi har sleepyhead sin og er kjempefornøyd med den. Barnet liker å ligge litt tett og jeg syns sprinkelsengem blir for stor i starten. Syns denne er genial fram til 6mnd:)

Anonymous poster hash: 6407e...b70

Skrevet

Det er farlig og gir økt fare gor krybbedød. Anbefales ikke! Se på Lub sine sider.

Anonymous poster hash: ff9c9...290 [/

Er det ikke de hjemmesydde babynestene kritikken er mot?

Skrevet

Takk for svar dere☺ er det ikke anbefalt så dropper jeg det helt. Klart meg uten de to andre gangene☺ syns bare det var så mange fine og så koselig ut, mest tenkt på å bruke det i sofaen ved siden av oss.

Hi

Skrevet

Anonymous poster hash: ff9c9...290 [/

Er det ikke de hjemmesydde babynestene kritikken er mot?

Det har vel ingenting å si hvem som har sydd dem. Sengekant er også frarådet, av samme grunn, altså babyen kan få ansiktet inntil stoffet og få for lite luft.

Anonymous poster hash: ff9c9...290

Skrevet

Vi hadde babynest og var superfornøyd. Jenta elsket den fram til hun var 5 mnd. Kunne f.eks ha den i senga vår, i hennes seng, i vugga. :)

Anonymous poster hash: 54fc3...083
Skrevet

Har babynest... brukte det lite som nyfødt da hun bare ville sove nær oss. Men fra hun var 3 måneder til nå som hun er 4 sover hun mye i det. Hun ligger helt stille og vrir ikke ansiktet opp mot kanten så ser ikke helt hvordan det skal hindre henne i å få nok luft. Hun er så stor nå at ansiktet hennes et høyere enn kanten hvis du skjønner hva jeg mener.

Uansett, jeg trodde det var bortkastet da hun ikke brukte det i starten men nå bruker vi det masse.

Tips: Skulle jeg kjøpt på nytt ville jeg kjøpt et som hadde bærehanker på. Lettere å forflytte henne med det...

Anonymous poster hash: 97dca...0a7

Skrevet

http://lekmer.no/barnevarelse/madrasser/babynest/carena-mysingen-baby-nest-rosa

Kan anbefale dette. Baby 9,5mnd bruker det enda. Skulle ønske jeg hadde dette til førstemann for 5år siden.

Dette har ikke høye kanter og vi brukte det også mellon oss i sengen. Fortsatt om baby ligger mellom oss en gang i blant når hun er syk. Det hjemmelagde babynestet brukte vi ikke pga altfor høye tykke kanter...

Anonymous poster hash: d7b19...6da

Skrevet

Brukte den i bare ca 2 uker. Han dagsov i babynestet på sofaen frem til han begynte å dagsove i vogna ute.

Anonymous poster hash: c12ae...20f

Skrevet

Brukte det de første månedene, gull verdt også i vogna for å gjøre den litt trangere! Dette med krybbedød og myke kanter er litt overdrevent synes jeg, så det hadde jeg ikke ofret en tanke.

Anonymous poster hash: 1a2cb...8a1

Skrevet

Brukte det de første månedene, gull verdt også i vogna for å gjøre den litt trangere! Dette med krybbedød og myke kanter er litt overdrevent synes jeg, så det hadde jeg ikke ofret en tanke. Anonymous poster hash: 1a2cb...8a1

Ja, snakk om å overdrive liksom. Gjør vel ingenting om en eller annen baby dør. Krybbedød er vel også en myte konstruert av staten

Anonymous poster hash: 9cd4e...91b

Skrevet

Helt fantastisk <3 Sønnen min elsket det, brukte det til han var 7mnd, og storkosa seg,sov dårlig hvis han ikke hadde den, vi hadde han alltid under oppsyn,og han sov så godt, trygt og godt for de små

Skrevet

Vi har brukt vårt mye. Under oppsyn ved dagsoving og ved samsoving. Også i vogna helt i begynnelsen. Trygt og godt, våre har sovet bedre i det enn uten i begynnelsen. Har lave kanter så baby uansett ikke får ansiktet inntil kanten.

Skrevet

Veldig god erfaring med Sleepyhead. Kan tro noen babynest kan gi risiko for krybbedød, fordi de har høye kanter. Sleepyhead har ikke det, der er madrassen litt forhøyet. Gjorde samsoving mye tryggere.

Anonymous poster hash: 4a65c...935

Skrevet

Har Sleepyhead vi også, bruker det på dagtid i sofaen😊 Her er hun 6 uker, og hun sover kjempegodt i det, kan absolutt anbefales😊

Skrevet

Helt fantastisk <3 Sønnen min elsket det, brukte det til han var 7mnd, og storkosa seg,sov dårlig hvis han ikke hadde den, vi hadde han alltid under oppsyn,og han sov så godt, trygt og godt for de små

Trygt er vel nettopp det det ikke er.

Bare fordi sønnen din ikke døde, betyr ikke det at det er trygt eller anbefalt.

Anonymous poster hash: eca61...bed

Skrevet

Har det ikke pga det ikke er anbefalt pga økt sjanse for krybbedød...

Sjekk www.lub.no sine sider.

Anonymous poster hash: 8f0e3...af7

Skrevet

Tusler inn og kommenterer bare at de rådene mot babynest har komt av en rapport som kanskje ikke har blitt helt rett tolket av visse organisasjoner. Det er helt flott å være forsiktig, men alle råd har ikke alltid utgangspunkt i den helt bunnsikre tolkingen av informasjon.

Anonymous poster hash: 57012...592

Skrevet

Tusler inn og kommenterer bare at de rådene mot babynest har komt av en rapport som kanskje ikke har blitt helt rett tolket av visse organisasjoner. Det er helt flott å være forsiktig, men alle råd har ikke alltid utgangspunkt i den helt bunnsikre tolkingen av informasjon.

Anonymous poster hash: 57012...592

Tussler inn og kommenterer at ingen har funnet årsaken til krybbedød, men forskning viser risikofaktorer og forskning har vist at hvis en unngår det og unngår det, så reduseres antall krybbedød.

Så jeg lytter til råd, og tar avgjørelser basert på råd og anbefalinger.

Barnet mitt ligger på ryggen, får ny madrass, og bruker ikke babynest eller sengekant.

Jeg tørr ikke å trosse anbefalinger, gjør du?

Anonymous poster hash: 8f0e3...af7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...